دیدبان

ایجاد پایگاه نظامی محاصره کنندگان قطر در بحرین

ایجاد پایگاه نظامی محاصره کنندگان قطر در بحرین

به گزارش دیدبان به نقل از الأهرام‌العربی، مقام‌های ارشد در شورای همکاری خلیج‌فارس اعلام کرده‌اند، در صورتی‌که قطر به مطالبات عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر ظرف مدت ۷۲ ساعت پاسخ مثبت ندهد، این کشورها برخی تدابیر، از جمله احداث پایگاه نظامی بحرین را اتخاذ خواهند کرد.

این منابع تصریح کردند این تدابیر شامل گسترش تحریم‌های اقتصادی، لغو عضویت قطر در شورای همکاری خلیج‌فارس و مسدود کردن دارایی‌های آن در کشورهای تحریم‌کننده خواهد بود.

بدین ترتیب در صورت تحقق این تدابیر، مصر برای نخستین بار در منطقه خلیج حضور نظامی خواهد داشت.

طبق این گزارش، کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، یمن و مصر در تاریخ ۵ ژوئیه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. این دولت با بستن مرز هوایی خود با قطر خواستار ترک دیپلمات‌های آن از خاک کشورشان ظرف مدت ۴۸ ساعت شدند.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی فهرستی از درخواست های خود شامل ۱۳ بند را از طریق کویت به دولت دوحه اعلام و در رسانه‌های بین‌المللی منتشر کردند.

«شیخ یوسف بن احمد بن‌سیف آل‌ثانی» مدیر دفتر ارتباطات دولت قطر در واکنش به هشدارهای وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا اعلام کرد که درخواست‌های طرف مقابل باید واقع‌بینانه، منطقی، متعادل و قابل اجرا باشد وگرنه مردود و غیرقابل قبول است.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»