دیدبان

پیاده‌نظام ارتش آمریکا وارد رقه شد

پیاده‌نظام ارتش آمریکا وارد رقه شد

به گزارش دیدبان، برخی از فعالان رسانه‌ای با انتشار تصاویری از سربازان آمریکایی اعلام کردند، نظامیان ارتش آمریکا وارد شهر «تل ابیض» واقع در مناطق شمالی استان رقه شده‌اند.

بنابر گزارش‌های موجود نیروهای آمریکایی با خودروهای زرهی و تانک در حال گشت زنی شبانه‌روزی در این شهر هستند.

برخی از منابع اعلام کرده‌اند این اقدام ارتش آمریکا با هدف جلوگیری از حمله احتمالی ارتش ترکیه به پایگاه‌های گروه‌های تحت حمایت آمریکا که عمدتا کرد هستند از جمله شبه نظامیان حزب کارگران کردستان موسوم به ‌پ‌ک‌ک و همچنین نیروهای یگان مدافع خلق کرد موسوم به ی‌پ‌گ صورت گرفته است.

از سال گذشته میلادی ارتش آمریکا هفت پایگاه نظامی در خاک سوریه از جمله در شهر تل ابیض ایجاد وسامانه‌های موشکی و پدافندی مختلف و همچنین انبارهای بزرگ سلاح و مهمات را در این پایگاه‌های مستقر کرده است.

همچنین صدها نظامی آمریکایی و یا تحت حمایت آمریکا در این پایگاه‌های حضور دارند.

بنابر قوانین بین‌المللی ایجاد پایگاه نظامی در خاک یک کشور دیگر بدون کسب موافقت و اجازه از دولت مستقر، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و مصداق بارز اشغالگری به شمار می‌رود که حق حاکمیت و تمامیت ارضی دولت‌ها را هدف قرار می‌دهد.

برخی از کارشناسان حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک سوریه را در پی شکست گروه‌های تروریستی مختلف همچون داعش، القاعده، ارتش آزاد و دیگر گروه‌های تکفیری در سرنگونی دولت بشار اسد و با هدف تغییر نظام در سوریه و تجزیه این کشور ارزیابی می‌کنند.

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن