دیدبان

کرملین: تهدیدهای آمریکا علیه سوریه غیرقابل قبول است

کرملین: تهدیدهای آمریکا علیه سوریه غیرقابل قبول است

به گزارش دیدبان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کرملین در خصوص بیانیه کاخ سفید مبنی بر آمادگی دولت سوریه جهت انجام یک حمله شیمیایی، گفت:« ما نیز این بیانیه را شنیده‌ایم ولی ما نمی‌دانیم که آمریکا بر اساس چه مدرکی چنین اظهاراتی کرده است البته روسیه با هر حمله دیگر علیه دولت سوریه مخالف است.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در ادامه تصریح کرد این‌گونه تهدیدهای آمریکا علیه رهبری مشروع در سوریه غیرقابل قبول است.

پسکوف تاکید کرد روسیه هرگونه تهدید علیه رهبری قانونی در سوریه را غیرقابل قبول دانسته و آن را زیر نظر می‌گیرد.

وی همچنین اظهار داشت برخی تحرکات شیمیایی در سوریه رصد شده است که گروه‌های تروریستی از جمله به چنین تسلیحاتی دسترسی دارند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد دولت سوریه توانایی پاسخگویی در خصوص حمله شیمیایی چهارم آوریل سال جاری میلادی را داراست ولی متاسفانه به رغم درخواست‌های مکرر روسیه تحقیقات بین‌المللی در خصوص این تراژدی انجام نشد.

روز چهارم آوریل سال جاری میلادی مخالفان مسلح و تروریست‌های تحت حمایت واشنگتن، دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه خان‌شیخون در استان ادلب کردند که در نتیجه آن آمریکا بدون ارائه هیچ‌گونه مدارک و شواهدی ،در روز ششم آوریل پایگاه هوایی «الشعیرات» با ۵۹ فروند موشک کروز «تام هاوک» هدف قرار داد. آمریکا مدعی بود هواپیماهای سوری از این پایگاه برای حمله شیمیایی استفاده کرده‌اند.

دولت سوریه ضمن رد اتهام حمله شیمیایی توسط ارتش این کشور به منطقه خان‌شیخون، اعلام کرد سوریه تمامی تسلیحات شیمیایی خود را با پایبندی به قوانین منع تسلیحات شیمیایی و کشتار جمعی نابود کرده که در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز این امر به تایید این سازمان بین‌المللی رسیده است.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»