دیدبان

بازتاب راهپیمایی مردم ایران در روز جهانی قدس در رسانه‌های اسراییلی،‌ عربی و غربی

بازتاب راهپیمایی مردم ایران در روز جهانی قدس در رسانه‌های اسراییلی،‌ عربی و غربی

به گزارش «دیدبان»، تایمز آو اسرائیل نوشت: بیش از یک میلیون نفر از ایرانیان شهر تهران در روز جهانی قدس با حضور در خیابان‌ها و با به نمایش درآوردن موشک‌های خود که به سوی مواضع داعش در سوریه پرتاب کرده بودند فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

پایگاه خبری داخلی اسرائیل موسوم به «آروتز شوا»، نوشت: مردم ایران در روز جهانی قدس و در راهپیمایی برگزار شده در این روز که یادگار آیت‌الله خمینی برای همبستگی با اعراب فلسطینی است، با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» خواستار نابودی آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی شدند.

جوش‌پرس نیز اعلام کرد: ایرانیان با حضور در خیابان‌های تهران و بیش از ۹۰۰ شهر دیگر ایران به مناسبت روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود به منظور همبستگی با مردم فلسطین و مخالفت با اسرائیل دست به راهپیمایی زدند.

جروزالم پست نیز نوشت: ایران امروز –جمعه- در روز جهانی قدس صحنه اعلام انزجار و نفرت و همچنین سخنان تهدیدآمیز ایرانیان علیه اسرئیل، آمریکا و کشورهای غربی بود.
این روزنامه چاپ اسرائیل اضافه کرد در این مراسم که به صورت  سالانه در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود مردم ایران و مخالفان اسرائیل در نقاط مختلف جهان علیه این رژیم اقدام به راهپیمایی و سر دادن شعار کردند.

هاآرتص نیز نوشت: ایرانیان در مراسم سالیانه ضداسرائیلی خود در روز قدس با به نمایش در آوردن موشک‌هایی که علیه گروه تررویستی داعش در سوریه استفاده کرده بودند به شعار علیه اسرائیل پرداختند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در رابطه با بزرگداشت روز جهانی قدس در ایران نوشت، مردم در تهران و بیش از ۹۰۰ شهر دیگر ایران از صبح امروز –جمعه- برای حضور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمدند.
این خبرگزاری نوشت: علاوه بر حضور گسترده مسئولان ایرانی در کنار مردم، «عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران نیز در این راهپیمایی حضور پیدا کرد.

پایگاه خبری الدستور مصر نیز نوشت که مردم ایران از صبح امروز در تهران و دیگر نقاط کشور با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس شرکت کردند.

روزنامه صحیفه الیوم نیز اعلام کرد که شعارهای مرگ برآمریکا و اسرائیل شعار مردم ایران در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس در این کشور بود.

مصری الیوم نیز با اشاره به برگزاری میلیونی راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و دیگر شهرهای ایران، از بزرگداشت این روز در ایران خبر داد.

شبکه خبری المنار نیز نوشت که مردم ایران در تهران و بیش از ۹۰۰ شهر دیگر از صبح امروز با حضور در خیابان‌ها و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نسبت به استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ابراز انزجار کردند.

پایگاه خبری ۲۴ نیز اعلام کرد که مردم تهران در راهپیمایی میلیونی روز جهانی قدس و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آماده و از حقوق مردم فلسطین در مقابل تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی دفاع کردند.

شبکه خبری المیادین نیز نوشت که مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس و راهپیمایی در دفاع از مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در ایران و کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

شینهوا اعلام کرد صدها هزار ایرانی با در دست‌داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن مضامینی در محکومیت اسرائیل درج شده بود و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کردند.


نیویورک تایمز نیز نوشت تظاهرات ضد اسرائیلی ایرانیان با شعار مرگ بر اسرائیل به همراه نمایش برخی از موشک‌های ایرانی برگزار شد و مردم ایران در این راهپیمایی خواستار پایان یافتن اشغالگری اسرائیل شدند.
به گزارش این روزنامه آمریکایی مردم ایران در تهران و دیگر شهرهای کشور و بر طبق سنت هرساله خود با شرکت در این مراسم ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.


ترند نیز با انتشار خبر آغاز مراسم روزجهانی قدس و راهپیمایی مردم ایران اعلام کرد ایرانیان از صبح امروز –جمعه- در بیش از 800 شهر و با شعارهای مرگ بر اسرائیل به حمایت از مردم فلسطین پرداختند.


آسوشیتدپرس با اشاره به نمایش موشک‌های ایرانی در روز جهانی قدس نوشت مردم ایران با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس و با شعارهای مرگ بر اسرائیل بر اهمیت قدس برای مسلمانان جهان تاکید کردند.
 

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه