دیدبان

اشرف غنی: راهبرد امنیتی افغانستان به زودی اعلام خواهد شد

اشرف غنی: راهبرد امنیتی افغانستان به زودی اعلام خواهد شد

به گزارش «دیدبان» به نقل از صدای افغان،‌ دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای نهادهای جامعه مدنی در کابل گفت: "به زودی در یک اجتماع دو الی چهار هزار نفری برنامه امنیتی برای کابل و تمام کشور را اعلام خواهم کرد و به حمایت همین اجماع ملی، آن را تطبیق خواهم کرد".

وی افزود: "ما از چهل سال گذشته بدین سو در درد و رنج قرار داریم و به جای اینکه بحران متذکره خاتمه یابد، به بحران های مداوم دچار می شویم. اگر ما درد و اندوه چهل ساله را درک نکنیم، وضعیت کنونی را نیز درک نمی توانیم".

محمد اشرف غنی، بر ضرورت ایجاد یک گفتمان اقتصادی در کشورش تاکید کرده و گفت: "زمانی که گذرگاه مرزی تورخم برای بیشتر از یک ماه مسدود شد، یک در صد هم تاثیر نکرد، این استقلالیت و رفاه اقتصادی ما را به اثبات می رساند".

وی تصریح کرد: تمام سران کشورهای آسیای میانه برایم گفتند که پیشرفت کشورهای ما به افغانستان گره خورده است و تمام ما به سوی آسیای جنوبی در حرکت هستیم.

رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: "آینده افغانستان روشن است و از اقتصاد خیالی و بی بنیان، به سوی یک اقتصاد محکم در حرکت هستیم. با وجود این شرایط دشوار، رشد اقتصادی ما سه ممیز شش درصد تخمین زده شده است".

غنی با بیان این مطلب که شبکه های جهانی تروریستی و ده ها شبکه اقتصاد جرمی در تلاش اند تا جای پای در فغانستان برای شان پیدا کنند و از این طریق به جنایات شان ادامه دهند.

وی تاکید کرد که نهاد‌های جامعه مدنی باید از متن جامعه برخاسته باشند، به کمک خارجی متکی نباشد، کارهای خویش را به گونه رضا کارانه انجام دهند و زمانیکه حکومت در راستای حاکمیت قانون و در مقابل زورمندان گام بر می دارد، باید از آن پشتیبانی کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن