دیدبان
معترضان رمضان خونین:

جنایتکاران دیروز دولت‌داران امروز افغانستانند

جنایتکاران دیروز دولت‌داران امروز افغانستانند

به گزارش «دیدبان» فارس، شماری از شهروندان کابل با برگزاری تجمع اعتراضی تحت عنوان «رمضان خونین» امروز (یکشنبه) اتحاد و همبستگی بین اقوام افغانستان را اعلام کرده و از دولت خواستار تأمین امنیت و صلح در کشورشان شدند.

این معترضان تفرقه را عامل بدبختی افغانستانی‌ها عنوان کرده و گفتند: رهایی و نابودی مشکلات نیازمند وحدت بین تمام اقوام است.

جنایتکاران دیروز، دولت‌داران امروز

"یوسف امین" یکی از شهروندان کابل در این تجمع اعتراضی مشکل افغانستان را عدم وحدت نظر بین مردم خواند و گفت: اکنون نیاز بوده تا وحدت را حفظ و جنایتکاران قومی و اختلاف‌افگنان را بشناسیم.

امین بخشی از اختلافات را ناشی از فعالیت‌های اطلاعات جهانی دانست و افزود: اطلاعات جهان به طور گسترده در افغانستان فعالیت داشته و در تلاش تفرقه‌افکنی بین مردم این کشور هستند.

وی تصریح کرد: جنایتکاران دیروز، امروز در بدنه دولت حضور دارند و با همکاری کشور‌های بیگانه دست به اختلافات قومی می‌زنند.

وحدت نیاز جدی مردم افغانستان

در همین حال «شهرام رحیمی» شهروند دیگر کابل با بیان اینکه شگاف‌های قومی افزایش یافته، گفت: اتحاد ضامن پیروزی و تفرقه عامل بدبختی مردم افغانستان است.

رحیمی اقوام افغانستان را گل یک باغ توصیف کرد و افزود: بیگانگان و دشمنان مردم افغانستان آنها را بنام قوم می‌کشند و نیاز است همه با اتحاد در برابر آنها ایستادگی کنیم.

مردم دشمنان خود را بشناسند

همچنین «هارون فرملی» عدم همدیگرپذیری را از مشکلات اساسی کشور خواند و تصریح کرد: تیکه‌داران و استفاده‌جویان مردم افغانستان را قربانی منافع خود می‌کنند.

فرملی مشکلات کنونی را حاصل تلاش بیگانگان خواند و توضیح داد: مردم افغانستان باید آگاه شوند و دشمنان خود را بشناسند.

استراتژی فروپاشی مردم افغانستان ناکام خواهد بود

در همین حال «سید معروف هاشمی جاهد» در این تجمع گفت: استراتژی از هم پاشیده شدن مردم افغانستان از سوی بیگانگان طراحی شده، اما ما اعلام می‌کنیم که این طرح ناکام خواهد بود.

جاهد با بیان اینکه دسیسه‌های دشمنان کاربرد نخواهد داشت، افزود: مردم افغانستان به آگاهی و کمال رسیده و برای نابودی دشمنان خود متعهد هستند.

وی در پایان سخنان خود از رهبران دولت وحدت ملی خواست تا با تأمین امنیت و صلح در کشور، سیاست معتدل با همسایگان اختیار کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن