دیدبان
یک منبع آگاه در گفتگو با «دیدبان» خبر داد؛

عملیات شهادت طلبانه 3 جوان فلسطینی در قدس + عکس

 عملیات شهادت طلبانه 3 جوان فلسطینی در قدس + عکس

 یک منبع آگاه فلسطینی در گفتگو با  «دیدبان» با اشاره به عملیات شهادت طلبانه روز گذشته سه جوان فلسطینی در قدس اشغالی اظهار داشت: عصر روز گذشته سه جوان فلسطینی بنام‌های "براء عطا"، "عادل عنکوش"، "اسامة أحمد الذین" با حمله به یک تیم گشتی سه نفره ارتش رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی که در حال گشت زنی بودند، یک سرباز اشغالگر اسراییلی بنام "هاداس مالکا" 22 ساله را به هلاکت رسانده و دو تن دیگر را نیز زخمی کردند.

به گفته این منبع آگاه این عملیات در نزدیکی منطقه  "باب العامود" و "باب نابلس" مسجد الاقصی رخ داده و هر سه عامل عملیات در تیراندازی نیروهای اسراییلی به شهادت رسیدند. همچنین پلیس رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای با اشاره به چگونگی وقوع این عملیات اعلام کرد: عملیاتها به شکل دو حمله جداگانه صورت گرفته که در یکی از آنها دو شهادت طلب فلسطینی با چاقو به سربازان صهیونیست حمله کرده که در نهایت با تیراندازی نیروهای ارتش رژِم صهیونیستی به شهادت رسیدند.  لحظاتی پس از این حمله و در حالی‌ که نظامیان صهیونیست در حال بازرسی پیکر شهدای حمله نخست بودند، نفر سوم با استفاده از مسلسل دست ساز موسوم به "کارلوستاف" محل تجمع سربازان اسراییلی را به رگبار بست که منجر به  کشته و زخمی شدن سه تن از آنها گردید. 

از سوی دیگر به گفته شاهدان عینی سلاح شهادت طلب سوم به دلیل دست ساز بودن پس از کمی تیراندازی دچار نقص شد و همین موضوع به نظامیان صهیونیست که در حال فرار از منطقه بودند فرصت تیراندازی متقابل داده است. بنابر آمار منتشر شده از منابع بیمارستانی اسراییلی حال دو سرباز زخمی شده در این عملیات نیز به شدت وخیم گزارش شده است.

در همین راستا و در پی عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی اقدام به تشکیل جلسه فوری کابینه امنیتی کرده و از اجرای سه طرح امنیتی جدید علیه ساکنین فلسطینی شهرهای قدس، کرانه باختری و نوار غزه خبر داد. از جمله این محدودیت‌ها شامل "توقف صدور مجوز تردد برای فلسطینیان ساکن قدس اشغالی و کرانه باختری برای تردد میان این دو منطقه، لغو مجوز تردد خانواده های عوامل علمیات های شهادت طلبانه برای ورود به قدس اشغالی و دستگیری اعضای خانواده ها و نزدیکان سه عامل شهادت طلب عصر روز گذشته در قدس اشغالی است.

لحظاتی پس از عملیات شهادت طلبانه در قدس نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در ادعایی دروغین عوامل آن را اعضای داعش معرفی کرده و از عزم این رژیم جعلی برای مبارزه با این گروه خبر داد، ادعایی که با واکنش فوری "عزت الرشق" عضو شورای رهبری جنبش حماس مواجه شد. وی در صفحه توئیتری خود رسما ادعای نتانیاهو را رد و عوامل حمله شهادت طلبانه قدس اشغالی را از مبارزین حماس و گروه مقاومت "جبهه مردمی برای آزادی فلسطین" معرفی کرد.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی طی سالهای گذشته با غصب زمین‌ها و منازل مسکونی فلسطینیان ساکن شهر قدس اقدام به اشغال کامل بخش غربی آن و اخراج هزاران تن از ساکنین عرب و مسلمان و مسیحی کرده که این اقدام با هدف یهودی سازی این شهر صورت می‌گیرد. همچنین طی سالهای گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی محدودیت‌های فراوانی برای انجام مناسک مذهبی و تردد برای فلسطینیان ساکن بخش‌های مختلف این کشور مانند نوار غزه، کرانه باختری و بخش شرقی قدس جهت تردد آنها در شهر قدس ایجاد کرده است. 

مسئولان رژیم صهیونیستی با اجرای عملیات گسترده حفاری در زیر مسجد الاقصی در حال بستر سازی برای تخریب آن و ایجاد معبد موهوم "هیکل" می باشند. این در حالی است که روزانه صدها صهیونیست از اقصی نقاط جهان تحت حفاظت ارتش و پلیس اسراییل با ورود به صحن مسجد الاقصی اقدام به هتک حرمت قبله نخستین مسلمین جهان می‌کنند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن