دیدبان
یادداشت/ مراد عنادی

تروریست‌ها خودنمایی در حال احتضار

تروریست‌ها خودنمایی در حال احتضار

به گزارش دیدبان، مراد عنادی، مدیرمسئول روزنامه جام جم طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: تروریست‌ها در حالی با اقدامی کور تعدادی از هموطنان را در حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی شهید و مجروح کردند که به اهداف موردنظر خود نه‌تنها نرسیدند که با اقتدار نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند. اما در مورد این اقدام تروریستی توجه به چند نکته دارای اهمیت است؛

1.‌ در حالی که این روزها تروریست‌ها در عراق و سوریه واپسین روزهای عمر خود را سپری می‌کنند داعش سعی دارد با دست زدن به اقداماتی نظیر آنچه در تهران انجام داد اعلام کند هنوز توانمند است و می‌تواند در پایتخت‌هایی با ضریب امنیت بالا دست به عملیات بزند.

2.‌ داعش و سایر گروه‌های تروریستی مدت‌هاست آرزوی شومشان برای عملیات تروریستی در ایران بویژه تهران برباد رفته و با هوشیاری نیروی امنیتی ایران همواره تیرشان به سنگ خورده است. هرچند این بار با به شهادت رساندن 12 نفر از هموطنان و مجروح ساختن تعدادی دیگر ممکن است آن را عبور از دیوار امنیتی مستحکم ایران اسلامی جلوه دهند؛ اما تروریست‌های داعش و حامیانشان بخوبی می‌دانند عرصه سیمرغ جولانگاه مگس‌ها نیست.

3.‌ تجربه مبارزه ملت ایران با تروریست‌ها نشان می‌دهد ایران اسلامی با 17 هزار شهید قربانی تروریسم همواره در صف نخست مبارزه با تروریست‌ها قرار داشته و بر ضرورت ریشه‌کن ساختن انواع تروریسم اصرار دارد. جمهوری اسلامی ایران به دنبال رشد قارچ‌گونه گروه‌های تروریستی همچون القاعده، داعش، بوکوحرام، النصره و ... همواره به حامیان غربی، عبری و عربی این گروه‌های تروریستی هشدار داد که با حمایت از تروریست‌ها نه‌تنها به اهداف خود نخواهند رسید که در آینده همین گروه‌های تروریستی دست‌پرورده علیه خود آنها نیز اقدام خواهند کرد. آنچه در یک سال اخیر در پاریس، بروکسل، لندن، برلین و ... رخ داد، سندی بر درستی این ادعاست. به این ترتیب برای ریشه‌کن کردن تروریسم نمی‌توان گزینشی عمل کرد.

4. این روزها کشورهای حامی داعش و سایر گروه‌های تروریستی به جان هم افتاده‌اند و در این میان آل‌سعود به عنوان بزرگ‌ترین حامی مالی گروه‌های تروریستی با سیاست فرار به جلو سعی دارد خود را پرچمدار مبارزه با تروریسم معرفی کند.

اظهارات عادل‌الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس‌24 و دادن آدرس غلط به مخاطبان مبنی بر این‌که ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است، نشان می‌دهد ریاض درپی ناکامی‌های پی‌درپی در منطقه و بی‌حاصل بودن سیاست‌های تروریست‌پروری اکنون البته در سطح سیاست‌های اعلامی و نه عملی سعی دارد خود را در خط مقدم مبارزه با تروریسم معرفی کند. این در حالی است که افکار عمومی جهان خیلی زودتر از این همان‌گونه که در مطبوعات اروپا و آمریکا نیز مطرح شد، داعش سفید و سیاه را دو روی یک سکه می‌دانند بنابراین لفاظی‌های مقامات سعودی و دادن آدرس غلط به افکار عمومی، دروغی بزرگ است.

5. با مروری بر اخبار حوادث تروریستی نظیر جنایت تروریست‌های داعش در بغداد، کابل، لندن و تهران در روزهای اخیر و سابقه پر از جنایت گروه‌های تروریستی در سایر نقاط جهان می‌توان به این نتیجه رسید که جنون تروریسم مرز نمی‌شناسد، بنابراین برای مقابله با تروریست‌ها به عزمی بین المللی نیاز است تا در سایه پایبندی عملی کشورهای حامی مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی بتوان این هیولای خون‌آشام را نابود کرد.

6. تروریسم امروز حاصل جاهلیت مدرن است که در نشو و نمای آن بیش از همه مثلث غربی، عبری و عربی نقش داشته و دارد و از این رو در برابر وجدان جمعی جهانی باید پاسخگو باشد و بدانند افکار عمومی جهانی فریب سیاه‌بازی آنها تحت عنوان تشکیل ائتلاف‌های ضد تروریسم را نخواهند خورد چون تجربه نشان داده است مادر تروریست‌ها همزمان نمی‌تواند جلاد آنها باشد و از همه مهم‌تر منافع آنها در دمیدن بر جاهلیت مدرن است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن