دیدبان
مرتضی خلفی زاده

امام موسی صدر اصولگرایان کجاست؟

امام موسی صدر اصولگرایان کجاست؟

به گزارش دیدبان، مرتضی خلفی زاده طی یادداشتی در روزنامه افکار نوشت: جریان اصولگرایی امام موسی صدر میخواهد. امام موسی صدر، عامل تحول عظیمی در میان شیعیان لبنان شد. او وقتی به لبنان مهاجرت کرد، علاوه بر برقراری ارتباط با نخبگان لبنانی از اقوام و مذاهب مختلف، به میان مردم میرفت. حضور مردمی او متوقف به مسجد و دیگر اماکن دینی نبود. امام، به میان مردم کوچه و بازار میرفت و از نزدیک با آنان به گفت و گو مینشست. عموم مردم، اعم از شیعیان، اهل سنت و مسیحیان آرام آرام شیفته مرامش شدند. امام موسی صدر منتظر رسانه ها ننشست و خود با پیامش رسانه شد. همین ارتباط نزدیک بود که مانع از پذیرش مطالب تخریبی رسانه های مخالف وی، توسط مردم میشد.

علمای زیادی هستند که هم مجتهد و عالماند، هم انقلابی و متقی و اتکای جریان اصولگرایی نیز به آنان است، اما ضعف بزرگ اغلب آنان ناشناخته ماندن در میان توده های مردمی است که دیندارند اما به هر دلیل در مساجد و حسینیه ها و نمازجمعه ها حاضر نمیشوند. از سویی تصویرسازی انجام شده از این چهره ها بیش از آنکه به دست رسانه های اصولگرا باشد توسط رسانه های رقیب و ضد انقلاب انجام میشود. این تصویرسازی هم عمدتاً مبتنی بر تحریف سخنان یا تقطیع بخشی از اظهارات این چهره ها و گاه نیز بر اساس خطایی است که هیچ انسانی جز حضرات معصومان از آن مبرا نیست.

متأسفانه قضاوت بخش قابل توجهی از مردم درباره عالمان دینی و سیاسی اصولگرا، منفی است. این در حالی است که واقعیت با تصویرسازی دروغین رسانه های بی اخلاق فاصلهای بسیار دارد. حال در برابر این فضاسازی چه باید کرد؟

انتظار نخست از همین شخصیتهایی است که مورد هجوم واقع شدهاند. نباید به جمع مؤمنان حاضر در پایگاه های دینی مانند مساجد اکتفا کرد. مؤمنان دیگری هم هستند که به دلایل مختلف امکان و توفیق حضور در اماکن دینی را ندارند. باید این شخصیتها پیامبرگونه به میان آنان بروند و فضای وهم آلود مملو از وحشت و ترس نسبت به خود را بشکنند.

اقدام دیگر باید معرفی چهره گمنام حوزوی باشد که هم از نظر سنی جوان تر و هم مردمدارتر هستند. این چهره ها باید به میان مردم بروند، با آنان معاشرت کنند، پای درددلهای عموم مردم کوچه و بازار بنشینند، ریش سفیدی کنند و کارشان تا آنجا که از دستشان بر میآید گرهگشایی از مشکلات مردم باشد. رسانه ها هم باید به میدان بیایند و حقیقت وجودی عالمان انقلابی مردم دار را به اطلاع افکار عمومی برسانند. در این صورت است که حتی اگر رقیب بی اخلاق با دروغپراکنی قصد تخریب چهره روحانیت انقلابی را داشته باشد، با سد آگاهی مردم مواجه شده و خود رسوا خواهد شد و دیگر نخواهد توانست با ایجاد ترس موهوم نظر مردم را به خود جلب نماید.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟