دیدبان
حسن رشوند

حضور حداکثری با انتخاب گفتمان انقلاب

حضور حداکثری با انتخاب گفتمان انقلاب

به گزارش دیدبان،دوره تبلیغات انتخابات با تمام فراز و فرود و بعضا بد اخلاقی های انتخاباتی اش آنهم توسط جریانی که قدرت را در اختیار دارد و قاعدتا باید بیشتر از رقیب دغدغه امنیت و سلامت انتخابات را داشته باشد، امروز به پایان رسید. بگذریم که در این مدت بعضا شاهد تلخ ترین مواضع و جملات ضد امنیت ملی توسط افرادی بودیم که بر اساس قانون اساسی در پیشگاه خدا و ملت سوگند یاد کرده بودند که از دروغ و افترا پرهیز کرده و حافظ امنیت ، منافع و مصالح ملی کشور باشند و درست عکس میثاقی که با قانون اساسی و تعهدی که به ملت ایران داده بودند ، 38 سال عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی که نفس پاک و مسیحایی امام راحل ، بزرگان دین و شهدای گرانقدر در آن دمیده شده است را با بی انصافی تمام به دوران زندان و اعدام تلقی کردند.                 

 هر چه بود گذشت و حتما در این مدت آنها که دل در گرو این انقلاب ، نظام و مردم سپرده اند، با دیدن صحنه های سخنرانی تلخ فلان کاندیدا در همدان و تلاش وی برای به محاکمه کشاندن نظام و توئیت شدن آن سخنان در کمتر از دو ساعت در سایت منافقین کور دل و آدمکش ، بجای کف زدن برای سخنرانی پر حرارت و ساختار شکنانه این کاندیدا ، سر در گریبان فرو برده وبا نگاه به سابقه پر تلالو این انقلاب و نظامی که به برکت مجاهدت امام راحل و شهیدان حاصل شده است، گریستند و اگر نبود امید به تغییر وضع موجود و نگاه از سر شوق به رفتار نجیبانه رقیب آن جریان ساختار شکن، شاید این تلخی ها مانع اراده مستحکم برای حضور در روز جمعه می شد.اما دیدیم هر چه نماینده جریان غرب گرا ، از گذشته انقلاب بویژه در حوزه سیاسی و فرهنگی سیاه نمایی می کرد، جریان معتقد به انقلاب و مبانی آن، با امید آفرینی و تاکید بر ظرفیت موجود دانشی و جهادی جوانان این مرز و بوم ، چهره دیگری از توانمندی های ملت را به تصویر کشید و اصرار داشت که ایران را می توان در تراز یک کشور در خور شان به جهانیان و ملت ایران عرضه کرد.

اکنون صدای گامهای استوار ملتی به گوش می رسد که فارغ از دعواهای سیاسی، اما با نگاه به جریان های حامی و نوع تخریب های صورت گرفته در دوره تبلیغات انتخابات ، پای صندوق رای رفته و گزینه ایده آل خویش را بر می گزیند. حتما فردا مردم در انتخاب خود به حوزه رفتار شخصی کاندیداها اعم از صداقت آنها در گفتار و رفتار، پرهیز از تجمل گرایی و دقت در اظهار نظرها و موضع گیری ها و در حوزه رفتار مدیریتی به داشتن طرح های کارآمدی که بتواند رافع مشکلات معیشتی و معضلات بیکاری جوانان و اشتغال مولد در کشوربا رویکرد اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های درون زایی نظام باشد ، توجه می کنند. فردا روز انتخابات است و ملت عزیز ایران از دو رویکرد مطرح در انتخابات این دوره، قراره یکی را انتخاب کنند. یا رویکرد نگاه به بیرون و سبک زندگی اشرافی دیکته شده غرب در حوزه اقتصاد و تعهد بر اجرای سند 2030 یونسکو که مغایر با فرهنگ ملی و دینی ایرانیان است را انتخاب می کنند یا رویکرد اقتصادی درون زای متکی به اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی بر مبنای انقلابی عمل کردن و بجای اجرای سند 2030 سراسر ذلت برای ملت ایران، بر اسناد به زمین مانده نظام همچون سند ملی آموزش و پرورش و....... تاکید کرده و انتخابی که بتواند مجری شایسته ای برای چهار سال آینده کشور باشد را بر می گزینند.

هر یک از این انتخابها، مسیری را برای یک دوره نه چهار ساله بلکه حداقل سه دوره چهار ساله برای ملت ایران تعیین می کند و لذا اتکاء به غرب و تبعیت از گفتمان و عمل به توصیه های غرب در حوزه اقتصاد ، فرهنگ و سیاست می تواند برای یک دوره طولانی کشور را به قهقرا برده یا در صورت انتخاب پیشرفت با رویکرد  ظرفیت های داخلی و پایه گذاری یک راه درست بر مبنای اقتصاد مقاومتی و عمل انقلابی و جهادی، از پیچ تاریخی انقلاب به سهولت عبور کرده و کشوری پیشرفته با نسخه بومی و در عین حال مدرن را عرضه کرد.اینجا انتخاب با مردم است که بین این دو رویکرد و گفتمان ، فردا کدام را فارغ از اغواگریهای دوران پر تلاطم تبلیغات انتخاباتی انتخاب خواهند کرد. آنچنان که در دنیای واپسین وقتی در مقابل امام و شهدا قرار می گیریم، پاسخی قانع کننده و محکم برای انتخاب خود داشته باشیم. طبیعی است که اولین خواسته در انتخابات این دوره که رقیب حاکم بر دستگاه اجرایی سعی دارد استمرار حضور خود را باعث زدوده شدن سایه جنگ از سر کشور معرفی کند، حضور حداکثری مردم پای صندوق رای است که ملت ایران می تواند نشان دهد آنچه سایه جنگ را از سر این کشور و ملت دور می کند، نه دولت ها ، بلکه حضور شعف بر انگیز و حداکثری مردم پای صندوق رای است.

اما این حضور در عین ارزشمندی به صرف حضور ، اگر به همراه شناخت و انتخاب گزینه ای باشد که بتواند تامین کننده مطالبات به زمین مانده مردم و کشور اعم از اشتغال و تولید و عدم وابستگی به غیر باشد، یقینا شیرین تر و حلاوت آن با لحاظ کردن انتخاب اصلح ماندگارتر خواهد بود. فردا باید کار را تمام کرد، آنچنان که بهت و حیرت جهانیان را برانگیخته و آرامش و سکینه قلبی را برای دوستدارن نظام ، انقلاب و مردم محروم جامعه به ارمغان آورد و کور کردن چشم طمع دشمنان و پاسخ " نه" به نسخه های بدلی آنها، طراوت و امیدواری را بار دیگر در دلهای خسته ولی امیدوار فرزندان انقلاب  و جوانان این مرز و بوم زنده کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن