دیدبان
حمیدرضا حاجی بابایی؛

گام اول وحدت شکل گرفت، گام بعدی گسترش وحدت است

گام اول وحدت شکل گرفت، گام بعدی گسترش وحدت است

به گزارش دیدبان، وحدت یک ضرورت است و باعث انسجام،‌ حرکت و تلاش می‌شود. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم اقدامی برای همگرایی میان نیروهای ارزشی است بر همین اساس تمام افرادی که در این حوزه دغدغه‌ای را احساس می‌کنند سعی دارند تا به این حرکت مردمی کمک کنند چرا که  از ابتدا وحدت و همدلی سبب پیروزی‌های بزرگ و انقلاب‌های بزرگ شده است و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز تجلی واضح از این همدلی و وحدت بوده است.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جبهه‌ای برآمده از بطن جامعه است که در این مقطع زمانی از عمر پربرکت انقلاب اسلامی کاملاً به‌موقع و به‌جا اعلام موجودیت کرده است. امروزه همگان شاهد هستند که بدخواهان خارجی نظام اسلامی و عوامل و پادوهای داخلی ایشان کمر همت بسته‌اند که انقلاب اسلامی را از ریل اصلی خارج کرده و ادامه مسیر انقلاب را به بیراهه بکشانند لذا بسیار ضروری بود که نیروهای انقلابی و ولایتمدار در قالب یک تشکل جدید، تجدیدقوا کرده و با اقتدار تمام در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی اعلام موجودیت نمایند.

از سویی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که ضرورت همگرایی ما  را به این مسیر رهنمون کرد بر همین اساس  به دنبال این هستیم که با تفکر و اندیشه‌ای که اعلام شد مردم تصمیم بگیرند. چرا که اگر مردم تصمیم گرفتند که هر فرد و یا شخصی برای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنند قطعاً آن شخص می‌تواند موفق باشد و در نهایت هم شخص تعیین شده از سوی مردم باید یک تیم کاری قدرتمند را معرفی کند و به میدان بیاورد تا مشکلات کشور و مردم را حل و رفع کند.

همچنین همه کسانی که دل در گرو اسلام و ایران دارند، باید یک جمع‌بندی از این مسائل داشته باشند، لذا بحث‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت و پس از مشورت با افراد گوناگون به این جمع‌بندی رسیدیم که باید جبهه‌ای به وجود بیاید که نماد نیروهای انقلابی باشد. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نمونه بدیعی است که توسط نیروهای انقلاب مدل‌سازی شده و برای اولین بار ما شاهدیم که گزینه ریاست‌جمهوری از دل یک فرآیند پایین به بالا شکل می‌گیرد.

عناصر تشکیل دهنده جبهه مردمی نیروهای انقلاب، نیروهای انقلابی شهرها و مراکز استان‌ها هستند، یعنی این‌گونه نیست که احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها، گزینه‌ای را معرفی کنند تا مردم به آن گزینه رأی دهند. در این رابطه گفت‌وگوهای کارشناسی با حدود ۴۰۰ نفر از افراد مؤثر صورت گرفت و پس‌ازاین مشورت‌ها، ۱۰ نفر به‌عنوان هیئت‌رئیسه تعیین شدند تا کار را پیش ببرند و در ادامه بازهم باید جمع کثیری تصمیم‌گیری کنند لذا باید مجمع نیروهای انقلابی با سه ضلع تشکیل شود و ما سه ضلع استان‌ها،‌ اقشار و احزاب را برای آن تعریف کردیم.

به هر صورت یکی از ضروری‌ترین کارها در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی وحدت بود که شکل گرفت. طبیعتاً این گام اول است و باید تلاش کنیم تا این وحدت گسترش پیدا کند و اقشار مختلف مردم از طریق این جبهه جمع شوند تا بتوان گفتمان انقلاب اسلامی را ترویج داد. سرعت رشد حمایت‌ها از این جبهه نوپا به وضوح نشان‌دهنده موج امیدی بود که در دل مردم در سراسر کشور ایجاد شده بود.

چنانکه در استان‌های مختلف، گروه‌ها و اقشار مختلف مردمی از این جبهه حمایت کردند و خواستار تشکیل شاخه‌های استانی آن شدند و در این راستا تاکنون همه استان‌های کشور نیروهای مردمی و انقلابی استان موفق به راه‌اندازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شده‌اند.

در مورد موانع وحدت اصولگرایان در گذشته و در حال حاضر هم باید به این نکته اشاره شود که ما در دوره‌های قبل به نتیجه نمی‌رسیدیم که باید وحدت این‌چنینی داشته باشیم؛ چراکه تصمیمات خود را عمومی نمی‌کردیم اما در این دوره تصمیم گرفته شد که حرکت عمومی و مردمی باشد، البته ما اعتقاد نداریم که در این مسیر هیچ اشتباهی نداشته‌ایم، اما میدان اصلی جایی است که همه باهم شرکت کنیم بر همین اساس باید گفت که اهمیت همگرایی اصولگرایی در صیانت از دستاوردهای انقلاب است.

به هر صورت ما برای اینکه بتوانیم در اتفاقات آتیه ساختار نظام‌اند و مقتدر برای کشور داشته باشیم باید نیروهای ولایی و انقلابی انسجام و وحدت لازم را داشته باشند لذا نیروهای انقلابی این بار درصدد هستند که قوی‌تر پا به عرصه گذاشته و در کنار آحاد ملت و سایر کسانی که انگیزه‌های اجتماعی وحدت‌گرا دارند، یک گروه کثیر و منسجم را برای پیشبرد اهداف خود تشکیل دهند.

در این مسیر نباید این نکته را فراموش کرد که فتنه‌انگیزی دشمن و ناکارآمدی برخی افراد به نام دین می‌تواند از جمله موانع پیش رو باشد لذا باید از انرژی جوانان انقلابی بصیر و آگاه بیشتر استفاده شود، افکار نو و پویا می‌تواند در وحدت و همگرایی کمک باشد بر همین اساس همه کسانی که بتوانند جریان وحدت‌گرای کشور را تقویت کنند، مورد احترام ما هستند.

نباید از این مسئله غافل شد که امروز رکود، بیکاری و بی‌عدالتی برای مردم  قابل‌قبول نیست و مردم ما به عشق اسلام،‌ انقلاب و رهبری خیلی از مسائل را تحمل می‌کنند، اما این موضوع هم حدی دارد، لذا ما باید با اخلاص و عمل صادقانه وارد این مسیر شویم و به همین دلیل است که نیروهای انقلابی بیش‌ازپیش احساس وظیفه می‌کنند.

با اتحاد و همدلی که در این مجمع شکل خواهد گرفت، می‌توانیم آثار درخشانی از آن را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در راستای آن در حل مشکلات مردم ببینیم. در پایان ذکر این نکته ضروری است که پیچ حساس امروز برای آینده نظام تعیین‌کننده است و تحولات بین‌المللی ما را به این نتیجه می‌رساند که باید حرکت جدیدی شروع شود لذا جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همواره تلاش می‌کند تا علاوه بر تحقق بخشیدن فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت اقداماتی که مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی است، حرکت کند.

به هر صورت ایجاد وحدت و همگرایی در بین دوستداران نظام ولایی و اسلامی و پیشرفت مقتدرانه فعالیت‌های نیروهای انقلابی از جمله اهداف و کارکردهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است لذا در آینده‌ای نزدیک شاهد شکل‌گیری یک تشکل مردمی فراگیر، با گستره جمعیتی بسیار چشم‌گیر خواهیم بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن