دیدبان

آرایی که «پدیده» شدند

آرایی که «پدیده» شدند

به گزارش دیدبان، پنجمین دوره انتخابات اسلامی شهر و روستا همزمان با برگزاری دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور با شور و حرارت خاصی برگزار شد.فارغ از افراد و شخصیت هایی که در این دوره بر کرسی های شوراهای شهر می نشینند، چهره هایی بودند که در شبکه های اجتماعی از آن ها به عنوان پدیده های شوراهای شهر و روستا نام برده می شود.

رفتگری با 17 هزار رای

محمدحسن علی‌پور رفتگر 42 ساله که با شعار «از مردم برای مردم » توانست یکی از یازده منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت شود؛ پاکبانی که در ایام تبلیغات انتخابات، ‌پخش تصویر پوستر‌هایش با لباس نارنجی رنگ رفتگری همه جا صدا کرد و حالا با بیش از 17 هزار رای یکی از صندلی‌های شورای شهر شهر را بدست آورده است.

وی می‌گوید حدود 15 سال است که رفتگرم و با شرکت‌های مختلف کار کرده‌ام و حالا نماینده قشر رفتگر و البته بقیه مردم آسیب‌پذیر شهر در شورای شهر خواهم بود.

وی درباره تحصیلاتش عنوان کرد:  در دانشگاه فرهنگ و هنر درس خواندم که علمی کاربردی است و به خاطر اینکه می‌خواستم کارهای فرهنگی انجام بدهم و می دانستم با این رشته می توانم ارتباط بیشتری با مردم برقرار کنم دراین رشته درس خواندم.

این عضو جدید شورای شهر رشت درباره تبلیغاتش به جام جم گفت: هزینه زیادی نکردم. سرمایه من همین همکارانم،‌ همین دوستان و خانواده هایشان بود که چهره به چهره برای من تبلیغ می کردند.پوستر تبلیغاتش چاپ چاپ کردم اما خیلی زیاد نبود کلا یک میلیون تومان هزینه چاپ پوستر و کارت شد. حتی برای پوستر هم با همین لباس رفتگری عکس انداختم.

علی‌پور  درباره آینده شغلی اش نیز بیان کرد: همین شغل را اگر مشکلی نداشته‌باشد ادامه می‌دهم و با همین دوستان و همکارانم کار می‌کنم. من خودم درد این بچه‌ها را می دانم. این شغل ، شغل شریفی است ، شغل شرافت‌مندانه‌ای است من افتخار می کنم که با لباس رفتگری وارد شورای شهر شده ام و هیچ‌وقت از اصالت خودم برنمی‌گردم. چون این شغل برایم مقدس است و 15 سال عمرم را در این کار گذارنده‌ام. من یادم نمی رود که از جاروزنی و نظافت سرویس های بهداشتی اماکن عمومی شروع کردم و به اینجا رسیدم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که امکان دارد با همین لباس ها در جلسات شورا هم حاضر شوید؟ تصریح کرد: چراکه نه. یا با همین لباس ها یا با لباسی که خیلی خیلی خاکی و معمولی است. من اصل خودم را فراموش نمی‌کنم.

فوق لیسانس دانشگاه تهرانی که دستفروشی می کرد

یکی دیگر از پدیده های این دوره انتخابات شوراها، ولی الله رستمی‌نژاد است که با مدرک فوق لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه تهران در انتخابات شورا‌ها ثبت نام کرده است؛ مرد تحصیل‌کرده‌ای که می‌گویند سال‌هاست در خرم‌آباد دستفروشی می‌کند و کسی نیست که او را نشناسد و با او برخورد نکرده باشد.

او فرزند علی، یکی از پرنده‌فروش‌های معروف این شهر هم هست و حالا مقابل چشمان حیرت‌زده خیلی از رقبایش حتی دو لیست اصلی سیاسی کشور یعنی امید و خدمت، راهی شورای شهر شده است؛ مردی که حالا برای خودش، هم کانال تلگرامی دارد، هم سایت و هم کلی طرفدار.

او که با کد ۴۱۹ در پنجمین دوره انتخابات شوراهای خرم‌آباد شرکت کرده بود، با شعارهای ساده‌ای به محبوبیت امروز رسیده است؛ شعارهایی چون «پاک و بی ریا بودن شعار ماست»،« اعتماد مردم تبلیغ من است»،«امید داره، تبلیغ نداره. سواد داره، ستاد نداره ».

شعارهایی که شاید در روزهای اول به‌نظر می‌رسید بین دیگر شعارهای رنگارنگ سایر کاندیدا‌ها گم شوند، اما حالا همین شعارهای ساده برای، ولی الله رستمی‌نژاد پیروزی به ارمغان آورده‌اند.

 

روشن دلی که چشم امید شهرش شد

پدیده دیگر انتخابات مازیار توکلی جوان روشندل بیجاری با ۳۸۰۷ رای بالاترین رای در انتخابات شورای شهر بیجار را به دست آورد را هم می توان به عنوان یکی دیگر از پدیده های این دوره دانست.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن