دیدبان
افتخاری دیگر برای حسن روحانی

حمایت رسمی جاسوس سیا!

حمایت رسمی جاسوس سیا!

به گزارش دیدبان؛ زهرا طباخی// رسانه های ضدانقلاب و برخی کانال های حامی دولت با هیجان خبر حمایت "عباس امیرانتظام" از "حسن روحانی" را بازنشر کرده اند. اما او کیست که امروز از رئیس شورایعالی امنیت ملی ایران در انتخابات 96 حمایت می کند؟

عباس روافیان (امیرانتظام) فرزند میرزا یعقوب رفوگر، عنصر فاسد بازار قدیم تهران است که در سال ۱۳۱۱ در تهران متولد شد. دوران کودکی و نوجوانی را در کنار پدر و عموی یهودی خود که به فرقه ضاله بهائیت گرویده بودند، گذراند. سال 42 نام فامیل خود را تغییر داد و اعلام مسلمانی کرد.

27آذر ۱۳۵۸ عباس امیرانتظام به اتهام همکاری با سازمان جاسوسی سیا از سوی دادستانی کل انقلاب بازداشت شد. دادگاه وی را در 20 خردادماه ۱۳۶۰ به جرم انجام ملاقات‌ها و تماس‌های سری، ارائه اطلاعات به دشمنان انقلاب، فراری دادن سران فاسد رژیم شاه و مأموران سیاسی سفارت رژیم شاه در اسرائیل و… به حبس ابد محکوم کرد.

مسئله جاسوسی امیرانتظام آن قدر واضح بود که "عزت‌الله سحابی" در طول محاکمات در اظهاراتی که در روزنامه کیهان در تاریخ ۹/۴/۱۳۵۹ منعکس شده، گفته بود: «اگر خود من بخواهم برای ایشان [امیرانتظام] کیفرخواست بنویسم، اتهام اصلی ایشان را اقدام علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران خواهم نوشت و حداقل برای ایشان ۱۵ سال حبس تقاضا می‌کنم.»
 

در جلد 10 اسناد لانه جاسوسی مستندات ارتباطات وی منتشر شده است. امیرانتظام در ارتباط با آمریکا و اسرائیل از نام‌های مستعاری همچون «اس. دی پلاد(۱)»، «ا س‌.د. آهسته‌رو.۱» و «ادوارد» استفاده می کرد و با مامورین رسمی سیا مثل ریچارد کاتم، جرج کیو، جان استمپل و رابطین بلندپایه ای همچون رمزی کلارک، دادستان پیشین امریکا و ویلیام سولیوان، سفیر امریکا در ایران تبادل اطلاعات داشت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن