دیدبان
«دیدبان» گزارش می دهد؛

لوله های کوی دانشگاه، ساخته اتاق فکر دوم خرداد

لوله های کوی دانشگاه، ساخته اتاق فکر دوم خرداد
به گزارش سرویس سیاسی دیدبان، در دوران حاکمیت جریان واگرایی اصلاحات و اعمال سیاست فشار از پایین و مذاکره و گرفتن امتیاز از بالا، فرزندان ملت خصوصا آن دسته که به خاطر  کمبود و بضاعت مالی مجبور به سکونت در خوابگاه های دانشجویی تحت سرپرستی و نظارت دولت  ساکن بودند، مورد بهره گیری ابزاری قرار می گرفتند.
 
 چند نفر اجیر شده تحرکاتی را به عمل می آوردند و باعث نا آرامی و سلب آرامش از کل دانشجویان ساکن می شد.  در آن مقطع که دانشجویان که سوابقی را از 18 تیر سال 77 در ذهن خود داشتند، سعی می کردند به افرادی که دانشجو نبودند و تحت  عنوان دانشجو در کوی دانشگاه ساکن بودند ( که تشکلهای همسو به جریان واگرایی در نشریات خود به وجود این دسته از افراد در خوابگاه کوی دانشگاه تاکید و از آنان به عنوان ساکنین مهمان یاد می کردند ) نزدیک نشوند و همراهی نکنند.
 
 به همین خاطر در شب های  اول درگیری در کوی دانشگاه دانشجویان ساکن در کوی تقاضای حضور و استقرار عوامل نیروی انتظامی در کوی را به فرماندهی تهران بزرگ مطرح کردند و ایشان نیز این خواسته را به اطلاع آقای قالیباف رساند که در وهله اول با اعلام این که حضور عوامل انتظامی در کوی مغایر با قانون می باشد با این امر موافقت نکردند که با طرح این مطلب که دانشجویان خود درخواست دارند برای ایجاد امنیت عوامل انتظامی در محل مستقر شوند با انجام تشریفات قانونی و تنظیم صورت جلسات استقرار صورت گرفت.
 
عوامل انتظامی به همراه دانشجویان برای مدت کوتاهی در کنار هم زندگی کردند و حتی در مراسمات مذهبی من جمله نماز جماعت و انجام ورزش در کنار هم به ورزش و بازی فوتبال می پرداختند. 
 
در آن ایام عوامل مستقر در کوی  دانشگاه با انجام تحقیقات و مطالعات لازم  مستندا گزارشی را به آقای فرجی دانا که آن زمان رئیس دانشگاه تهران بود دادند و دقیقا به این نکته اشاره شد که مسئولین کوی خواسته و یا نا خواسته در ایجاد بستر این درگیری ها نقش اساسی داشته اند.
 
 حال باید گفت اقای روحانی این شما هستید که برای رسیدن به قدرت از فرزندان ملت که برای کسب علم و دانش و شکوفایی استعداد خود راهی تهران شده اند، مورد استفاده ابزاری قرار داده اید.
 
یکی از شاهدان عینی وقایع کوی دانشگاه که از قضا از مخالفین قالیباف است، این گونه می گوید؛" او حتی از با استقرار عوامل نیروی در کوی در وهله اول مخالف بود وم تاسفانه افرادی که در دولت آقای روحانی که در حال حاضر سمت دارند و ان زمان با سبقه فعالیت در سیتم امنیتی کشور با نام مستعار در امور دانشگاهی دخالت داشتند و باعث نا آرامی های در کوی دانشگاه می شدند. این افراد بودند که برای رسیدن اهداف سیاسی خود کشور را به بحران می کشیدند و آسیب به فرزندان ملت خصوصا دانشجویانی که در دانشگاهها در حال تحصیل بودند و دانشجویانی که پس از فارق التحصیل شدند در نیروی انتظامی در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی بودند ؛  آسیب و خسارت را تحمیل کردند."

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن