دیدبان

اعلام آمادگی دانشگاه امام صادق (ع) برای برگزاری مناظره نمایندگان کاندیداها

اعلام آمادگی دانشگاه امام صادق (ع) برای برگزاری مناظره نمایندگان کاندیداها

به گزارش دیدبان، - ستاد دانشجویی دکتر قالیباف و حجت‌الاسلام رییسی در دانشگاه امام صادق علیه السلام، با انتشار بیانیه‌ای، آمادگی خود برای برگزاری مناظره میان نمایندگان نامزدها به خصوص نماینده دولت با نماینده نامزدهای جریان انقلابی را، اعلام کردند؛ در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ادعُ إِلی سَبیلِ رَبِّک بِالحِکمَةِ و َالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَ جادِلهُم بِالَّتی هِی أَحسَنُ إِنَّ رَبَّک هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبیلِهِ وَ هُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدینَ» سوره مبارکه نحل آیه ۱۲۵

"با حکمت و اندرز نیکو ، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است ، استدلال و مناظره کن! پروردگارت ، از هر کسی بهتر می داند چه کسی از راه او گمراه شده است و او به هدایت یافتگان داناتر است"

جناب آقای دکتر آشنا

ازآنجاکه جنابعالی از پیشنهاد خردمندانه دکتر نادران پیرامون برگزاری مناظره اقتصادی میان نمایندگان دولت و دیگر کاندیداها استقبال کرده‌اید، خوب است به احترام پدر بزرگوارمان آیت‌الله مهدوی کنی رحمة الله علیه که همواره در آرزوی اعتلای علم در جامعه اسلامی بوده‌اند اولین مناظره علمی پیرامون شرایط اقتصادی کشور در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با حضور اساتید این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار شود. بی‌تردید شما نیز به عنوان یکی از اعضای این خانواده دل در گروی پیشرفت ایران اسلامی و اعتلای کلمه حق دارید.

ازآنجاکه صداوسیما تا به امروز در برگزاری چنین مناظراتی تعلل کرده است، لازم است که جامعه علمی کشور خود دست‌به‌کار شده و مسیر آگاه‌سازی جامعه و مردمان را بگشاید. امید است که صداوسیما نیز که در این روزها شائبه‌های زیادی درباره نحوه عملکرد آن در طرفداری از دولت مستقر مطرح است رویه‌ای عاقلانه‌تر و منصفانه‌تر در پیش گیرد. در این راستا پیشنهاد دکتر نادران، استاد دانشگاه تهران، مبنی بر برگزاری چنین مناظراتی در دانشگاه‌ها را راهی برای دست‌یابی به شناختی درست و متقن از شرایط کشور دانسته و همه دانشگاهیان و اهل علم را به اصرار بر این راه دعوت می‌کنیم و به عنوان دانشجویان انقلابی؛ حاضریم در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، پذیرای نمایندگان نامزدها باشیم و قطعاً رسانه ملی نیز در این امر مبارک و مهم، تعامل مفیدی خواهند داشت.

قطعاً شایسته و زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مردم و نخبگان خود را با اطلاعات و آگاهی کافی و به‌دوراز فضای احساسی و جو زدگی به پای صندوق‌های رأی بفرستد. لذا برگزاری مناظرات علمی میان متخصصان و طراحان سیاست‌های دولت‌ها و جریان‌های سیاسی در این برهه امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. امری که می‌تواند سنگ محکی واقعی در راستای فهم عیار سخنان کاندیداهای محترم ریاست جمهوری و تیم‌های آنان باشد.

درحالی‌که کمتر از دو هفته به برگزاری یکی از سرنوشت‌سازترین رخدادهای سیاسی-اجتماعی کشور باقی‌مانده است، بسیاری از مردم و نخبگان همچنان به دلیل ناکافی بودن استدلال‌های متقن و علمی نتوانسته‌اند به تصمیمی مناسب برای رأی دادن برسند. برنامه‌های تنظیم‌شده از سوی صداوسیما علی‌رغم همه وسعت به دلیل نبودن شرایط توانایی اقناع علمی مردمان فرهیخته این سرزمین را نداشته و بسیاری تشنه شنیدن استدلال‌های علمی تئوریسین‌ها و استراتژیست‌های کاندیداهای محترم ریاست جمهوری برای اداره کشور هستند.

ستاد دانشجویی دکتر قالیباف و حجت‌الاسلام رییسی در دانشگاه امام صادق علیه السلام

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن