دیدبان
روز گذشته جمعه و در حاشیه دومین مناظره نامزدهای انتخابات، 9 وزارتخانه و سازمان دولت یازدهم آماده باش بودند تا این بار به جای جهانگیری در نقش ضربه گیر روحانی ظاهر شوند. درحاشیه دومین مناظره انتخابات

تبدیل وزارتخانه ها به ستاد انتخاباتی روحانی

تبدیل وزارتخانه ها به ستاد انتخاباتی روحانی

به گزارش دیدبان،مناظره دوم اگر هیچ فایده ای نداشته باشد، همین که باعث شد مسئولان 9 وزارتخانه و سازمان دولت یازدهم روز جمعه و تعطیل تن به کار دهند و بیانیه صادر کنند در نوع خود موفقیتی برای روحانی بود. دولتی که در طول چهارسال گذشته بسیاری از پروژه ها و کارها را تعطیل کرده بود، روز جمعه خود را به صدور جوابیه ها اختصاص داد.

 

 دیروز درشرایطی دومین مناظره نامزدهای انتخاباتی برگزار شد که برخلاف پیش بینی ها حسن روحانی بسیار منفعل تر از همیشه حاضر شد. اسحاق جهانگیری، نامزدی کمکی و پوششی روحانی نیز که در اولین مناظره برای اصلاحطلبان بسیار خوش درخشیده بود، اما این بار تنها «بیانیه خواند» و نتوانست کمک چندانی به روحانی در طول مناظره کند. در مقابل سیدابراهیم رئیسی طوفانی حاضر شد و با حفظ رویه اخلاقی خود توانست نگاه های بسیاری را به خود جذب کند. مصطفی میرسلیم نیز یکی دیگر از پدیده های مناظره دیروز بود و توانست نگاه های سابق به خود را نغییر دهد.

 

جهانگیری در مناظره نخست نشان داد که سخنان او نه تنها نمی تواند کمک چندانی برای روحانی باشد، بلکه قرار گرفتن روحانی در پوشش جهانگیری باعث خواهد شد که در سایه معاون اول خود به کلی نادیده گرفته شود و از گردونه مبارزات انتخاباتی کنار گذاشته شود. همین باعث شد تا تیم مشاوره روحانی برای دومین مناظره متن هایی از پیش آمده شده را دست اسحاق جهانگیری دهند تا جهانگیری از چارچوبی که برای او تعریف شده است بیرون نزند. در مقابل مدافعان روحانی خارج از زمین مناظره و در وزارتخانه ها خود را برای گرفتن قدرت ضربات منتقدان آمده کرده بودند.

 

وزارت امور خارجه، وزارت علوم، وزارت دفاع، شورای اطلاع رسانی بانک‌ها، سازمان انرژی اتمی، وزارت ارتباطات، وزارت نفت، وزارت آموزش و پرورش و بانک مرکزی نهادهایی هستند که روز گدشته بلافاصله به میدان آمدند و با مصاحبه و صدور جوابیه ها به کمک روحانی امدند. البته خارج از استودیو صداوسیما و در وزارت خانه خود. اتفاقی که به وضوح نشان میدهد تمامی مسئولان دولت یازدهم روز گذشته برای مناظره در حالت«آماده باش» بودند.

 

کارنامه دولت یازدهم به خوبی تمامی واقعیت ها را نمایان ساخته است. دولتی که در چهارسال گذشته حتی سفرهای استانی خود را به شکلی برنامه ریزی می کرد که آخر هفته را به تهران بازگردد و بتواند از فرصت آخر هفته و جمعه برای استراحت خود استفاده کند حالا به یک باره و در روزهای آخر عمر خود جمعه را هم مشغول فعالیت است! اما نه برای انجام امور محوله و براورده ساختن نیازهای مردم، بلکه برای حمایت از حسن روحانی یکی از نامزدهای انتخابات. درواقع این روزها دولت یادزهم عملا تبدیل به یک ستاد تبلیغاتی برای حسن روحانی شده است. اقدام شتابزده مسئولان دولت یازدهم آنهم در روز تعطیل نشان دهنده این است که دولتمردان یازدهم نیز به وضوح متوجه شده اند که روحانی بازنده این انتخابات است، همین هم باعث شده است تا از هر اقدامی برای جلوگیری از این مساله خودداری نکنند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن