دیدبان

کدام راست می گویند؟ رئیسی یا روحانی؟

کدام راست می گویند؟ رئیسی یا روحانی؟

به گزارش دیدبان،دومین مناظره انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری در حالی هنوز در جریان است که با اظهارات شگفت انگیز و دروغگویی های رئیس دولت یازدهم همراه شده است.

 

 روحانی و جهانگیری پس از نقد برجام و برداشته نشدن تحریم ها از سوی سید ابراهیم رئیسی ضمن غافلگیری  رو به خلاف گویی ها و دروغ هایی آوردند که علاوه بر آنکه در نوع خود بی سابقه بود نشان دهنده خالی بودن دست دولت روحانی در ارائه کارنامه به افکار عمومی و مردم ایران بود.

 

در همین رابطه اسناد بخشی از خلاف گویی و دروغ های روحانی و جهانگیری در مناظره به شرح ذیل در ادامه آمده است:

 

1-برخلاف اظهارات روحانی و جهانگیری، یک دلار پول نفت فروخته شده وارد کشور نشده و دولت یازدهم برای تامین هزینه های جاری خود مجبور شد بیش از 110 هزار میلیارد تومان از مجلس مجوز فروش اسناد خزانه در فرابورس گرفت.

 

 

 

2-روحانی در حالی مدعی شده است که تحریم های هسته ای برداشته شده که دولت یازدهم بخاطر بدهی سنگین وزارت نفت به ترکمنستان نتوانست بدهی خود را به این کشور پرداخت کند و در زمستان 95 گاز شمال ایران قطع شد. بدهی ای که ناشی از عدم توان امکان ایران در پرداخت بدهی خود به دو علت کمبود بودجه بخاطر نیامدن پول نفت و عدم توان استفاده از نظام بانکی بین المللی برای انتقال پول بود.

 

در همین زمینه سید ابراهیم رئیسی در مناظره امروز بیان کرد اگر توانستید پول محموله نفتی که اخیرا به هند فروختید را وارد کشور کنید ما هم قبول می کنیم تحریم ها برداشته شده است.

 

 

 

3-روحانی در حالی مدعی برداشته شدن همه تحریم ها و بازگشت پول های بلوکه شده به کشور گشته است که دو هفته قبل هما (هواپیمایی دولتی) به دو دلیل عدم توانایی مالی و عدم امکان ارسال پول بدلیل برجا ماندن تحریم های بانکی از خرید اولین فروند بوئینگ انصراف داد.

 

 

4-آیا روحانی به مردم راست می گوید؟ پس از آنکه سید ابراهیم رئیسی در مناظره یادآور شد تحریم ها در پسابرجام همچنان پابرجا است نگاهی داریم به صحت این ادعا  و  نظر سفیر ایران در انگلیس و عضو اتاق بازرگانی آلمان در خصوص برداشته شدن تحریم ها در پسا برجام

 
 
 
 
5-حجت الاسلام رئیسی: تحریم‌ها باقی است، خودشان هم می‌گویند برنمی‌داریم.در همین رابطه نظر صندوق بین المللی پول و مجلس در خصوص وضعیت تحریم ها در پسابرجام را مشاهده می کنید.
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن