دیدبان
افتتاح های انتخاباتی ادامه دارد...

دستاورد تراشی دولت

دستاورد تراشی دولت
به گزارش دیدبان،در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم که در کمترین مقبولیت خود در چهار سال گذشته به سر می برد و همه کارشناسان را به این نتیجه رسانده است که روحانی نتوانسته رای 50درصدی خود را حفظ کند مدام خبر افتتاح طرح های مختلف به گوش میرسد. 
 
به گزارش رجانیوز، در حالی امروز رئیس جمهور در بندرعباس حاضر شد و به افتتاح پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس پرداخت که این طرح تا سال 92 با پیشرفت 80درصدی به دولت یازدهم رسیده بود و با مانع تراشی های فراوان مسئولین 20 درصد پایانی به سرانجام رسید.
 
 
در حالی که دولت یازدهم پز افتتاح این پروژه را میدهد که سردارعبداللهی قبلا به توضیح روند این دستاورد مهم قرارگاه خاتم الانبیا پرداخته بود و نوع نگاه انقلابی و مدیریت جهادی بکار رفته در ان را توضیح داده بود.
 
وی گفته بود:  قرارگاه خاتم(ص) این پروژه را از سال ۱۳۸۹ در دست گرفت هر چند پیش از آن دو شرکت اروپایی مشغول ساخت آن بودند اما به دلیل تحریم‌ها، کار را رها کرده بودند و قرارگاه هم بعد از آن بر اساس وظیفه‌ای که احساس می‌کرد وارد میدان شد. در شرایط اوج کار تا ۱۷ هزار نفر به طور مستقیم در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس مشغول فعالیت بودند که تعداد آنها سه برابر نیروی انسانی موجود در پارس جنوبی بود.
 
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا ضمن اشاره به عدم اعتقاد برخی مسئولین در خصوص ساخت این پالایشگاه در زمان تحریم ها این دستاورد مهم را ناشی از روحیه دفاع مقدسی قرارگاه معرفی کرد.
 
نکته جالب اینجاست که  نوبخت نیز در جلسه هیات دولت در فروردین امسال گفته بود: «اعتقاد دارم قرارگاه باید در تمام پروژه‌های دولت حضورداشته باشد» اما فرمانده قرارگاه خاتم خطاب به نوبخت میگوید:« ما اگر تونل بکنیم، راحت تریم تا پیگیر یک نامه شویم.» این نشان میدهد نه تنها دولت کمک حال قرارگاه نبوده است که دستاوردهایش هم به نام دولت تصاحب شده است!
 
 
 
پیش از این نیز سردارجعفری در بازدید از این نمایشگاه به گونه ای از عدم همراهی مسئولین گله کرده و عنوان کرده بود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این عرصه تنها پشتیبان و حامی جدی ما بوده که نه تنها از حرکتهای جهادی و انقلابی دفاع، بلکه همگان را به تعمیق و گسترش آن توصیه می کنند.
 
حالا با نزدیک شدن فصل انتخاب مردم حسن روحانی که هر روز را در استانی به سر میبرد با افتتاح نمایشی این پروژه گفت: آنهایی که می گویند آثار برجام را ندیده ایم، امروز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند!
 
وی حتی پا را از این فراتر گذاشت و گفت: احداث پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس سال ۸۶ آغاز شد و تا قبل از دولت یازدهم فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشت، اما به لطف برجام این پروژه در چهار ساله دولت یازدهم ۶۰ درصد پیشرفت داشته و امروز شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
 
این در حالی است که پالایشگاه خلیج فارس، سال ۹۲ با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی به دولت یازدهم تحویل داده شده بود علت این تاخیر طولانی نیز عدم حمایت قاطع دولت از این پروژه بودعه است.
 
 
 
گفتنی است این پالایشگاه به عنوان بزرگترین پالایشگاه جهان و در شرایط تحریم توسط جوان های انقلابی به ثمر رسید که میانگین سنی آنها 32 سال است.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن