دیدبان
طوفان حامیان رئیسی این بار در ایستگاه قزوین/خروش وصف ناشدنی مردم: دولت آمریکایی نمی خوایم؛

چرا 4 سال کشور را معطل گذاشتید؟

 چرا 4 سال کشور را معطل گذاشتید؟

 همان‎گونه که قبلا برنامه‎ریزی شده بود، رئیسی این بار در جمع مردم قزوین حاضر شد تا پس از سخنرانی در سالن شهید بابایی قزوین، راهی زنجان شود.

 

به گزارش دیدبان، ظرفیت سالن شهید بابایی که سال‎ها پیش به عنوان محل دیدار رهبرانقلاب با دانشجویان تعیین شده بود، از چندی پیش به کلی تکمیل شده و جمعیت بیرون سالن ایستاده‎اند. رئیسی پس از حضور در مزار شهدای قزوین و حضور بر سر مزار آیت الله باریک بین نماینده ولی‎فقیه و امام جمعه سابق قزوین با آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین دیدار کرد و پس از آن برای سخنرانی راهی سالن شهید بابایی شد.

 

مردم شعار می‎دادند:«دولت آمریکایی نمی‎خوایم، نمی‎خوایم»، «ابراهیم بت‎شکن، بت بزرگ رو بشکن» و...

 

 

 

رئیسی در این همایش تصریح کرد:«اولین باری است که وارد شهر قزوین می شوم و آیت الله باریک بین در بین ما نیست. خدا روحانی نام آور ما حاج اقا ابوترابی و مرحوم شالی و شهید بابایی، مرحوم دهخدا و همه بزرگان این استان و سردارانی که نقش آفرینی در این انقلاب داشتند را رحمت کند.»

 

او در واکنش به شور انقلابی حاضرین گفت:«آنچه از احساسات پاک شما نشات می گیرد تعلق به من ندارد بلکه احساس مردم به نظام و انقلاب است.»

 

رئیسی افزود:«بیگانگان گره از کار کدامین ملت گشودن که دومی ما باشیم؟ بیگانگان در کجای شرق و غرب عالم گره ای را گشودند که دومی ما باشیم؟ چشم دوختن به بیگانگان خطاست.»

 

ابراهیم رئیسی افزود:«قزوین قطب صنعتی است، در قزوین مراکز تولیدی مستقر است که بسیاری از آنها تعطیل شده است. نه تنها برای تحصیل کرده ها کار نیست، بلکه پدر خانواده هم احساس شرمندگی می کند.»

 

او گفت:«امروز رکود و وجود جوانان بیکار و آمار بالای بیکاری تحصیل کرده ها باید ادامه دار باشد؟ یا امکان تغییر شرایط به نفع اقتصاد کشور وجود دارد؟  معتقدیم شرایط نامناسب اقتصاد قابل حل است، مردم ما توانمندند تا مسیر بسته شده معضلات اقتصادی را باز کنند باید به انها میدان داده شود.»

 

 

رئیسی گفت:«طبق قانون برنامه ششم در هر سال می توان اشتغال میلیونی ایجاد کرد. کسانی هستند که می گویند نمی توانیم ما اقدام می کنیم با همین ظرفیت کشور امکان اشتغال میلیونی در هر سال را داریم.»

 

او افزود:«مشکل ما مشکل  مدیریت آب است. از هر کارشناسی بپرسید این صحبت های من نیست، حرف های مرکز پژوهش های شورای اسلامی است: چرا 4 سال کشور را معطل گذاشتید به امید اینکه دیگران گره گشایی کنند برای ما!»

 

رئیسی افزود:«مردم قادر به حل مشکلات اقتصادی کشور هستند همانطور که بسیاری از مشکلات مانند جنگ را حضور مردم حل کرد. دست های جوانان گره گشای مشکلات کشور است.»

 

رئیسی گفت:«با ایجاد زمینه کسب و کار می توان نخبگانی که در خارج از کشور به سر می برند را جذب کشور کرد. امروز می توان با یک اقدام انقلابی جهادی و با مدیریت مردم و با عنایت امام علی بن موسی الرضا تمام مشکلات را حل کرد.»

 

او افزود:«نقدینگی را  افراد بد حساب که سابقه ی بدحسابی در نظام بانکی دارند دریافت می کنند. حالا که دریافت کردند باید در جهت تولید استفاده کنند نه در جهت دلالی!/ بانکی اجازه می دهد که از پولش برای دلالی استفاده کند! این مجاز نیست.  همه این ها ناشی از ضعف مدیریت مالی و اجرایی کشور است و باید در گام اول این ضعف جبران شود و جبرانش هم انتخابات است.»

 
رئیسی افزود:«من به عنوان یک طلبه اعلام کردم رقیب دولت نیستم، رقیب دولت عملکرد خود دولت است. من به عنوان یک نیرویی هستم که حضور داشتم در کنار شهید بهشتی، مرحوم شهید قدوسی و  به عنوان جوان 20 ساله ای شروع به کار کردن کردیم با باوری که این عزیزان به نیروی جوان داشتند.  ارتباط کمی با این دیار و منطقه نداشتیم. عرض من این است که بیایید جوانان را باور کنید هر عرصه ای، عرصه باور جوانان بود آن عرصه، عرصه نوآواری شکوفایی و گره گشایی بود.»
 
او ادامه داد:«رئیس دولت باید اولین مدعی فساد باشد در کشور. تا یک فساد پیدا شد؛ با فساد چه بستر فساد و چه فرد فاسد برخورد کند. ما حتما نیازمند تحول در مدیریت  اجرایی هستیم، این تحول در مدیریت اداری و اقتصادی کشور می تواند آنچه را که بعنوان دولت اسلامی از آن یاد می کنیم و خواست مردم عزیزمان هست را محقق کند.»

 

 

او افزود:«دو نوع می شود به محرومین نگاه کرد. یکی اینکه سرمایه دارها را فربه تر کنیم، شاید و شاید و شاید که محرومین هم به نوایی برسند، راننده تاکسی بشوند، دست فروشی بکنند ، نگهبان و خدمه بشوند و .. ما نگاهمان این نیست. این را قبول نداریم. می‎گوییم تمام فرصتهای کشور باید عادلانه در اختیار مردم قرار بگیرد شاید یک جوان در گوشه روستایی از قزوین بتواند منشا یک اختراع بزرگ، یک کارآفرینی عظیم بشود. ما نگاهمان نگاه عدالت_اجتماعی است.»

 

او ادامه داد:«تمام فرصت های کشور باید عادلانه در اختیار افراد قرار بگیرد تا همه استعدادهای کشور در دورافتاده ترین نقاط بتواند به یک کارافرین تبدیل شود. نگاه ما برقراری عدالت اجتماعی است و معتقدیم می توان یارانه ها را سه برابر کرد. فردی گفته بود که منابع تولید شغل از کجا خواهد آمد، من می‌گویم که این کار شدنی است.»

 

رئیسی افزود:«یک فرهنگی برای گرفتن وام مشکل دارد اما صندوق متعلق به او را عده‌ای جلوی چشم مردم چپاول کردند. نمی‌شود کسی در دولت باشد و خودش هم چند شرکت تجاری داشته باشد.»

 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن