دیدبان
افتتاح های انتخاباتی دولت یازدهم به پروژه خلیج فارس رسید

انجام 90 درصد پروژه خلیج فارس در دولت قبل

انجام 90 درصد پروژه خلیج فارس در دولت قبل
به گزارش دیدبان،حسن روحانی با حضور در بندرعباس در مراسم افتتاحیه فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس شرکت کرد گفت: افتتاح فاز نخست این پالایشگاه را اقدامی مهم و قابل تقدیر دانست.
 
این در حالی است که بیش از 90 درصد فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس در دولت قبل انجام شده بود اما دولت تکمیل شدن این پالایشگاه را تا سال آخر دولت ادامه داد تا در فضای انتخابات ریاست جمهوری افتتاح این پروژه را مطرح کند و آن را به نام دولت یازدهم به ثبت برساند. اما با بازخوانی مشروح جلسه 305 مذاکرات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نطق حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده وقت مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی می‌توان پرده از واقعیت برداشت.
 
حجت‌الاسلام حسینیان در جلسه علنی مورخ 24 اسفندماه 1393 درباره افتتاح پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: راستی چرا پالایشگاه افتخار آمیز خلیج فارس را که90 درصد آن در دولت سابق ساخته شده است و روزانه قادر است 36 میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید کند و کشور را از واردات بنزین بی نیاز کند، تکمیل  نمی کنید؟ آیا درست است که می گویند اگر دولت آن را تکمیل کند مردم می فهمند که این صنعت ملی را دولت سابق بنیان گذاشته است و باید در سال های آخر ریاست جمهوری تکمیل کرد تا به نام دولت فعلی تمام شود. آیا واقعا می توان سرمایه عظیم ملت را بی جهت مهمل گذاشت؟ اینجاست که شایعات اوج می گیرد که تکمیل این پروژه ملی به نفع وارد کنندگان بنزین نیست.
 
 
در ادامه مشروح نطق حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان را می‌خوانید:
 
مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی
جلسه 305
24 اسفند 1393
 
روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس:
بسم الله الرحمن الرحیم
ان ارید الا الاصلاح مااستطعت و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب
در این وقت محدود و پایانی سال بر ادبیات و شیوه گفتاری و نحوه رفتاری یک ساله آقای رئیس جمهور و دوستان اصول‌گرا به آن توجه کنند. در این گفتار نه قصد تخریب دارم، نه قصد تضعیف، بلکه وظیفه‌ای دارم که بر مبنای آموزه‌های رسول اکرم(ص) که فرمودند وقتی بدعت‌ها آشکار شدند آگاهان باید آگاهی بخشی نمایند عرض می‌کنم.
آقای رئیس جمهور در برخورد با منتقدین خود ادبیاتی به کار می‌برند که من آنها را در نظام جمهوری اسلامی بدعت سیاسی می‌نامم.  بیش از 45 صفت ناپسند به منتقدان از جمله بی‌شناسنامه خواندن آنها به جهنم حواله دادن آنها و ترسو خواندن و متهم کردن آنها به تازه به دوران رسیده ها نه تنها از یک فردی که خود را حقوقدان می داند ناپسند است و برخلاف حقوق شهروندی بلکه خود گواهند که این ادبیات را حتی سرهنگ های کودتاچی آفریقا هم در دهه های اخیر به کار نمی‌برند. علاوه خود رئیس جمهور به خوبی می دانند که همه ما تازه به دوران رسیده هستیم. نه ابوی ایشان رئیس جمهور بوده اند و نه پدر هیچکس از ما نمایندگان، نماینده. اگر ما وکیل و حضرت عالی رئیس جمهور هستید همه مرهون لطف الهی و رهبری های حضرت امام و شهادت و ایثار مردم بزرگوار هستیم پس هیچکس حق ندارد دیگری را به تازه به دوران رسیده ها خطاب کند. سوال اصلی من این است که با اینکه این ادبیات قبح ذاتی دارد چرا آقای رئیس جمهور بر آن اصرار دارند؟ مطابق اظهارات و نظریات پنهان و آشکار اصلاح‌طلبان جامعه را باید دو قطبی کرد تا به قول آنها قشر خاکستری به نفع اتحاد اصلاح‌طلبان، کارگزاران به پای صندوق های رای بیایند. اما اصلاح طلبان باید بدانند که دو قطبی کردن جامعه همیشه به نفع آنها تمام نخواهد شد. چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم قشری که ما آنها را بدنه مردم می نامیم به نفع آهنگرزاده ای به میدان آمدند که فاقد شاخصه های تمایز طلبی و ادعای وراثت انقلاب و انحصار بودن آن را داشت و تنها شاخصه وی مردمی بودن و ساده زیستی وی بود که کلامش را با سلام بر مهدی و درود بر رهبر انقلاب آغاز می‌کرد.
آقای رئیس جمهور در نطق های سال 93 خود بارها در نقد منتقدین فرمودند انتقاد آری ولی تخریب نه. سوال من این است که آقای رئیس جمهور آیا خود به این امر پایبند خواهند بود؟ آیا استفاده از ادبیات نازیبا درمورد منتقدین تخریب نیست؟ شیوه نقد آقای رئیس جمهور و معاونین وی درمورد دولت سابق که حتی مورد نقد مقام معظم رهبری قرار گرفت چطور؟ آیا برخلاف واقع مدعی خزانه خالی شدن و به ارث رسیدن  ویرانه ای از سابق نقد منصفانه است؟ این چه ویرانه ای است که فقط در بهمن امسال 7000 از طرح های نیمه تمام دولت سابق را افتتاح کردید؟ مگر چند هزار پروژه دولت سابق به اتمام رسانده که که فقط 700 طرح آن را شما افتتاح می کنید؟ آیا راه آهن سرتاسری ایران که خلیج فارس را به کشورهای شمالی ایران متصل می کرد در دولت سابق به اتمام نرسیده بود که شما در هنگام افتتاح راه آهن کشور شمالی ایران طوری صحبت کردید که گویی دولت شما آن را ساخته است.
سد آب شرب قم را کدامین دولت ساخته بود؟ آیا جاده قم-گرمسار ویرانه ای بود که در دولت سابق به کمال رسید و دولت جناب عالی فقط با نصب گارد و خط کشی و قیمت گذاری که به باج گیری بیشتر شباهت دارد، به نام خود تمام کرد؟
راستی چرا پالایشگاه افتخار آمیز خلیج فارس را که90 درصد آن در دولت سابق ساخته شده است و روزانه قادر است 36 میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید کند و کشور را از واردات بنزین بی نیاز کند، تکمیل  نمی کنید؟ آیا درست است که می گویند اگر دولت آن را تکمیل کند مردم می فهمند که این صنعت ملی را دولت سابق بنیان گذاشته است و باید در سال های آخر ریاست جمهوری تکمیل کرد تا به نام دولت فعلی تمام شود. آیا واقعا می توان سرمایه عظیم ملت را بی جهت مهمل گذاشت؟ اینجاست که شایعات اوج می گیرد که تکمیل این پروژه ملی به نفع وارد کنندگان بنزین نیست.
آقای رئیس جمهور در سال 93 در مورد مسائل اقتصادی سخنانی فرمودند که نه با واقعیت های موجود انطباق داشت، نه به قول خودشان با جیب مردم سازگاری داشت، نه با نظر کارشناسان، نه با آمار رسمی بانک مرکزی. ادعای به صفر رسیدن تورم در بهمن ماه در حالی که نرخ مرغ معجزه آسا بالا می رود و لبنیات روزانه رشد می کند چه تاثیری روی قشرهای مستضعف دارد؟ ادعای عبور از رکود در حالی که کارخانه ها به دلیل نداشتن نقدینگی و واردات بی رویه درحال ورشکستگی هستند چه تاثیری روی صاحبان سرمایه دارد؟ کار اقتصادی دولت را به معجزه تشبیه کرده‌اند، بی شک این پایین آوردن سطح معجزه است.
شاید واردات بی رویه فولاد و در آستانه ورشکستگی قرار دادن صنایع داخلی معجزه باشد و شاید هم واردات بی رویه اشیا لوکس و گران قیمت معجزه باشد.
در پایان از آقای رئیس جمهور می خواهم که همانگونه که نسبت به فتنه گران سر لطف دارند و به بخشیدن حر و وحشی استناد می کنند به منتقدین هم نظر لطف داشته باشند. به قول شیخ شیراز: دوستان را کجا کنی محروم/ تو که با دشمنان این نظر داری
اما سخنی با آقای رئیس مجلس، آقای لاریجانی: از موضع حضرتعالی درمورد واقعه شیراز که بخش عظیمی از نطق خود را به آن پرداختید تشکر می کنم. در کشور رشد یافته ای چون جمهوری اسلامی نباید برخورد فیزیکی را جایگزین استدلال آن هم در سخنان بی منطق و بی معنای بعضی ها کرد. ولی ای کاش هنگامی که در سال 88 فتنه گران با میله های آهنی به جان نماینده محترم تهران جناب آقای دکتر مرندی و اتومبیل وی را شکستند و خرد کردند، شما یک دقیقه و یا یک کلامی موضع می‌گرفتید. و ای کاش درمقابل جلوگیری از سخنرانی نمایندگان در دانشگاه ها و فشارهای مضاعفی که دولت فعلی با شکایت های پی در پی از نمایندگان دارند لااقل تذکری به دولت می دادید. یا درمقابل رئیس جمهور که رسما به دلیل اعتقاد، کارمندان خدوم را کنار می گذارند، یک کلام سخن می گفتید. به امید جبران آن در سال آینده.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن