دیدبان

آزادیخواه: بسیاری از کارگران 6 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند

آزادیخواه: بسیاری از کارگران 6 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند

به گزارش دیدبان،حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اشاره به اعتراض امروز کارگران در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور به مناسبت روز کارگر گفت: متأسفانه ارمغان دولت یازدهم برای مردم تعطیلی یکی پس از دیگری کارخانجات و بیکاری کارگران و عدم پرداخت مطالبات بوده است و تا جایی که ما اطلاع داریم بسیاری از کارگران که حدود 4 تا 6 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و این یعنی فاجعه در حوزه اقتصاد برای خانواده کارگران. 

وی افزود: با وجود اینکه کارگران باید مورد توجه جدی دولت‌ها قرار گیرند، امروز با بی‌مهری تمام مواجه شده‌اند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید متأسفانه با بی‌تدبیری‌های زیادی در این ستاد همراه بود و عمده مصوبات ستاد تسهیل هم که برای رفع موانع تولید و بازگشایی کارخانجات بود، ابتر باقی ماند و بانک‌ها به هیچ عنوان زیر بار این مصوبات نرفتند و اجرای این مصوبات در حداقل بود و اندک امیدی هم که برای کارگران ایجاد شده بود به یأس مبدل شد. 

آزادیخواه خاطرنشان کرد: شعار ایجاد 700 هزار شغل دولت یک شعار کاملاً توخالی بود، ایجاد 700 هزار شغل در مقابل بیکاری بیش از یک میلیون کارگر باید محاسبه شود و این یعنی یک فاجعه در حوزه اشتغال و عدم توفیق برای دولت یازدهم در این عرصه. 

وی افزود: اعتراض کارگران اعتراض به حقی است و باید این اعتراض به گوش مسئولین برسد، البته مسئولینی که گوش شنوا داشته باشند و درد کارگر را بفهمند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: مسئولی که در خانه‌های چندصدمیلیاردی زندگی می‌کند و مسئول و وزیری که غرق در تجارت است و به دنبال استفاده‌های ابزاری از موقعیت‌های کاری خود است، هرگز نمی‌تواند استغاثه یک کارگر را در کشور متوجه شود. 

آزادیخواه خاطرنشان کرد: امام راحل فرمود این کشور، کشور پابرهنگان است، اما وزرایی که بعضاً غرق در تجمل هستند هرگز نمی‌توانند این شعار امام(ره) را درک کنند.

وی در پایان گفت: هرگز با زور و تهدید نمی‌توان در مقابل ندا و صدای مظلومیت کارگران ایستاد و قطعاً این صدا در 29 اردیبهشت درخواهد آمد و مردم جهان نتیجه این اعتراضات را در میدان عمل خواهند دید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن