دیدبان

عصبانیت و لرزش دستان روحانی

 عصبانیت و لرزش دستان روحانی

به گزارش دیدبان،سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اشاره به اولین مناظره داوطلبان ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: واقعیت این است که دست دولت خالی است و چیزی برای عرضه ندارد.

*وعده‌های برجامی و 100 روزه روحانی همه روی زمین مانده‌اند

وی افزود: وعده‌های داده شده در این دولت بدون پاسخ مانده‌اند و همه مردم امروز سؤال می‌کنند که پس آن وعده‌ها چه شد؟ وعده‌های 100 روزه که محقق نشد، وعده‌های اشتغال هم که محقق نشد، وعده‌های برجام که رئیس‌جمهور همه امور کشور را 3.5 سال به آن مرتبط می‌کرد از آب آشامیدنی تا محیط زیست هم که هیچ کدام محقق نشدند، بنابراین واقعاً دست دولت خالی است.

*حالت عصبی و لرزش دست‌های روحانی در مناظره نشان می‌دهد او در مقابل «منطق» پاسخی ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: لذا طبیعی است که آقای روحانی امکان پاسخگویی ندارد، حالت عصبی و لرزش دست‌های ایشان در مناظره نشان می‌داد که در مقابل منطق پاسخی برای گفتن ندارد، حضور آقای جهانگیری هم تبدیل به مسئله‌ای برای مردم شده است، چرا که کمکی به دولت نکرده و نمی‌کند، امروز بعد از گذشت 4 سال از عمر دولت یازدهم وقت پاسخگویی است، 4 سال دیکته نوشتید حالا دارند باید آن را تصحیح کنند در حالی که این دیکته پُر از غلط است، با عصبانیت، فرافکنی و نسبت دادن این غلط‌ها به دولت‌های گذشته که مشکل حل نمی‌شود.

*وجود آقای جهانگیری هم کمکی به دفاع از عملکرد دولت نمی‌کند

نقوی یادآور شد: بنابراین وجود آقای جهانگیری هم کمکی به دفاع از دولت نمی‌کند، البته آقای جهانگیری می‌تواند حرف‌های سیاسی بزند و تسویه‌حساب‌های سیاسی کند، بلندگوی اصلاح‌طلبان بشود و از مواضع آنان دفاع کند، اما حتی هر 2 با هم، هم نمی‌توانند از عملکرد دوبت دفاع کنند، چون عملکردی وجود ندارد و این جمله آقای روحانی را به ذهن آدم متبادر می‌کند که چند ماه قبل گفتند «اگر نمی‌بینید عینک بزنید»، چون خودشان هم می‌دانند که این دستاوردها آنقدر ریز است یا اصلاً وجود ندارد که با چشم عادی نمی‌شود دید، باید با چشم مسلح آن هم با عینک‌های خیلی خیلی ذره‌بینی بگردیم تا شاید چیزی پیدا کنیم.

*دست دولت در مناظرات خالی است؛ فرافکنی نکنید؛ امروز باید پاسخ دهید

وی اضافه کرد: بنابراین واقعاً دست دولت خالی است، توصیه من به آنان این است حالا که خودتان هم می‌دانید که دست‌تان خالی است، حداقل فرافکنی نکنید و نگویید ما دولت را اینگونه تحویل گرفتیم، یا در دولت قبل اینگونه یا آنگونه بود، به هر حال 4 سال دولت دست شما بوده است، شما از 4 سال خودتان دفاع کنید البته اگر چیزی برای دفاع دارید، به دولت‌های قبلی نپردازید، اگر ابتدای آغاز به کار دولت شما بود و می‌گفتید ما اینگونه یا آنگونه دولت را تحویل گرفتیم قابل قبول بود اما الان دیگر نمی‌توانید بگویید در دولت قبل اینگونه یا آنگونه بوده است.

*مقصر حقوق‌های نجومی یا تعطیلی کارخانه‌های با قدمت 80 ساله دولت یازدهم است

نماینده ورامین در مجلس تصریح کرد: مثلاً مقصر حقوق‌های نجومی دولت قبلی است؟ اینکه پروژه‌ها همه تعطیل هستند، مقصر دولت قبلی است؟ اینکه کارخانه‌های با قدمت و سابقه 70 یا 80 سال تعطیل می‌شوند، مقصر دولت قبلی است؟ این دیگر خیلی بی‌انصافی است که ما ریشه تعطیلی کارخانه‌ای با 80 سال سابقه در سال سوم دولت یازدهم را به دولت‌های قبل نسبت دهیم.

*جهانگیری می‌تواند بلندگویی برای اصلاح‌طلبان باشد اما نه مدافعی برای عملکرد دولت یازدهم

نقوی متذکر شد: بنابراین فکر می‌کنیم اصلاح‌طلبان هم باید فکری به حال خودشان بکنند چون آقای روحانی نه در چنته چیزی دارد و نه قادر به پاسخگویی است، باز آقای جهانگیری اعداد و ارقام را می‌تواند به هم ببافد و در فرافکنی تبحر دارد، چون فردی سیاسی است و سوابقش هم از آقای روحانی بیشتر است، بنابراین باز او می‌تواند بلندگوی خوبی برای اصلاح‌طلبان باشد البته نه مدافعی برای عملکرد دولت یازدهم؛ دولت یازدهم اصلاً‌ عملکرد یا دستاوردی ندارد که کسی بخواهد از آن دفاع کند، اما اصلاح‌طلبان می‌توانند از آقای جهانگیری دفاع کنند و او می‌تواند بلندگوی خوبی برای آنان باشد.

*وعده‌های جدید روحانی در پایان دولت یازدهم قابل قبول نیست/ چرا در 4 سال گذشته اقدام نکردید

وی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر روحانی درباره مسائل مختلف و دادن وعده‌های جدید به مردم، توضیح داد: آقایان روحانی و جهانگیری بدانند اینکه اخیراً موضع اپوزیسیون به خودشان می‌گیرند، این روش هم جواب نمی‌دهد، چون مردم سؤال می‌کنند و می‌گویند شما در پایان 4 سال دولت‌داری حالا می‌گویید که باید اینگونه عمل کنیم یا باید آنگونه برنامه‌ریزی کنیم، یا می‌گویید باید برای اشتغال یا سرمایه‌گذاری فلان کار انجام شود!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس تأکید کرد: 4 سال دولت دست شما بود، چرا انجام ندادید؟ اگر امروز کاندیدای جدیدی بیاید و این حرف را بزند، قابل قبول است، چون او پیش از این قدرت اجرایی نداشته و برنامه‌اش برای ریاست‌جمهوری این است، اما اینگونه سخنان دیگر از آقای روحانی پذیرفتنی نیست که به دوربین صدا و سیما نگاه کند و به مردم بگوید مثلاً باید در زمینه اشتغال اینگونه برنامه‌ریزی کنیم یا ما باید برای جوانان آنگونه برنامه‌ریزی کنیم یا به عنوان مثال ما باید برای افزایش نقش زنان در جامعه فلان کار را انجام دهیم؛ 4 سال دولت دست شما بود چرا انجام ندادید؟! شما اگر برنامه و از آن مهمتر اراده‌ای برای اجرای این برنامه‌ها داشتید که انجام می‌داید، شما هر کاری که در 4 سال گذشته انجام دادید، در 4 سال آینده هم همان کار را انجام خواهید داد.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین پرستیژ اپوزیسیون دولت گرفتن بعد از 4 سال عملکرد و اینکه باز به مردم وعده می‌دهید که اینگونه یا آنگونه باید عمل کنیم و دوباره طرح 100 روزه اول من این برنامه‌ها را خواهد داشت، این موارد دیگر جواب نمی‌دهد، شما 13 تا 100 روزه را کنار گذاشتید و هیچ حاصلی نداشتید، پس دوباره با وعده‌های توخالی و پوچ، مردم را فریب ندهید.

منبع:فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن