دیدبان

سریال توهین در ستادهای روحانی، این‌بار «آیت‌الله جنتی» در افتتاحیه ستاد قم

سریال توهین در ستادهای روحانی، این‌بار «آیت‌الله جنتی» در افتتاحیه ستاد قم

به گزارش دیدبان، «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

«نامزدهای اصولگرا مثل آیت‌ا... جنتی هستند و شرایط کشور را در نظر نمی‌گیرند»!
سریال توهین در ستادهای روحانی، این‌بار آیت‌ا... جنتی در افتتاحیه ستاد قم


سیدحسین موسوی تبریزی، از فعالان اصلاح طلب؛ اخیراً طی اظهاراتی در افتتاحیه ستاد تبلیغاتی رئیس جمهور روحانی در قم، ادعا کرده است که قصد دارد خاطره ای را از دوران امام راحل تعریف کند!

او گفته است: روزی به همراه آقایان جنتی، امامی کاشانی، مهدوی‌کنی، عبایی و جعفری گیلانی که عضو شورای عالی تبلیغات اسلامی بودیم خدمت حضرت امام رسیدیم؛ بنده موسس دفتر تبلیغات اسلامی و آیت الله جنتی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بود و پس از پایان جلسه همین آقای جنتی به امام خمینی گفت که ما برای امورات سازمان تبلیغات از شما کمک می‌خواهیم؛ امام خمینی هم در پاسخ به آقای جنتی گفتند من به شما کمکی نمی‌کنم؛ شما در شرایطی که کشور در جنگ به سر می‌برد بیش از دو میلیارد تومان از دولت آقای میرحسین موسوی بودجه خواسته‌اید که برای مثال ۲۰۰ میلیون آن برای ساختن مراکز سازمان تبلیغات است در حالی که وقتی کشور در شرایط جنگ به سر می‌برد شما می‌توانید از مساجد برای امورات خود استفاده کنید؛ همچنین شما ۸۰ میلیون تومان برای چاپ عکس‌های من بودجه تعریف کرده‌اید در حالی که من نمی‌خواهم حتی هزار تومان برای این کار صرف کنید.

به گزارش ایلنا، موسوی تبریزی افزوده است: امروز هم همانند آن زمان عده‌ای هستند که وعده‌های نشدنی می‌دهند و همان گونه که در گذشته آقایانی نمی‌دانستند دو میلیارد تومان یعنی چه و شرایط کشور را در نظر نمی‌گرفتند امروز هم عده‌ای بدون در نظر گرفتن امکانات کشور و شرایط وعده‌های غیرممکن داده و فقط شعار می‌دهند که شدنی است در حالی که همین شعارهای به ظاهر شدنی است که ۸ سال کشور ما را بیچاره کرد و مملکت ایران را به بدبختی کشاند.[1]

*جریان اصلاح طلب و چهره های دولتی، در روزهای مانده تا انتخابات ریاست جمهوری از یکسو با وضع موجودی مواجه شده‌اند که خود آنرا پدید آورده اند و از سوی دیگر با قدرت و توانمندی اجرایی و کارآمدی نامزدهای اصولگرای جبهه مردمی نیروهای انقلاب.

در واقع این افراد از یکسو باید از گفتمان «ما نمی توانیم» با کارنامه 4 سال اخیر دفاع کنند که امری غیر عقلانی و غیر ممکن است و از سوی دیگر باید برنامه های عملی، خدمت محور و منطبق با کارنامه آقایان قالیباف و رئیسی را انکار کنند و بر روی آن رنگ تردید بپاشند.

اشاره های آقای موسوی تبریزی نیز عموما به وعده های کاندیداهای اصولگرا مبنی بر افزایش یارانه قشرهای نیازمند، پرداخت کارانه به جوانان جویای کار و ایجاد چند میلیون شغل جدید است.

رفتارهایی که البته توسط آقای روحانی هم وعده داده شدند اما به دلیل نگاه دولت یازدهم به خارج از کشور برای رفع مشکلات، هرگز عملی نشدند.

گفتنیست، موسوی تبریزی چند سال قبل در یک مصاحبه مدعی شده بود که امام راحل به دنبال انقلاب نبود و می خواست شاه بماند!

لازم به ذکر است، قبل از اظهارات موسوی تبریزی درباره آیت ا... جنتی، حواشی دیگری نیز در ستاد انتخاباتی روحانی در ایلام بوجود آمد و گفته شد که در این جلسه به ساحت مقدس امام هشتم(ع) توهین صورت گرفته است.

اظهارات اخیر حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور که گفته بود کاندیداها باید مثل «سگ» از مجریان مناظره بترسند نیز انتقادات فراوانی را روانه ستاد دولت و شخص رئیس جمهور روحانی کرده است.

***

حمله گازانبری بازداشتی‌های فتنه به « برنامه قالیباف»

به گزارش ایسنا، سید حسین مرعشی اخیراً در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای قالیباف با آمار و ارقام گمراه‌کننده نمی‌توان رییس جمهور شد.

او افزوده است: محمدباقر قالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی خود در تلویزیون مدعی شد: با هر یک میلیون تن افزایش تولیدات پتروشیمی، دویست هزار شغل مستقیم و چهارصد هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می شود.


این در حالیست که بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که به ازای هر یک میلیون تن افزایش تولیدات پتروشیمی تنها برای پانصد نفر شغل مستقیم و برای دو هزار نفر شغل غیر مستقیم ایجاد می شود. با این تفاسیر ضریب گمراه‌کننده آقای قالیباف در مورد شغل مستقیم ٤٠٠ برابر و برای شغل غیر مستقیم ٢٠٠ برابر است.[2]

در همین حال، محسن صفایی فراهانی، از فعالان اصلاح طلب نیز به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد در اشاره به یکی دیگر از وعده های قالیباف گفته است: یک نفر گفته ظرف ٤ سال تولید ناخالص ملی را دو و نیم برابر می‌کنم. اگر بخواهد تولید ناخالص ملی ایران در طول چهار سال آینده را دو برابر کند باید از همین امسال رشد اقتصادی سالانه کشور به بالای ٢٠ درصد برسد!! این ادعاها واقعا بدون فکر و محتوا است و فقط می‌تواند عده محدودی را تحت تاثیر قرار دهد![3]

*اینکه چرا آقای مرعشی نظرات خود را کارشناسی می داند اما نظرات شهردار باسابقه تهران را خیر! یک سوال مهم است.

از طرفی من‌باب کنایه بایستی اشاره کرد که آقای مرعشی می تواند ابهامات خود در زمینه امکان ایجاد چند صد هزار شغل بواسطه پتروشیمی را از کارشناسان ستاد رئیس جمهور روحانی بپرسد که 4 سال قبل معتقد بودند تنها با صنعت گردشگری در ایران می‌توان «4 میلیون شغل» ایجاد کرد.

و بماند که امروز هم  می گویند، نمی توانیم و دیگران هم نخواهند توانست!

ضریبی هم که آقای مرعشی درباره قالیباف به آن اشاره کرده است، یقینا در ذیل ضریب گمراه کنندگی 40 میلیونی جریان خاص برای دروغ بزرگ تقلّب در سال 88 تعریف خواهد شد... البته اگر محمدباقر قالیباف نتواند وعده خود را عملی کند و از تکرار کارنامه مدیریت خود در شهرداری تهران عاجز باشد.

درباره صحبت های صفایی فراهانی نیز قابل ذکر است که محمدباقر قالیباف، وعده افزایش تولید ناخالص ملی را در حالی داده است که طی 11 سال اخیر توانست درآمد شهرداری تهران را به 10 برابر افزایش دهد.

گفتنیست، مرعشی و صفایی فراهانی هر دو در فتنه سال 88 سابقه دستگیری دارند.

***

یونسی: رقبای روحانی حاضر به پذیرش گفتمان اقوام و اقلیت‌ها نبودند!

علی یونسی، وزیر اسبق اطلاعات و دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب به تازگی در اظهاراتی به روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان (نزدیک به محمدرضا عارف) گفته است:

تبدیل این گفتمان(توجه به اقوام و اقلیت‌های مذهبی) به گفتمانی عمومی،‌ و پذیرش اهمیت و ضرورت آن از سوی جریان‌های سیاسی رقیب آقای روحانی و اصلاح طلبان،‌ امر بسیار مهمی بود که اتفاق افتاد. همین که رقبای اصلاح طلبان و روحانی که پیش‌تر حاضر نبودند،‌ چنین گفتمانی را بپذیرند و آن را بر نمی‌تابیدند اما در فضای جدیدی که دولت یازدهم ایجاد کرد،‌ آنان مجبور به تغییر گفتمان شدند،‌ خود یک موفقیت و توفیق بزرگ و قدمی اساسی و رو به جلو است![4]


*جریان سیاسی خاص متأسفانه گاهی ترجیح می دهد که حتی به مقولات مرتبط با امنیت ملی و دین مردم نیز نگاهی ابزاری داشته باشد.

مسئله اقوام و مذاهب که به گفته کارشناسان یکی از ارکان مقوّم امنیت ملی در ایران است، همواره مورد توجه خاصّ نظام اسلامی و تمام روسای جمهور در تمام دولت ها قرار داشته است.

بصورت علی الرویه نیز ادعای برخی افراد مغرض مبنی بر اینکه نظام اسلامی و یا یک جریان سیاسی به مسئله اقوام و مذاهب توجه کافی ندارند؛ نه تنها به لحاظ عقلانی نمی تواند درست باشد چون اقوام و مذاهب بخش بزرگی از جامعه ایران را تشکیل می دهند و بی توجهی به آنها تبعات مختلفی دارد، بلکه اظهار و نشر این قبیل اظهارات می تواند با دلایل ضد امنیتی نیز صورت گرفته باشد.

در اشاره به اظهارات آقای یونسی ذکر این مسئله نیز ضروریست که اقوام و مذاهب ایرانی، همواره و بیش از اینکه با مشکلات سیاسی مورد ادعای اصلاح طلبان مواجه باشند به مسئله امکانات و اشتغال و خدمترسانی توجه دارند.

سه مولفه ای که اصلاح طلبان نه تنها کارنامه موفقی در آنها ندارند بلکه به اذعان خود نیز دلمشغولی های سیاسی نمی گذارد که بتوانند مردم را ببینند.

در سمت مقابل اما این جریان انقلابی و اصولگرای کشور است که خدمتگذاری به مردم و بویژه اقوام و مذاهب را سرلوحه امور خود می داند و اتفاقا به دلیل نگاه و کارنامه همین جریان است که جریان خاص همواره در خوف این به سر می برد که نکند رأی اقوام و مذاهب کشور بیشتر به سمت نیروهای ارزشی که خود و اقوام و مذاهب را یک ید واحده می دانند سرازیر شود.

لازم به ذکر است که به لحاظ گفتمانی نیز گفتمان نیروهای انقلابی و ارزشی کشور به لحاظ برخورداری از مبانی محکم در زمینه احترام به دیگران و ضرورت خدمت به مردم، قرابت بیشتری با خواسته های اقوام و مذاهب دارد تا گفتمان جریان خاص!

منبع:مشرق نیوز

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن