دیدبان

فرصت طلایی ارتش سوریه و جبهه مقاومت برای پاکسازی غوطه شرقی

فرصت طلایی ارتش سوریه و جبهه مقاومت برای پاکسازی غوطه شرقی

به گزارش دیدبان،گروه تروریستی جیش الاسلام در سال گذشته میلادی به دلیل اختلاف داخلی با گروه تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن بسیاری از پایگاه های خود را در بخش جنوبی، مرکزی و شرقی غوطه شرقی دمشق از دست داد.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت هم از درگیری ها میان گروه های تروریستی بیش ترین استفاده را کردند و توانستند با وارد کردن ضربان سنگین، بخش های وسیعی از غوطه شرقی دمشق، پایگاه اصلی گروه تروریستی جیش الاسلام را پاکسازی کنند.

نیروهای سوری و مقاومت سال گذشته میلادی در جریان درگیری ها توانستند بیش از ۴۰ درصد از مناطق آلوده غوطه شرقی را بازپس بگیرند؛ صدها تن از تروریست ها از جمله چندین سرکرده آنان در این درگیری ها کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

عناصر تروریستی جیش الاسلام اواخر سال ۲۰۱۶ در مدت یک ماه عملیات سنگینی را در حومه شرق و جنوب شرقی غوطه شرقی برای اشغال مجدد مناطق پاکسازی شده انجام دادند که با ایستادگی نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت ناکام ماندند و خسارت شدید مالی و جانی فراوانی متحمل شدند.

گروه تروریستی جیش الاسلام در ماه های گذشته از فرصت آتش بس برای تجدید قوا استفاده کردند و در نهایت فروردین ماه امسال عملیاتی را برای پیشروی در غوطه شرقی انجام دادند که باز هم با مقاومت نیروهای سوری و مقاومت ناکام ماندند.

شکست های متوالی گروه تروریستی جیش الاسلام در برابر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در غوطه شرقی باعث شد تا آنان از روز گذشته و با فشار رژیم سعودی مواضع گروه های تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن را با شدت تمام برای افزایش دامنه نفود خود هدف قرار دهند؛ موضوعی که پیشتر در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد و در نهایت به سود جریان مقاومت تمام شد.

  حملات گروه تروریستی جیش الاسلام از صبح امروز شدت بیشتری گرفته و مواضع دو گروه تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن در شهرک های جنوب غربی و غربی غوطه شرقی در شهرک های «عربین، الاشعری، کفربطنا، حزة» هدف قرار گرفته شده است.

شدت درگیری ها میان گروه های تروریستی در ساعات اولیه به قدری بود که ۶۵ تن از آنان در جریان درگیری ها کشته یا زخمی شدند. در لیست کشته شدگان نام « عصام القاضی» سرکرده برجسته گروه تروریستی فیلق الرحمن دیده می شود.

تروریست های جیش الاسلام همچنین از صبح امروز از طریق بلندگوی های مساجد از عناصر تروریستی فیلق الرحمن و جبهه النصره خواسته اند تا خود را تسلیم کنند.

خبرها حاکیست، گروه تروریستی جیش الاسلام شهرک «حزة» را به اشغال خود درآورده؛ با اشغال این شهرک تروریست های جبهه النصره و فیلق الرحمن در شهرک کفربطنا محاصره می شوند.

درگیری ها میان تروریست ها همچنین به شهرک های «زملکا و مدیرا» کشیده شده  و تعدادی از شهروندان کشته یا زخمی شده اند.

با درگیری های میان گروه تروریستی فرصتی جدیدی برای پیشروی ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در عمق مناطق غوطه شرقی دمشق به وجود آمده و حالا باید منتظر ماند و دید سناریوی سال ۲۰۱۶ دوباره در غوطه شرقی تکرار می شود و نیروهای جبهه مقاومت می توانند بخش دیگری از این منطقه را بازپس بگیرند یا خیر.

منبع:مشرق نیوز

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس