دیدبان
33 سال پیش در چنین روزی

منطقه را از شر صهیونیسم نجات دهیم

منطقه را از شر صهیونیسم نجات دهیم

چکیده:

  • هاشمی: سیاست صدام این است که کشورهای جنوب خلیج فارس را به جنگ بکشاند.

 

  • فقط یک رژیم باید از ما بترسد و آن اسرائیل است این را هیچ وقت مخفی نکرده ایم.

 

  • آیت الله جنتی: هیچ گاه نباید در مقابل ظلم و ستم جباران دنیا سکوت کرد.

 

  • مقتدایی: دادگاه های سراسر کشور می توانند محاکمه اعضای حزب توده را آغاز کنند.

 

  • معاون صدام: جزئیات  جنگ با ایران را با رهبران شوروی بررسی کردیم.

 

هاشمی: آن وقتی که از این جنگ فارغ شویم به سراغ اسرائیل می رویم

نماز وحدت بخش و دشمن شکن این هفته تهران با حضر انبوه نمازگزاران و امت حزب الله در دانشگاه تهران و به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران اقامه شد.

آقای هاشمی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به انتخابات هفته گذشته مجلس گفت: بحمدالله انتخابات هفته گذشته یکی از افتخارات جمهوری اسلامی بود و آزادترین انتخابات پارلمانی دنیا در ایران اتفاق افتاد. من شخصا از مردم تهران به خاطر این که بنده را لایق دانستند که به من رای دهند تشکر می کنم این رای را نه به عنوان خودم بلکه رای به جمهوری اسلامی می دانم که به مسئولان کشور بعد از گذشت 5 سال در این  سطح بالا مردم رای می دهند.

وی گفت: سیاست صدام این است که کشورهای جنوب  خلیج فارس را به جنگ بکشاند. اما ایران نمی خواهد منطقه ناامن شود. این وحشتی را که می خواهند در دنیا درست کنند برای جمهوری اسلامی این را دروغ می گویند جمهوری اسلامی اگر پیروز بشود خواهید دید که منطقه را آنچنان امن نگه خواهد داشت که در اینجا هیچ کس جرات نکند به ملت ها چشم چپ داشته باشد.

هاشمی افزود: فقط یک رژیم باید از ما بترسد و آن اسرائیل است این را هیچ وقت مخفی نکرده ایم و آن وقتی که از این جنگ فارغ شویم کار اولمان پرداختن به مسئله فلسطین است و ایجاد هماهنگی با کشورهای اسلامی برای اینکه فلسطین را از شر صهیونیسم نجات دهیم و منطقه را از شر صهیونیسم نجات دهیم و امنیت را در منطقه بوجود بیاوریم.(1)

 

آیت الله جنتی: باید تا پای جان از اسلام دفاع کرد

همزمان با سالرزو شهادت امام موسی کاظم (ع) و در آستانه بعثت پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه واله وسلم نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور انبوه نمازگزاران در مدرسه امام صادق (ع) این شهر با شکوه فراوان برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته قم گفت: تاریخ آل علی علیه السلام این خصلت را به جهانیان آموخت که هیچگاه نباید در مقابل ظلم و ستم جباران دنیا سکوت کرد و اجازه داد آنان به کردارهای ضد الهی و ضد انسانی خود ادامه دهند و باید تا پای جان از کیان اسلام دفاع کرد.

امام جمعه موقت قم افزود: اگر انسان ها بخواهند از پیامبران الهی پیروی نکنند همان اعمال و جنایت هایی را مرتکب خواهند شد که امروز ابرقدرتهای شرق و غرب  به این گونه اعمال و جنایت ها دست می زنند و باید همه به خود بیایند و از دستورات پیامبر پیروی کنند.(2)

 

مقتدایی: به زودی گشت های مبارزه با منکرات در سطح تهران آغاز به کار خواهند کرد

حجت الاسلام مقتدایی سخنگوی شورای عالی قضایی طی مصاحبه ای ضمن تشریح عملکرد این شورا گفت: به زودی گشت های مبارزه با منکرات در سطح تهران آغاز به کار خواهند کرد. به گفته وی این گشت زیر نظر کمیته های انقلاب اسلامی استان تهران قرار دارد و امور قضایی گشت را نیز دادستانی عمومی تهران بر عهده خواهد داشت. وی درباره محاکمه عناصر حزب منحله توده نیز گفت: دادگاه های انقلاب سراسر کشور می توانند  محاکمه اعضای حزب توده را آغاز کنند.(3)

 

افزایش همکاری های رژیم بعث و شوروی

خبرگزارای تاس گزارش داد شوروی و عراق موافقت نامه هایی در زمینه افزایش همکاری در صنایع نفت و انرژی امضا کردند و تصمیماتی در مورد افزایش تجارت متقابل گرفتند. این موافقت نامه ها توسط طه یاسین رمضان معاون صدام و ایوان ارخیپوف معاون نخست وزیر شوروی امضا شد. طه یاسین رمضان در مورد سفر خود به اتحاد جماهر شوروی گفت: مناسبات ممتازی بین مسکو و بغداد بر اساس پیمان امضا شده در سال 1972 شکل گرفته است. وی با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: مسئله جنگ با تمامی جزئیات خود با رهبران شوروی مورد بررسی قرار گرفت.(4)

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه