صفحه اصلی > گفت و گو کد خبر: 37529
ف
بهروز نعمتی؛

باید ترمز خودروسازها برای افزایش قیمت کشیده شود!

کیفیت خودروهای ما با کیفیت خودروسازی های هم تراز خود در خارج از کشور تفاوت چشمگیری دارد و اصلا قابل مقایسه نیست، قیمت خودروهای خارجی هم به رغم همه مسائلی که دارند و با توجه به عوارض و مالیات هایی که وضع شده، هنوز پایین تر از قیمت خودروهای داخلی است.

به گزارش دیدبان، تابناک نوشت:سال 95 در حالی به پایان رسید که بازار خرید و فروش خودرو همچنان در رکود کامل بود و حتی روزهای پایانی سال که انتظار می رفت تحرک خوبی در بازار ایجاد شود، کمتر خریدی در آن صورت گرفت. فعالان بازار خودرو بر این باورند که هنوز هیچ اتفاقی در بازار رخ نداده و مردم در انتظار رفع بلاتکلیفی قیمت خودرو هستند.

با این حال، در روزهای گذشته، وزیر صنعت و معدن، بار دیگر از ارزان بودن خودروهای داخلی سخن به میان آورده و گفته است، امکان دارد در سال آینده قیمت خودروهای داخلی افزایش یابد. این سخنان نعمت زاده با واکنش های مختلفی از سوی مردم روبه رو شده، ولی در میان واکنش ها بیشترین انتقادات به سخنان وزیر از سوی نمایندگان مجلس بود. نمایندگان اعضای کمیسیون صنایع بر این اعتقاد هستند که هیچ تحول خاصی در حوزه صنعت رخ نداده و بنابراین، دلیلی برای افزایش قیمت ها نیست.

بهروز نعمتی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همیشه و در هر حالتی با افزایش قیمت مخالف هستند، ما هیچ گاه با وجود شرایط موجود با افزایش قیمت خودروها موافق نبوده و نخواهیم بود.

این نماینده مجلس گفت: اتفاق جدیدی در این صنعت رخ نداده است؛ نه تکنولوژی جدید، نه برند جدید و نه حتی یک اتفاق کوچک جدید؛ بنابراین، بعید است که کسی بخواهد دنبال این موضوع باشد.

وی درباره شرایط جدید که باعث می شود قیمت ها افزایش یابد، یادآور شد: کیفیت خودروهای ما با کیفیت خودرو سازی های هم تراز خود در خارج از کشور تفاوت چشمگیری دارد و اصلا قابل مقایسه نیست. قیمت خودروهای خارجی هم به رغم همه مسائلی که دارند و با توجه به عوارض و مالیات هایی که وضع شده، هنوز پایین تر از قیمت خودروهای داخلی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا هنگامی که وضعیت این گونه باشد، طبیعی است که مردم هم به سمت این خودروها بروند و خودروهای با کلاس بالاتری نسبت به خودروهای داخلی را خریداری و از آن استفاده کنند و به نظر هم می رسد که خرید این خودروها هم یک کار عقلانی و هم یک کار مدیریتی برای اقتصاد خانواده باشد.

وی درباره تعرفه های وارداتی که در قانون برنامه پنجم پیش بینی شده بود نیز گفت: بنا بر این بود که هر ساله تعرفه واردات خودرو کاهش یابد و در پایان برنامه پنجم، تعرفه واردات به صفر برسد؛ اما متأسفانه این قانون اجرا نشد و در حدود 30 درصد باقی ماند. این واقعیت است و متأسفانه تمام قوانین ما نهایتاً تا 30 درصد اجرا شده اند که یک انحراف معیار وحشتناکی را ایجاد کرده اند.

وی افزود: شاید برنامه ششم توسعه به این موضوع بیشتر اهمیت داده شود تا در نهایت بتوانیم به تعرفه صفر درصد برسیم تا شاید کمی خودروسازهای ما به خود بیاییند و به گونه ای عمل کنند که بازار رقابتی تر شود و محصولاتی را که تولید می کنند با کیفیت بهتری در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

وی در پایان ادامه داد: نمی شود دست خودروسازها را برای هر کاری که دلشان می خواهد، باز گذاشت. باید یک جایی این وضعیت تغییر کند، الان سال هاست که مردم ما منتظر یک تحول در این صنعت هستند، ولی هر سال می بینیم که همین خودروها با کیفیت بدتری به دستشان می رسد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: درباره خودروهای جدید و برندهایی که قرار است وارد بازار شوند هم باید دقت و نظارت دقیق شود. خودروسازها حق ندارند قیمت هایی را روی این محصولات بگذارند که تناسبی با جیب مردم نداشته باشد، این موضوع خیلی مهم است و باید ترمز خیز خودروسازها برای قیمت های جدید کشیده شود.

منبع : تابناک
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چهار نکته محمدکاظم انبارلویی
چهار نکته
آخرین اخبار
  • :: جدال راهبردی در عراق و سوریه
  • :: نخبگان سیاسی نامرئی در عصر خودنمایی
  • :: رمزگشایی از تبلیغات علیه قطر
  • :: ناظر امروز قاضی فرداست
  • :: نسبت حکمرانی خوب با بودجه کل کشور
  • :: این شنبه کجا و آن شنبه کجا؟!
  • :: دوش به دوش حاج قاسم؛ از نیجریه تا عراق
  • :: هیچ چیز جلوی دعای مظلوم را نمی گیرد
  • :: تجربه‌های ملت ایران نشان می‌دهد آینده از آنِ جوانان مؤمن است
  • :: منتظر باز شدن درها نباشید!
  • :: درآمدها در اقتصاد خانواده
  • :: بایدهای خروج صنعت خودرو از رکود
  • :: معنای رأی و دردسر پل‌های شکسته
  • :: مقایسه اجلاس ریاض و شرم الشیخ دهه ۹۰
  • :: گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است
  • :: آل خلیفه در سراشیبی سقوط
  • :: تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟
  • :: درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر
  • :: امام موسی صدر اصولگرایان کجاست؟
  • :: چهار نکته
  • :: با کارگران مثل یک هفته پایانی برخورد کنید!
  • :: پیمان پولی دوجانبه هزینه مبادلات تجاری را کاهش می دهد
  • :: حضور حداکثری با انتخاب گفتمان انقلاب
  • :: انتخابات و سه کاپ پیروزی، اخلاق و قانونگرایی
  • :: روحانی رأی آورد یا پیروز شد؟
  • :: رمز پیروزی
  • :: رأی آقای رئیسی می‌توانست ۲برابر باشد
  • :: گام اول وحدت شکل گرفت، گام بعدی گسترش وحدت است
  • :: روحانی؛ رئیس‌جمهور یک دوره‌ای یا دو دوره‌ای؟
  • :: مدیران سیاست زده مدیریت کشور را قفل کرده‌اند
  • :: با کارگران مثل یک هفته پایانی برخورد کنید!
  • :: ‌اظهارات نامنظم‌ مجری انتخابات
  • :: رایزنی‌های فنی هسته‌ای در تهران
  • :: خاطرات دوران دفاع مقدس یک ثروت ملی است
  • :: ۶ میراث اقتصادی دولت یازدهم
  • :: بهانه سعودی‌ها برای حمله به دوحه چیست؟
  • :: اغواگری نئولیبرال/ هدف سند ۲۰۳۰ چیست؟
  • :: نسبت دولت با ۱۶ میلیون منتقد
  • :: اولویت‌های روحانی در نوسازی کابینه کدامند؟
  • :: روحیه جهادی رمز پیروزی در خرمشهر
  • :: یکدست اصلاح طلب
  • :: جولان بیزینس من سیاستمدار در منطقه
  • :: آرایی که «پدیده» شدند
  • :: ضعیف‌ترین منتخب دور دومی
  • :: آرزوهای بر باد رفته!
  • :: چالش هلالی برای منتخب انتخابات
  • :: ملت عالی، دولت اما ...
  • :: تجلی حماسه حضور
  • :: از فردا دنبال چه باشیم؟
  • :: روحانی رأی آورد یا پیروز شد؟
  • :: «حسن روحانی» رئیس دولت دوازدهم شد
  • :: تشکر رهبر انقلاب از حضور پرشور مردم در انتخابات
  • :: رهبر انقلاب: مردم با شناخت در انتخابات شرکت کنند