دیدبان
زاکانی:

ایجاد رقابت داخلی در جبهه نیروهای انقلاب به هر بهانه‌ای خطایی راهبردی است

ایجاد رقابت داخلی در جبهه نیروهای انقلاب به هر بهانه‌ای خطایی راهبردی است

به گزارش دیدبان، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس طی نامه‌ای خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری جبهه انقلاب تاکید کرد: باید به درکی مشترک از سرعت تحولات جهانی، منطقه‌ای و داخلی برسیم و تطبیق هوشمندانه جبهه انقلاب با این تحولات را دنبال کنیم.

در بخشی از این نامه تصریح شده است: همه باید متعهد شویم به افراد پیشتاز در گام دوم و نیز فرد نهایی در گام آخر در همه مراحل و برای همه نیازهای رقابت جدی و پر اثر کمک کنیم تا بتواند جبهه انقلاب را به پیروزی برساند، با تاکید بر حضور تنها یک نامزد از جبهه انقلاب در روز انتخابات، هر یک از این جمع که پیشتاز شد خود را مستغنی از حمایت سایرین نداند و کار تیمی را مدنظر قرار دهد.

به گزارش فارس، متن کامل نامه زاکانی به نامزدهای ریاست جمهوری جبهه انقلاب بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا

همراهان عزیز و نامزدهای مورد دعوت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

سلام علیکم

در طلیعه بهار و سرفصل تحول طبیعت، آنچه همه به آن می اندیشیم ایجاد تغییر انقلابی و تحولی همه جانبه برای ارتقای کارآمدی جمهوری اسلامی و جبران عقب ماندگی های آن از اصول انقلاب اسلامی و ساختن ایرانی الگو و سرآمد است. این مهم رخ نخواهد داد مگر آنکه چند مساله مهم مورد تفاهم همه نامزدهای جبهه انقلاب قرار گیرد.

 

باید به درکی مشترک از سرعت تحولات جهانی، منطقه‌ای و داخلی برسیم و تطبیق هوشمندانه جبهه انقلاب با این تحولات را دنبال کنیم.

 

لازم است بدانیم رقابت اصلی بین دو جریان انقلابی و غیرانقلابی است و در این میان ایجاد رقابت داخلی در جبهه نیروهای انقلاب به هر بهانه ای خطایی راهبردی است.

 

تجارب و عبرتهای گذشته به ما می گوید رسیدن به وحدت، تنها یک شرط لازم برای حرکت در مسیر پیروزی انقلابیون است نه همه آن و برداشتن گامهای دیگر در مسیر نیازها و مطالبات جامعه ضرورت دارد.

 

هر یک از ما باید بین خود و خدای خود به این نتیجه برسد که اولا توانایی به دوش کشیدن این بار مهم انقلاب را دارد و ثانیا از میان افراد یاد شده بهترین کسی است که میتواند چنین کند و بعد به دعوت جبهه مردمی لبیک گوید که تنها در این صورت است که طبق بیان نورانی پیامبر اعظم(ص) از خیانت اجتناب کرده است.

 

بهترین و اصلح بودن شرط لازم ورود به صحنه است ولی کافی نیست و برای ماندن تا انتها باید بر امکان رای آوری و مقبولیت مردمی هم دقت شود و این تشخیص جز با ابزار و سازوکار شناخته شده البته در وقت درست آن میسر نیست.

 

تا زمان تشخیص نهایی میزان مقبولیت، وظیفه همه مجاهدت حداکثری و لحاظ تقوا در اثبات خویشتن به جامعه با ارایه دیدگاه‌های اصلاحی خود بدون پرداختن به دیگر نامزدهای جریان انقلاب است.

 

با وجود وارد بودن برخی نقدهای هر یک از ما به حرکت جبهه مردمی، ورود و پایبندی به سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب ضروری است چراکه تنها راه حل موجود برای رسیدن به آن شرط حداقلی همین است.

همه نامزدهای دعوت شده - چنانچه تصمیم به حضور گرفته اند - باید طبق سازوکار پیش بینی شده در جبهه مردمی وارد میدان شوند و خود را در معرض قضاوت منتخبین مردم انقلابی از شهرهای مختلف و اقشار گوناگون قرار دهند و شورای مرکزی جبهه مردمی نیز باید از این اصل مهم وحدت بخش صیانت نماید.

 

احترام به حرکت جمعی با وفای به عهد و میثاق چه در میان نامزدها، چه شورای مرکزی و چه اعضای مجمع ملی جبهه مردمی نشانه ای از دینداری و صداقت ما برای عموم مردم خواهد بود.

 

همه باید متعهد شویم به افراد پیشتاز در گام دوم و نیز فرد نهایی در گام آخر در همه مراحل و برای همه نیازهای رقابت جدی و پر اثر کمک کنیم تا بتواند جبهه انقلاب را به پیروزی برساند، با تاکید بر حضور تنها یک نامزد از جبهه انقلاب در روز انتخابات، هر یک از این جمع که پیشتاز شد خود را مستغنی از حمایت سایرین نداند و کار تیمی را مدنظر قرار دهد.

در این بین، وعده دادن مناصب آینده، خطایی جدی است چراکه یقینا شایستگانی برای امور مهم اجرایی خارج از این جمع 14 نفره و افراد پیرامونی آنها حضور دارند که نباید بعد از پیروزی -به لطف خدا- مغفول بمانند.

اصل کار انشاال بعد از پیروزی است تا به عهدمان با انقلاب اسلامی، رهبری و مردم، عملا وفاداری شود، ایجاد تحول و تغییر در وضع نامطلوب موجود بویژه در تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید ملی به صورت جدی دنبال گردد و فاصله جمهوری اسلامی امروز با قله های آرمانی انقلاب اسلامی جبران شود.

انشاال همگی سالی پربرکت را ذیل عنایات خاصه حضرت زهرا سلام الله علیها تجربه نماییم.

 

کمترین فرزند ایران اسلامی

علیرضا زاکانی

دوم فروردین نود و شش»

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن