دیدبان

در باب رفتار ارباب و رعیتی وزیر راه

در باب رفتار ارباب و رعیتی وزیر راه

به گزارش دیدبان، ویدیویی کوتاه از پاسخگویی وزیر محترم راه و شهرسازی به یک شهروند محترمه را دیدم و بر آن شدم تا به عنوان یک شهروند مطالبه‌گر، چند خطی را بنویسم.در این راستا پرسش‌هایی برایم مطرح است که با شناخت از آقای وزیر، انتظاری هم از ایشان در پاسخگویی ندارم.

1- آیا این نوع پاسخگویی جناب وزیر، شباهتی به رفتار یک خدمتگزار با ولی‌نعمت خود دارد؟

2- این پاسخ جناب وزیر به یک شهروند که "ما وظیفه نداریم برای چند روز برای شما پارکینگ تامین کنیم" چه تاثیرات منفی در رفتار و وظیفه پاسخگویی زیردستان ایشان خواهد گذاشت؟

3-در فرودگاه‌های مختلف در شهرهای آلمان دو نوع پارکینگ وجود دارد؛

الف) یکی برای اتومبیل‌های مراجعانی که به منظور بدرقه یا استقبال مسافران  یا انجام کاری (کوتاه مدت) به فرودگاه مراجعه می‌کنند که البته این پارکینگ‌ها در فاصله نزدیک به ترمینال‌ها بوده و نرخ آن نسبتا گران است و بر اساس ساعت استفاده از پارکینگ محاسبه می‌شود.

ب) دیگری پارکینگی با فاصله دورتر از ترمینال‌ها با نرخی بسیار ارزان‌تر جهت پارک خودروهای مسافرانی که با اتومبیل خود به فرودگاه می‌روند و در طول سفر خود، خودرو  را در پاکینگ فرودگاه پارک می‌کنند.
ناگفته نماند در طول شبانه روز اتوبوس‌هایی تحت عنوان شاتل با برنامه زمانبندی دقیق و مشخص در بین پارکینگ‌ها و ترمینال‌ها وظیفه جابجایی مسافران را بر عهده دارند.

حال این پرسش مطرح است که اگر تامین چنین امکانی برای شهروندان به‌عهده وزیر مربوطه یا سازمان متولی که آن هم از زیر مجموعه های تحت امر جناب وزیر است، نباشد پس به عهده چه سازمان  یا چه شخصی است؟

4- این پاسخ جناب وزیر به این شهروند، منافع چه کسی را بیش از پیش افزایش و تضمین می‌کند؟ ملت یا افراد خاص؟

5- آیا این رفتار امید مردم به پاسخگو بودن مسئولان را ارتقا می بخشد؟ یا اینکه به یاد رفتارهای اربابان با رعایای خود (در سال‌های دور که مقدمات انقلاب اسلامی را فراهم کرد) می‌اندازد؟

امیر ملکی-کارشناس مهندسی تعمیرات

منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن