صفحه اصلی > گفت و گو کد خبر: 37480
ف

پیگیری برجام، سازوکار جدید می‌خواهد/ این بنیه و توانمندی را در آقای روحانی نمی‌بینیم

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما تاکید کرد: معتقدم پیگیری برجام ، سازوکار جدید می خواهد؛ آن هم انقلابی، صریح و بدون تعارف با دشمن، متاسفانه امروز این بنیه و توانمندی را در آقای روحانی نمی بینیم.

به گزارش دیدبان، عزت الله ضرغامی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در جدیدترین مطلب صفحه شخصی اش نوشت: در پست قبلی گفته بودم : «به سیاست‌ آجر روی آجر پای بندم و معتقدم دولت ها باید کارهای خوب گذشتگان را تکمیل کنند و همچنین سیاست ها و عملکردهای ناموفق را متوقف کرده و طرحی نو در اندازند»

در مورد این سیاست، موافقان و مخالفان در فضای مجازی بحث کردند.
مهمترین انتقاد مخالفان نفی «انقلابی گری» در اجرای این سیاست بود.
پاسخ من این است که مدیریت در یک نظام واحد و مشروع مثل جمهوری اسلامی، شبیه «دو امدادی» است. زنجیره مدیران باید مکمل هم باشد تا بتوانند با سرعت و قدرت به خط پایان برسند. این سیاست را انقلابی و کارآمد میدانم .سیاستی که متاسفانه دولت تدبیر و امید آن را زیر پا گذاشت.
به عنوان مثال، اگر دولت ،سیاست «مسکن مهر» را به عنوان حرکتی انقلابی و ضروری برای اقشار کم درآمد به درستی ادامه می‌داد و اشکالات آن را رفع می‌کرد و حتی سرمایه گذاری جدیدی برای بهبود و اصلاح آن انجام می داد، امروز پس از گذشت ۴ سال وضعیت مسکن خیلی بهتر بود.
در حالی که نه تنها این اتفاق نیافتاد، بلکه در بالاترین سطح مسئولین مربوطه ،کلمات سخیفی در مورد این طرح گفتند که جز ناامیدی مردم چیزی به همراه نداشت.
سوال کردند که آیا شما با این سیاست، برجام را ادامه خواهید داد؟
پاسخ آن است که برجام یک تعهد بین المللی است که امضا و تایید نظام پشتوانه آن است. رهبری فرمودند، اگر دشمن آن را پاره کرد، ما آن را آتش می‌زنیم. پس هم کسانی که به شرطی بودن جمله توجه نمی کنند و بر اساس آن شوخی و مزاح می کنند کار نادرستی انجام می دهند و هم کسانی که فکر می کنند باید یک طرفه این پیمان را نقض کرد.
معتقدم پیگیری برجام ، سازوکار جدید می خواهد. آنهم انقلابی، صریح و بدون تعارف با دشمن. متاسفانه امروز این بنیه و توانمندی را در آقای روحانی نمی بینیم. در این مورد بیشتر خواهم گفت.

منبع : مشرق
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • :: اثر ریسک سیاسی بر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران
  • :: واکاوی موضوع حرمت پیامبر(ص) از منظر آیات قرآن کریم
  • :: هبوط از نگاه مفسران و اندیشمندان عرفان اسلامی
  • :: بازرگان بدون روتوش
  • :: مکتب اقتصادی آیه الله شاه‌آبادی
  • :: «تگ استار» رقیب تبلیغات تلویزیون
  • :: الگو‌سازی مخارج سلامت خانوارهای ایرانی
  • :: راهبرد تربیتی آرامش توحیدی خانواده از منظر قرآن
  • :: چرا آمریکا به «بیانیه‌ی الجزایر» متعهد نماند؟
  • :: تعطیلی دولت امریکا، چالش­ها و تبعات
  • :: تاملی بر سیر خیانت عربستان به مردم فلسطین
  • :: نگاهی به سند جدید هسته ای آمریکا
  • :: ناکامی ؛ حتی در تقلید سیاستها
  • :: جای خالی یک رویکرد در قوه قضائیه
  • :: رابطه پیشرفت تحصیلی و سرمایه اجتماعی
  • :: حق الناس در ادبیات دینی
  • :: وادی بیت المقدس، فریاد های آزادی، زیتون سبز مقاومت
  • :: نقد و بررسی مستندات قرآنی مدعیان پلورالیسم
  • :: مسئله حقوق بشر در اندیشه مقام معظم رهبری
  • :: محرومیت باشگاههای ایرانی از یک درآمد هنگفت!
  • :: بررسی ابعاد سیاسی عملیات بزرگ ارتش سوریه در ادلب
  • :: نتانیاهو در هند دست به دامان بالیوود می‌شود
  • :: لایحه بودجه برای هزینه های دولت یا هدایت اقتصاد
  • :: «شهرهای مقدس»؛ دروازه نفوذ جدید ایالات متحده آمریکا در عراق؟
  • :: مقابله اروپا با آمریکا، در برجام را چگونه باید تحلیل کنیم؟
  • :: ماجرای فساد ۱۰۰ میلیاردی در وزارت نفت
  • :: آقای واعظی به "تقریبا تعطیل" راضی شوید
  • :: سنخ‌بندی گرایش به ازدواج در بین دختران
  • :: تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در شرکت پایانه های نفتی ایران
  • :: تبیین تحولات اجتماعی از دیدگاه امام علی(علیه السلام) در نهج البلاغه
  • :: چگونگی آموزش خلاقیت محور ریاضی در مراکز پیش دبستانی
  • :: پیامدهای ناخواستۀ برنامه‌های پلیسی کنترل بازارهای خرید و فروش مواد مخدر
  • :: نحوه دلالت مدیریت منابع مالی جامعه اسلامی بر ولایت مطلقه فقیه
  • :: طراحی الگوی برنامه‌ریزی راهبردی فرهنگی ‏
  • :: قانون جرم سیاسی در سنجۀ اصل 168 قانون اساسی
  • :: سرگذشت خطبه از جاهلیت تا عصر رسالت نبوی
  • :: تأثیر آموزش مهارت های زندگی به روش قصه گویی بر مؤلفه های خلاقیت