دیدبان

ترس و تهدیدهای مشاور پرحاشیه برای چیست؟

ترس و تهدیدهای مشاور پرحاشیه برای چیست؟

به گزارش دیدبان، روزنامه افکار نوشت: باز هم تیغ زبان مشاور آشنای دولت یک شخصیت انقلابی را نشانه رفت. تشکیل کمپین‌های متعدد در فضای مجازی و امضای طومار توسط نخبگان شهرهای مختلف برای دعوت از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، موجب شده تا حسام​الدین آشنا این بار تولیت آستان قدس رضوی را از تریبون شبکه توئیتر هدف قرار دهد.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در توئیت خود، به مطرح شدن کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی واکنش نشان داده و با ادبیاتی که بوی هراس از حضور وی در عرصه انتخابات را می‌دهد، نوشته است: «شایسته نیست احترام آستان قدس رضوی را به کارزار سخت و تلخ انتخابات بکشانیم. مصلحت نیست قاضی را در معرض قضاوت عمومی قرار دهیم. از گذشته عبرت بگیریم.»

 

 ترس دولت از چیست؟

به نظر می‌رسد با توجه به کارنامه ضعیف دولت یازدهم در زمینه‌های اقتصاد، سیاست خارجی، معیشت و آسیب‌های اجتماعی در سه سال و نیم گذشته، مسئولان اتاق عملیات روانی دولت مجبور به اتخاد مواضع سلبی شده‌اند تا جایی که بنا دارند با تخریب چهره‌های موثر جریان منتقد، اذهان مردم را نسبت به عملکرد ضعیف خود منحرف کنند.

در واقع دولت با راهبرد تهدید و فرار رو به جلو، قصد دارد تا صحنه سیاست ایران را به نفع خود بازآرایی کند. دولتی‌ها با اتخاذ این راهبرد، این امید را دارند که روحانی بتواند صحنه سیاست ایران را به نفع خودبرگرداند.

به نظر می‌رسد اجرای این پروژه و راهبرد آن به شخص حسام​الدین آشنا واگذار شده و این چهره امنیتی سابق، در عین حضور در اتاق فکر عملیات روانی دولت، به نوعی اجرای بخشی از عملیات را نیز بر عهده دارد. چرا که طرح موضوعات از جانب وی، به واسطه نزدیکی‌اش با حسن روحانی معنای بیشتری برای افکار عمومی دارد.

 

  همه اظهار نظرهای شاذ آقای مشاور

شاید اولین تنه سیاسی را حسام​الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور به آقای ضرغامی زد. آنجا که از رئیس پیشین صداو سیما خواست که اگر قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارد آن را موکول به چهار سال آینده کند. یک درخواست دوستانه ضمنی!

همچنین چندی پیش که شایعه حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در انتخابات در فضای مجازی مطرح شد، آشنا به سرعت در مقابل این موضوع که واقعیت نیز نداشت، احساس خطر کرد و واکنش نشان داد. وی در توئیت خود علاوه بر اشاره مستقیم به سردار قاسم سلیمانی، گریزی هم به حضور محسن رضایی و محمد باقر قالیباف شهردار تهران، در انتخابات زد و با ادبیات تهدید آمیز سال 92 و چگونگی رای آوری حسن روحانی را پیش کشید و نوشت: «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره‌ای دفاع از حریم و حرم باقی بماند. نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گاز انبر بکشانند.»

جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیز در این عملیات ایذایی حسام​الدین آشنا از قلم نیفتاده است. چندی پیش وی با انتشار مطلبی تهدید آمیز درباره جبهه نوشت: «10 کاندیدا به مثابه فوتبال کافی نیست. باید یک دروازه بان هم استخدام کنید. به خصوص برای مراقبت از غضنفرها.»

منبع: افکار

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن