دیدبان

8 راهبرد برای کارآفرینی با محوریت طرح خادم یاران رضوی

8 راهبرد برای کارآفرینی با محوریت طرح خادم یاران رضوی

به گزارش دیدبان، آستان قدس رضوی درصدد عمومی کردن خدمت به امام رضا(ع) در اقصی نقاط کشور است؛ بر همین اساس نیز در قالب طرح کشوری خادم­یاری سعی بر آن دارد تا عاشقان امام رضا(ع) را از عنایات آن امام رئوف برخوردار سازد.

ابراهیم کارخانه­ای، نماینده مردم همدان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی و نماینده آستان قدس رضوی در مدانف طی یادداشتی به ارائه هشت پیشنهاد نوآورانه­ در حوزه کارآفرینی و اشتغال از طریق این طرح عظیم پرداخته است.

این یادداشت با عنوان «هشت کاربرد نوآورانه در حوزه کارآفرینی و اشتغال با محوریت طرح کشوری خادم یاران رضوی» در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت که متن کامل آن به شرح زیر است:

فراوانند عاشقان حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) که مایلند عشق و ارادت خود را به آن امام رئوف، در قالب خدمت به مردم که بیشتر مورد عنایت و توجه آن حضرت است، ارائه دهند و از راه دور ولی با قلبی نزدیک در زمره­ی خادم یاران بارگاه ملکوتی حضرتش قرار گیرند.

آستان قدس رضوی در اقدامی جدید درصدد است با عمومی کردن خدمت به امام رضا(ع) در اقصی نقاط کشور، دلدادگان به بارگاه قدس آن حضرت را در قالب طرح عظیم خادم­یاری از فیض عنایت آن امام همام برخوردار نماید.

اشتغال یکی از اساسی­ترین مشکلات کشور است که توجه به آن موجبات آبادانی خانواده­ها و امنیت خاطر مردم را فراهم می­سازد. ابراز عشق و ارادت به بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا (ع) از طریق گره گشایی در جهت رفع مشکلات مردم، یقیناً عبادتی بزرگ است که موجبات رضایت آن امام رئوف را فراهم خواهد ساخت؛ چنانچه روحیه اقدام به رفع مشکلات مردم به خادم­یاری و خادمی امام منتهی گردد. با توجه به عشق و ارادت بی حد و حصر عموم مردم اعم از فقیر و غنی به علی ابن موسی الرضا (ع) بسیج همگانی و مسابقه­ای معنوی برای درک خدمت به آن حضرت، سراسر کشور را فرا خواهد گرفت که نتیجه آن ابراز عشق حقیقی در قالب خدمت به مردم در جهت جلب رضایت آن امام رئوف خواهد بود.

بدون شک آستان قدس رضوی گذشته از درک شهد خدمت به عاشقان آن حضرت، خادم یاران عرصه­های مختلف خدمت را از امتیازات معنوی بارگاه ملکوتی حضرتش نیز متنعم خواهد ساخت.

در ذیل به 8 راهبرد نوآورانه با محوریت توفیق خادم یاری امام رضا (ع) به منظور گره­گشایی از مشکل بیکاری خانواده­ها اشاره می­گردد. عشق و ارادت به امام رئوف به صورت­ کاربردی در دیگر عرصه­ها نیز می­تواند به خدمت تبدیل شود.

1- تشکیل کانون­های خادم یاری سرمایه گذاری مردمی به منظور هدایت سرمایه­های مادی به معنوی از طریق برنامه­ریزی هدفمند سرمایه­ها در عرصه اشتغالزایی با الویت خانواده­های نیازمند و محروم.

2- ترغیب بانک­ها به ارائه تسهیلات ویژه با کامزد اندک و توفیق پیوستن به بانک­های خادم­یار رضوی در چارچوب تفاهم­نامه و دستورالعمل­های مربوط

3- تشکیل کانون­های خادم­یاری بیمه تامین رضوی به منظور پرداخت سهم بیمه کارفرما و تسهیل در به کارگیری نیروها و توسعه اشتغالزایی در کشور

4- تشکیل کانون­های خادم­یاری آموزش و مهارت­های شغلی

5- ترغیب بنگاه­های اقتصادی به جذب نیرو و پیوستن به بنگاه­های خادم­یار رضوی در چارچوب تفاهم­نامه

6- تشکیل کانون­های خادم­یاری تحول و نوآوری در کارآفرینی متشکل از نخبگان و فناوران دانشگاهی با هدف ایجاد تحول و نوآوری در عرصه اشتغالزایی و نیازآفرینی­های جدید در کشور

7- تشکیل مجمع خیرین کارآفرینی و اشتغال متشکل از مدیران کانون­های خادم­یاری سرمایه­گذاری مردمی رضوی، خادم­یاران تحول و نوآوری در کارآفرینی، خادم­یاران بیمه تامین رضوی، بنگاه­های خادم­یار رضوی، بانک­های خادم­یار، خادم­یاران آموزش و مهارت­های شغلی و دیگر موارد حقیقی و حقوقی مورد لزوم به منظور ایجاد هماهنگی و اتخاذ سیاست­های مشخص و هدفمند در عرصه اشتغالزایی نوین در کشور

8- ادامه خادم­یاری و توفیق نیل به خائم افتخاری منوط به استمرار ارائه خدمت می­باشد.

منبع: فارس

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟