دیدبان

محاسبه ناقص اصلاحات برای پیروزی در انتخابات

محاسبه ناقص اصلاحات برای پیروزی در انتخابات

به گزارش دیدبان، مرتضی خلفی‌زاده، سردبیر روزنامه افکار در سرمقاله این روزنامه نوشت: سرمربیان فوتبال می‌گویند: حس پیروزی، گاه نشانه شکست است. شواهد رسانه‌ای نشان می‌دهد، اصلاح‌طلبان از هم اکنون خود را پیروز انتخابات شورای شهر تهران می‌دانند.

برآورد احساسی از وقایع یک سال اخیر نظیر فاجعه پلاسکو و تخریب‌ها در موضوع املاک واگذار شده در قالب تعاونی، این حس را تقویت کرده است. درست است که جریان سیاسی‌نگر به مقوله اداره شهر، یکی از سرمایه‌های خود را ایجاد حس نفرت از رقیب می‌داند، اما باید به محاسباتش فضای تبلیغات انتخاباتی را هم اضافه کند.

در حالی که این جریان در ایام انتخابات سال گذشته مجلس به مدد بهره‌گیری از فضای مجازی و دفاع تمام قد برخی سلبریتی‌ها توانست در تهران به پیروزی مطلق دست یابد اما پس از آن برای تخریب چند چهره ورزشی و هنری عضو شورای شهر، عقبه تبلیغاتی بازیگر و ورزشکار خود را زیر سؤال برد و موتور محرکه خود را تقریبا از کار انداخت.

اگر اکنون تخصص‌گرایی در شهر به یک مطالبه جدی تبدیل شده است، قطعا هر دو طیف می‌توانند توان تخصصی خود را به میدان بیاورند، اما قطعا  تکرار استراتژی «تَکرار می‌کنم» و به میدان آوردن چند بازیگر و چهره مشهور به تنهایی کافی نیست به خصوص آنکه برخی از نمایندگان لیست امید، رأی دهندگان را از رأیی که به برخی‌ها داده‌اند، ناامید کرده است. تهران همچنان تشنه خدمت بی‌منت است و نمایندگانی می‌خواهد که اگر مثلاً معدن‌دار هم هستند اولویت‌شان حضور همیشگی در شورا باشد نه فلان اتاق اقتصادی و بهمان جلسه تجاری.

نمایندگانی می‌خواهد که در چشم مردم زل نزنند و بگویند جلساتی مهم‌تر از جلسه شورای شهر دارند، نمایندگی که به دنبال کوچه‌خواری نباشند و بیش از دغدغه ساخت 5 هزار هکتار زیربنای تجاری و مسکونی در فلان منطقه تهران، فکر ستادن سهم نوسازی بافتر فرسوده و زنده کردن حق 2 میلیون تومانی هر شهروند تهرانی از دولت باشند.

منبع: روزنامه افکار

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن