دیدبان

استقبال کاربران فضای مجازی از یک کمپین اجتماعی

استقبال کاربران فضای مجازی از یک کمپین اجتماعی

به گزارش دیدبان، از چهارشنبه هفته گذشته، کمپینی با عنوان «ازخودمان شروع کنیم» با هدف اصلاح رفتارهای ترافیکی و ترویج آن، فعالیت خود را در تهران آغاز کرد.

این کمپین توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت و با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و پلیس راهور تهران بزرگ در راستای آموزش های همگانی و فرهنگ سازی در حوزه رفتارهای ترافیکی راه اندازی شده است.

 درهمین ارتباط گروه‌های تئاتر خیابانی نیز از 18 تا 28 اسفند در قالب این کمپین به اجرای برنامه های مختلف در این زمینه می پردازند.

محور اصلی برنامه‌های این کمپین موضوعاتی از جمله حریم عابر پیاده، رفتار صحیح عابر، راننده و موتور سیکلت سوار در قبال خط سفید، روش صحیح پارک، جلوگیری از پارک دوبله و فرهنگ صحیح استفاده از حمل و نقل عمومی است.

استقبال کاربران فضای مجازی

نکته قابل توجه این کمپین، استقبال کاربران فضای مجازی به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام و توئیتر بود.به طوری که در همان روزهای ابتدایی بسیاری از فعالان فضای مجازی این کمپین را با هشتگ «#از_خودمان_شروع_کنیم» در صفحه شخصی‌شان منتشر کردند.

پیوستن چهره‌‌ها به کمپین

پیوستن هنرمندان و چهره‌‌های سرشناس کشورمان به این کمپین باعث رونق این پویش اجتماعی شده است. مهتاب کرامتی و امیر حسین رستمی، بازیگران سینما و تلویزیون از جمله چهره‌هایی بودند که درهمان روزهای اولیه به این پویش پیوستند. پوران درخشنده و تهمینه میلانی کارگردانان سینما به همراه الناز حبیبی و سحر زکریا بازیگران تلویزیون با انتشار پوستر این کمپین، حمایت خود از این طرح نشان دادند. آرش میراسماعیلی، قهرمان سابق جودوی کشورمان نیز حامی این طرح شد.

مژده لواسانی، مجری صدا و سیما نیز در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «اینکه فقط بشینیم و غر بزنیم،هیچوقت مشکلی رو حل نمیکنه...همیشه اول باید از خودمون شروع کنیم...

بیاید تصمیم بگیریم که برای حل مشکل ترافیکی تهران، ما هم قدمی برداریم و ازخودمان شروع کنیم».

مسئولان هم از خودشان شروع کنند

البته برخی دیگر از کاربران این هشتگ را غنیمت شمرده و انتقاد خودشان را مطرح کردند. یکی از کاربران فضای مجازی در این باره نوشت: درست زمانی که صحبت از این کمپین  مطرح است، پل‌های عابر پیاده میدان هفت تیز یکی از آن‌ها بسته است و به علت خرابی مداوم پله برقی کارآیی لازم را ندارد. پس بهتر است که برخی مسئولان هم به خودشان بگویند «از خودمان شروع کنیم».

همچنین محمدرضا زمردیان، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره عنوان کرد:  پژوهش‌ها نشان می دهد، ارتقای فرهنگ و رفتارهای ترافیکی از سوی شهروندان 25 تا 30 درصد در کاهش زمان سفر و میزان ترافیک تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه هنر، یکی از بهترین ابزارها در بحث ارتقا فرهنگ عمومی  به جای ارائه آموزش های مستقیم است؛ یادآور شد: امیدواریم در قالب کمپین «از خودمان شروع کنیم» بتوانیم با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و چهره های دارای سرمایه اجتماعی فرهنگ ترافیک را در شهر بالا ببریم.

 به گزارش افکار، برنامه‌های کمپین از خودمان شروع کنیم در15 نقطه پرتردد پایتخت شامل میدان امام خمینی(ره)، چهارراه ولیعصر(عج)، میدان تجریش، میدان انقلاب، میدان ولیعصر(عج)، چهارراه پارک وی، میدان هفت تیر، میدان مادر، میدان هفت حوض، میدان صادقیه، میدان رسالت، میدان منیریه، میدان توحید و میدان ونک و همچنین پنج ایستگاه مترو دروازه دولت، شوش، امام خمینی (ره)، تئاتر شهر و تجریش برگزار می شود.

شهر شهر فرنگه، نظم و قانون، شهر طلایی، سه شنبه‌های بدون خودرو، آسمان آبی، بایسیکل ران، درست برانیم، ماشین عروس، مرگ تصادفی، شمارش معکوس، جاذبه های مترو از جمله عناوین نمایش‌هایی است که در قالب این کمپین در سطح شهر اجرا می‌شود.

منبع: روزنامه افکار

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن