دیدبان

هاشمی درمورد صلح طلبی آمریکا چه گفت؟

هاشمی درمورد صلح طلبی آمریکا چه گفت؟

رخدادهای 19 اسفند  62

چکیده:

  • هاشمی: آمریکا و شوروی دروغ می گویند آنها صلح نمی خواهند دلیلش نیز این است که صدام را حفظ کرده اند.

 

  • آیت الله مشکینی: استفاده صدام از سلاح شیمیایی را از چشم انگلیس می بینیم.

 

  • کمیته بین المللی صلیب سرخ به کارگیری سلاح های شیمیایی علیه ایران را تائید کرد.

 

  • نماینده امام در بنیاد شهید اجازه  هر گونه معاینات پزشکی بر روی شهدای بمباران های شیمیایی اخیر را صادر کرد.

 

هاشمی: آمریکا و شوروی در مورد صلح دروغ می گویند

نماز جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته با شکوه هر چه تمام در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات جنگ گفت: ما هرچه فکر می کنیم هر چه بحث می کنیم و هرچه دقت می کنیم مفری نمی بینیم و تنها راهی که جلوی این ملت و ملت عراق هر دو گذاشته می شود و می تواند عملی باشد این است که حزب بعث از صحنه عراق بیرون برود. این جنگ را هم ما بوجود نیاوردیم این جنگ بر ما تحمیل شد می خواستند در همان روزهای اول را از بین ببرند نشد ما ماندیم و آنها به خطر افتادند.

 آقای هاشمی افزود: در مورد صلح نیز آمریکا و شوروی  دروغ می گویند اینها صلح نمی خواهند دلیلش نیز این است که صدام را روی پا نگه داشته اند که این جنگ ادامه داشته باشد ما به حرف های اینها اعتقادی نداریم این میانجی ها نیز که می آیند  95 درصد آنها طرفدار صدام هستند.

رئیس مجلس افزود: به کشورهای خلیج فارس نیز مکرر اعلام کرده ایم که علی رغم  ظلم و ستمی که به ما کرده اند ما به خاطر امنیت منطقه حاضریم از آنها بگذریم.(1)

نماز پر شکوه و دشمن شکن جمعه این هفته شهرمقدس قم به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه قم در مدرسه امام صادق علیه السلام برگزار شد.

 

آیت الله مشکینی: استفاده صدام از سلاح شیمیایی را از چشم انگلیس می بینیم

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به استفاده صدام از سلاح های شیمیایی گفت: انگلیس با آن سوابق نحوست بار خود در چپاول ایران اکنون اسلحه های شیمیایی به صدام داده و صدام کافر با تمام وقاحت علی رغم ممنوع بودن این سلاح ها آنها را به کار برد. ما آن را از چشم انگلیس می بینیم و عکس العمل نشان خواهیم داد به آنها هم که در این جنایت هولناک سکوت کرده اند عکس العمل نشان خواهیم داد.

آیت الله مشکینی به مناسبت نزدیک شدن به ایام عید نیز از مردم خواست با وجود شهدای جنگ تحمیلی عید امسال را ساده برگزار کنند و به جای آن خرج مراسم تشریفات را صرف کارهای خیر بکنند.(2)

 

صلیب سرخ استفاده صدام از سلاح شیمیایی را تائید کرد

هیئت پزشکی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران به کارگیری سلاح های شیمیایی توسط رژیم صدام در جنگ علیه ایران را تائید کرد.

 کمیته بین المللی صلیب سرخ پس از بازدید هیئت پزشکی این کمیته از مجروحین و مصدومین بمباران های شیمیایی بستری در تهران در تاریخ 16 اسفند طی یک بیانیه رسمی بدون آنکه نامی از رژیم صدام در به کارگیری این سلاح ها بیان کند اعلام داشت: آثار و علائم بیماران نشان دهند قرائنی است که اخیرا از تولیداتی که قوانین جنگی آن را منع کرده استفاده شده است.

در بیانیه کمیته با اشاره به تعداد مجروحین تاکید شده است که کاربرد مواد سمی در میدان جنگ با احترام به اصول انسانی مغایرت دارد و تجاوز به مقررات عرفی و قوانین حقوق جنگی محسوب می شود. یاداوری می شود علی رغم وظیفه کمیته بین المللی صلیب سرخ در بازدید از مجروحین و مصدومین ناشی از بمب های شیمیایی رژیم صدام در تهران و اطلاع این کمیته از به کارگیری این سلاح ها توسط رژیم بعثی بازدید هیئت پزشکی آن از بیمارستان پس از تاخیر یک هفته ای صورت گرفت .

از سوی دیگر به منظور افشای هر چه بیشتر جنایات ضد بشری صدامیان و به دنبال شهادت 2 تن از مجروحین ناشی از بمب های شیمیایی در سوئد و اتریش حجت الاسلام کروبی نماینده امام و سرپرست بنیاد شهید اجازه هر گونه معاینات پزشکی را در مورد انان صادر کرد حسین ابراهیمی و حیدر عابدی 2 تن از مجروحین شیمیایی بودند که بر اثر شدت ضایعات ناشی از بمباران های شیمیایی توسط رژیم بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند

منابع:

1. اطلاعات، 20  اسفند 62، ص 18 و 19
2. جمهوری اسلامی،20 اسفند 62، ص 4
3. اطلاعات، 20 اسفند 62، ص 3

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن