دیدبان

علت ریزش آرای روحانی از نگاه روزنامه اصلاح‌طلب

علت ریزش آرای روحانی از نگاه روزنامه اصلاح‌طلب

به گزارش دیدبان، منصور مظفری، مدیرمسئول روزنامه آفتاب‌یزد طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: فقدان تیم اطلاع رسانی پویا در دولت روز به روز بیشتر احساس می شود. در واقع اکنون که در آستانه انتخابات اردیبهشت 96 هستیم و زمان برداشت رسیده، تیم فوق بیش از پیش در لاک خود فرو رفته است. بنده نمی دانم رییس دولت امید چگونه و بر چه اساسی به این تیم امید بسته است. این پرسش حتی درون پاستور هم نفوذ کرده و برخی وزرای کابینه هم در این باره در ابهام بسر می برند. یحتمل سمبه تیم اطلاع رسانی دولت حسن روحانی بسیار پرزور بوده است که توانسته علیرغم تمام توصیه ها، نصایح، نقدها، اعتراض و در آخر هشدارها برقرار و استوار باقی بماند و همچنان ذره ذره از اجر و قرب این دولت بکاهد!

هرچند میخ آهنی نرود در سنگ اما بنده هم قصد اعلام یک هشدار صریح را به دولت دارم. شاید پس از انتخابات آتی بتوان از آن به عنوان یک سند سود برد. سندی که نشان می دهد یکی از عوامل عدم کامیابی حسن روحانی و یا ریزش رای او همین تیم اطلاع رسانی دولت با ترکیب و ساختار عجیب و غریبش است.

القصه اینکه اکنون هر بنی بشری می داند در اهواز چه می گذرد و مردم این استان چه می کشند.

انصافا هم دولت کم نگذاشته است. بزودی در گزارشی مبسوط خواهیم گفت که چگونه دولت تدبیرو امید علیرغم تمام تبلیغات منفی در این زمینه عملکرد قابل دفاعی داشته و هم عاقلانه تصمیم گرفته و هم مدیریت میدانی را عملیاتی نموده است.با این وجود شاهد هستیم نیروهای رادیکال با بهره گرفتن از رانت های رسانه ای چگونه جو عمومی را علیه دولت روحانی کرده اند.

در حقیقت نیروهای فوق که دارای بغض سیاسی هستند با موج سواری بر روی درد و آلام مردم اهواز و احساسات ایرانی‌ها تلاش دارند از این نمد برای خود کلاهی بسازند.متاسفانه باید گفت موج آلوده ای که این جماعت شروع کرده اند توانسته بخش اعظم نیروهای سلبریتی جامعه را با خود همراه سازد و آنان نیز به تصور اینکه دولت در این موضوع عملکرد قابل دفاعی نداشته به انتقاد از شخص حسن روحانی می‌پردازند.کامنت اخیر علی کریمی‌ستاره سابق ورزشی در نقد شدید از رئیس جمهور،مصداق بارز این قصه پرغصه است.این موضوع باید برای حسن روحانی به مثابه زنگ هشداری پرمعنا باشد.

لیکن پرسش اینجاست چرا و چگونه نیروهایی که حداکثر رای شان نزد مردم ۴میلیون است توانسته اند اینچنین جو را علیه دولت مستقر کنند.پاسخ یک جمله بیشتر نیست؛تیم اطلاع‌رسانی دولت فشل است.اگر این تیم شش دانگ بود باید با یک بازیخوانی ساده نقشه مخالفان دولت را برآب می‌کرد.صرفا برای مثال عرض می‌کنم؛ مگر چه تعداد ما سلبریتی داریم که در جامعه موثر هستند؟ قطعا آنچنان دارای کثرت نیستند. فلذا می‌شد با دعوت از ایشان برای حضور در پاستور و در حضور رئیس جمهور گلایه‌های آنان را شنید و برای شان تشریح کرد که در طول بحران اهواز دولت چه خدماتی را ارائه داده است. اما این راهکار خیلی ساده و ابتدایی هم از سوی تیم اطلاع رسانی انجام نشده است. قطعا کارکرد چنین جلسه ای برای حسن روحانی و اثبات حقانیت او صد‌ها برابر کار رسانه‌ای است چرا که وقتی علی کریمی‌پستی منتشر می‌کند بسیار موثر‌تر از تیتر یک فلان روزنامه‌ای است که از الطاف خاص دولت بهره می‌برد و یا اینکه اگر تعداد دنبال کنندگان صفحات مجازی و اجتماعی سلبریتی‌ها را جمع بزنید عدد قابل توجهی است. الغرض اینکه نیروهای تیم اطلاع رسانی دولت بی‌سواد و کم سواد نیستند .فی‌المثل یکی از آنان سخنگوی ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف (!) رقیب حسن روحانی و دیگری جزو ژورنالیست‌های مشهور اصولگراست (!) فلذا چگونه ممکن است چنین راهکارهای پیش پا افتاده ای به ذهن شان خطور نکند؟به‌هرحال یا خیلی به پیروزی حسن روحانی اطمینان دارند که برای شان مهم نیست چنین تحرکاتی یا میلی به تداوم ریاست جمهوری وی ندارند.الله و اعلم.

منبع: آفتاب یزد

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن