دیدبان

خنثی سازی حربه روحانی در سال 96

خنثی سازی حربه روحانی در سال 96

به گزارش دیدبان، سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان؛ علاوه بر موضوع آشتی ملی حاوی دو نکته راهبردی دیگر بود که در واقع 2 راهبرد اصلی روحانی و حامیانش در انتخابات 96 را خنثی میکند:

1. حسن روحانی به علت کارنامه شکست خورده در عرصه اقتصاد مدتهاست به جای گزارش کار، به «گفتار درمانی» و تکرار مشکلات مردم روی آورده و بگونه ای صحبت می کند که انگار رییس جمهور نیست و قرار است فرد دیگری مشکلات مردم را حل کند! و طبیعی است که در انتخابات 96 نیز همین راهبرد را تکرار خواهد کرد، لذا رهبر انقلاب امروز فرمودند: «آخر سالِ "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" است و مسئولین باید نشان دهند برای اقدام و عمل چه کرده‌اند؛ نگویند باید چنین بشود!»

2. به علت ناکارآمدی دولت فعلی و نارضایتی مردم از وضع موجود؛ ترساندن مردم از جنگ در صورت رای دادن به «غیر» از روحانی؛ اصلی ترین خط رسانه ای رییس جمهور و حامیانش در انتخابات 96 است تا در نهایت مردم به این نتیجه برسند که علیرغم همه مشکلات اقتصادی بین «جنگ» و «صلح» انتخاب کنند! در حالی که این  گزاره از اساس غلط است و برجام نیز اگر به علت تضعیف کشور، ایران را به جنگ نزدیک تر نکرده باشد، قطعا دور تر نکرده! لذا بر این اساس رهبر انقلاب فرمودند: «آن مسئول اروپایی به مسئولین ما میگوید اگر برجام نبود جنگ در ایران حتمی بود؛ دروغ محض!»

*امیرحسین ثابتی

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن