دیدبان
33 سال پیش در چنین روزی

نگرانی آمریکا از پیروزی ایران و تاثیر آن در منطقه

نگرانی آمریکا از پیروزی ایران و تاثیر آن در منطقه

به گزارش دیدبان، معاون وزیر خارجه آمریکا :این کشور از پیروزی ایران در جنگ با عراق نگران است. تاثیر این پیروزی در منطقه نگرانی دولت آمریکا را به دنبال خواهد آورد.

رخدادهای 20 دی 62

چکیده :

    آیت الله خامنه ای: آنچه در روابط خارجی ما حائز اهمیت است حفظ منش انقلابی است.

 
    لایحه تاسیس دانشگاه بین المللی اسلامی ایران به تصویب رسید.

 
    معاون وزیر خارجه: ما در قبال تصمیمات اجلاس سران کشورهای اسلامی هیچ گونه تعهدی نخواهیم داشت.

 
    دولت انگلیس به رژیم عراق سلاح های شیمیایی می فروشد.

     معاون وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن نگران پیروزی ایران در جنگ با عراق است.

 آیت الله خامنه ای: باید پاسدار منش و ایمان انقلابی در روابط خارجی کشور  بود

گروهی از سفرا، کارداران و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربی و آفریقایی که به منظور شرکت در سمیناری به ایران آمده اند دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به ویژگی اسلامی بودن انقلاب گفت: در بینش اسلامی و انگیزه الهی ما حفظ منافع مردم مستتضعف جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است اسلامی بودن انقلاب ما ایجاب می کند که بیشتر به مسائل جهان بپردازیم.

رئیس جمهور افزود:از نظر ما ایجاد، گسترش  و تعمیق روابط با کشورهای دیگر حائز اهمیت است و به عنوان یک اصل به شمار می رود که باید برای رفع هر مانعی در این راه تلاش کرد.

آیت الله خامنه ای با تاکید بر لزوم افزایش و عمق معلومات سیاسی و حفظ ایمان انقلابی نمایندگان سیاسی خارج از کشور گفتند: با در نظر داشتن اصول و مبانی انقلاب اسلامی در زبان و عمل باید پاسدار منش و ایمان انقلابی بود آنچه در روابط خارجی ما حائز اهمیت است حفظ منش انقلابی است که امروز دنیای را به خود متوجه کرده است.(1)

لایحه تاسیس دانشگاه بین المللی اسلامی ایران به تصویب رسید

مجلس شورای اسلامی دیروز  جلسه علنی داشت در این جلسه 14 ماده باقیمانده از لایحه تاسیس دانشگاه بین المللی اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس سخنان پیشنهاد دهندگان و اخذ رای با اصلاحات لازم تصویب شد.

بر اساس این لایحه ریاست شورای عالی این دانشگاه  با وزیر فرهنگ و آموزش عالی و دبیری آن با رئیس دانشگاه خواهد بود جلسات شورا حداقل ماهی یک بار به ریاست وزیر فرهنگ و آموزش عالی و در غیاب وی به ریاست دبیر شورا تشکیل می‌شود. جلسات حداقل با حضور دوسوم اعضاء رسمیت می‌یابد و مصوبات ‌‌آن با اکثریت مطلق آراء اعضاء حاضر معتبر است. دانشجویان این دانشگاه نیز از میان داوطلبان داخلی و خارجی گزینش خواهند  شد.(2)

 معاون وزیر خارجه: به تصمیمات سازمان کشورهای اسلامی در مراکش متعهد نخواهیم بود

معاون کنسولی وزارت امورخارجه کشورمان که به تازگی از پاکستان و بنگلادش به تهران باز گشته دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: اجلاس سران کشورهای اسلامی از 25 تا 27 دی ماه قرار است در کازابلانکای مراکش تشکیل شود.

معاون وزارت خارجه کشورمان با بر شمردن دلایل عدم شرکت جمهور اسلامی ایران در این کنفرانس گفت:اقدامات خصمانه شاه حسن پادشاه مراکش  علیه جمهوری اسلامی ، بازگرداندن مصر به کشورهای اسلامی، روابط پشت پرده با اسرائیل، مذاکرات پنهان و آشکار قبل از کنفرانس و زمینه سازی هایی که در کنفرانس داکا شاهد بودیم از جمله دلایل عدم شرکت ما در این کنفرانس است و ما صریحا اعلام می کنیم که در قبال تصمیمات این کنفرانس هیچگونه تعهدی نداریم.(3)

 دولت انگلیس به رژیم عراق سلاح های شیمیایی می فروشد

کشف بطری های خطرناک و سمی حاوی نیترات نقره در سواحل نرماندی فرانسه متعلق به کشتی عراقی ابن خلدون که از انگلیس راهی عراق شده بود علاوه بر اثبات هشدارهای جمهوری اسالمی ایران مبنی بر به کارگیری سلاح های شیمیایی توسط رژیم عراق در جنگ علیه ایران پرده از فروش دائمی جنگ افزارهای شیمیایی از سوی رژیم پادشاهی انگلیس به عراق برداشت.

با کشف این مواد شیمیایی که برای تهیه مواد منفجره  سلاح های شیمیایی مسموم کنده در ارتش بعث عراق به کار میرود پلیس فرانسه ضمن اعلام خطر به مردم منطقه نرماندی تاکید نموده است این مواد شیمیایی که پوست را می سوزاند و در صورت استعمال مسموم کننده است از یک کشتی باری عراق که از انگلیس راهی سواحل کویت بوده به بیرون پرتاب شده است.(4)

معاون وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن نگران پیروزی ایران در جنگ با عراق است

به دنبال افشای روابط میان دولت آمریکا و رژیم بعثی صهیونیستی عراق و پیوند هر چه گسترده تر این رژیم با رژیم های مرتجع منطقه واحد مرکزی خبر به نقل از اخبار رسیده گزارش داد معاون وزارت خارجه آمریکا در یک مصاحبه تلویزونی گفته است:این کشور از پیروزی ایران در جنگ نگران است.وی افزود: تاثیر این پیروزی در منطقه نگرانی دولت آمریکا را به دنبال خواهد آورد.

گفتنی است که از آغاز جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا بارها نگرانی خود را از پیروزی جمهوری اسلامی ایران ابراز داشته و اعلام کرده است که این پیروزی منافع آمریکا در منطقه را به خطر انداخته است.

منابع :

1. جمهوری اسلامی، 20 دی 62، ص 12
2. جمهوری اسلامی، 20 دی 62، ص 12
3. جمهوری اسلامی، 20 دی 62 ف ص 11
4. اطلاعات، 20 دی 62 ف ص 16
5. اطلاعات، 20 دی 62، ص 16

 

منبع: فارس

مرتبط‌ها

روحیه جهادی رمز پیروزی در خرمشهر

تحریم المپیک توسط ایران

خدا هرگز گم نمی‌شود

چه کسانی بر پیکر حضرت زهرا(س) نماز خواندند/ ماجرای تلاش برای نبش قبر دختر پیامبر(ص)!

اسلام در خدمت توصیف استقلال و آزادی

دلیل ارتحال میرزای شیرازی چه بود/ مزار تحریم‌گر تنباکو کجاست