دیدبان
/یادداشت/هادی ایمانی

به‌سوی وحدت نیروهای انقلاب

به‌سوی وحدت نیروهای انقلاب

هادی ایمانی در یادداشتی نوشت: ندای وحدت بخش در روزهای اخیر با اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، هرچند که با مطلوبیت‌های نهایی مورد انتظار دلسوختگان انقلاب هنوز فاصله دارد، موجب آرامش و اطمینان جامعه اسلامی شده است.

به گزارش دیدبان، هادی ایمانی درباره اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی طی یادداشتی در خبرگزاری تسنیم نوشت:  آنچه مسلم است هم‌اکنون اختلافات ناشی از فعالیت تشکل‌های متعدد با سلایق مختلف حزبی و جناحی با ذائقه مردم تقابل دارد. نظرات مختلف گروهی که منطق وحدت نیروهای انقلاب را به چالش بکشد و یکپارچگی جامعه را به خطر اندازد، مذموم است.

خاطرات سالهای اخیر حزبی و جناحی و چند دستگی طیف‌های مختلف باعث رنجش خاطر مردم شده است. پیگیری و اصرار به منافع فردی و باندی با عکس العمل‌های منفی و انزجار در بین آحاد جامعه روز به روز فاصله این تشکل‌ها را با مردم عمیق‌تر نموده است.

چند دستگی‌های بی‌حاصل و وحدت شکن پیش از آنکه به حفظ منافع و هم‌افزایی نیروهای انقلاب بینجامد تبدیل به رودررویی و آسیب به کلیت نظام اجتماعی و منافع ملی شده است.

ظاهراً بازیگران عرصه‌های سیاسی گاهی اوقات آنچنان مشغول حاشیه‌ها می‌شوند که متن و اساس کار را فراموش و در زمین دشمن بازی می‌کنند.

عتاب و خطاب رهبر معظم انقلاب در اوقات خاص هرچند که باعث تعدیل اختلاف افکنی شده است، ولی پس از مدتی دوباره در پی غفلت به بوته فراموشی سپرده می‌شود. قوام و دوام جامعه بر تحمل، صبر و پایداری و روشنگری و آگاهی‌بخشی با تکیه بر نقاط مشترک و تجربه و تحلیل درست در هر مقطعی از تاریخ، یکی از ضرورت‌هایی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

ندای وحدت بخش در روزهای اخیر با اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، هرچند که با مطلوبیت‌های نهایی مورد انتظار دلسوختگان انقلاب هنوز فاصله دارد، موجب آرامش و اطمینان جامعه اسلامی شده است.

آنچه مسرت‌بخش است، پرچمی با نیت صادقانه برافراشته شد و دعوت خیرخواهانه برای یکپارچگی بیشتر نیروهای انقلاب به‌صورت فراگیر اعلام شد، خوشبختانه در همان بادی امر عده‌ای از فرهیختگان دینی و علمی و شخصیت‌ها به این دعوت وحدت آفرین لبیک گفتند و بر این حرکت بنیادین برای یک تغییر بزرگ مهر تأیید زدند.

همه نیروهای انقلاب اسلامی باید از این فرصت برای یک شروع جریان ساز برای تغییر بنیادین در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استقبال کنند و با رفع کاستی‌ها و نقص‌ها با حضور مستقیم خود در این مسیر گام نهند.

جا دارد از همه دست اندرکاران و دلسوزانی که مدت‌های مدیدی را با سختی و مشقت‌های فراوان شبانه روزی تلاش داشتند که پیکر خسته انقلاب اسلامی را روحی تازه ببخشند، سپاسگزاری کنیم.

این یک درس بزرگ است که با همه اختلافات و تشنج‌های داخلی، خصوصاً دغدغه‌های معیشتی جامعه که ناشی از مسیر نادرست اقتصادی تاکنون بوده است، روح وحدت دمیده شود تا شاید همه نیروهای انقلاب با همه ظرفیت‌های خود و با هم افزایی فکری و عملی با مشارکت همه آحاد مردم و طرح اقتصاد مقاومتی، بتوانند با سرانگشت تدبیر و منطق، مشکلات جامعه اسلامی را برطرف نمایند.

نگرانی‌های مبارزه با فساد، عدم توزیع عادلانه ثروت، بیکاری، حقوق‌های نجومی، فشارهای مختلف اقتصادی، ناهنجاری‌های اجتماعی و ... که بسیار آزاردهنده و تهدیدکننده است در سایه وحدت نیروها رنگ ببازد.

به امید آینده‌ای روشن و امیدوار به حل مشکلات جامعه اسلامی.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن