دیدبان

مطالبه سازی کاذب دولت و انتخابات 96

مطالبه سازی کاذب دولت و انتخابات 96

به گزارش دیدبان، مدتی است حقوقی تمامی نیروهای کشوری و لشکری به فاصله چند روز از پایان ماه و در هفته اول ماه بعدی پرداخت می شود. نیز امشب بطور اتفاقی مصاحبه ای از رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدم که گفته بودند رئیس جمهور دستور      داده اند حقوق کارکنان دولت به موقع پرداخت شود. در نگاه اول این کار اقدامی در خور و شایسته است و مشکل مبتلا به حقوق بگیران را که موجب نارضایتی آنان را نیز فراهم کرده برطرف می کند. اما با کمی دقت بیشتر می توان به حقایق دیگری نیز رسید. قبل از آن لازم به توضیح است که فرآیند پرداخت حقوق چند وقتی تغییر داده شده، به نحوی که حقوق و مزایای مستمر بصورت متمرکز توسط خزانه داری کل کشور و مزایای غیر مستمر مانند  اضافه کار و رفاهیات توسط خود دستگاه پرداخت می شود.

کاری با خوب یا بد بودن این دستور ندارم آما آنچه قابل تامل است ارتباط بین این تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق توسط خزانه داری کل کشور در ماههای اخیر و دستور رئیس جمهور محترم برای حل این مشکل است! اغلب حقوق بگیران نیز به این مطلب اذعان دارند که چند ماه است حقوق خود را با تاخیر دریافت می کنند و حتی در آذرماه فرهنگیان محترم تا یکی دو روز پیش حقوق خود را دریافت نکرده بودند که در رسانه ها نیز انعکاس گسترده ای داشت و موجبات نارضایتی این عزیزان را فراهم نمود.

 سوالی که اینجا مطرح می شود این است آیا حق مسلم یک کارمند در گرفتن حقوق خود که یک روند عادی  در کشور است و بر اساس قوانین و آیین نامه های مربوطه مشخص و پرداخت می شود نیاز به دستور رئیس جمهور محترم دارد؟! در صورت قبول این موضوع و با این پیش فرض طبیعتا تک تک روندهای جاری کشور که در حال انجام است نیاز به دستور عالی ترین مقام کشور خواهد داشت!  مثلا ارائه خدمات درمانی در بیمارستان ها ؛ ارائه خدمات در بانک ها ؛ ارائه خدمات در سیستم حمل و نقل کشور و ..... و گرنه کارها نبایستی انجام شود و یا در صورت انجام با تاخیر صورت خواهد گرفت!  سوال دیگر این است که آیا رئیس جمهور محترم با این حجم کار وقت پرداختن به این رویه های جاری که براساس قانون و خودکار انجام می شود دارد؟ آیا کارهای اساسی تر و زیر بنایی تر در حوزه داخلی و خارجی کشور وجود ندارد که به جای پرداخت به آن درگیر مسائل پیش پا افتاده و ابتدایی بشود؟!

قضاوت با خوانندگان محترم است ولی در حین نوشتن این مطلب یاد صحبت های آقای حجاریان در فتنه 88  درباره عملکرد دولت وقت افتادم. ایشان در تحلیل های آن ایام خود گفتند که در انتخابات سال 88 تقلب نشد بلکه احمدی نژاد تدلیس سیستماتیک کرد! سوال من از ایشان این است که نظر شما در مورد رفتار دولت فعلی چیست؟ !!  ابطال روند ثبت نام برای آزمون استخدامی مرداد ماه سال جاری به بهانه اصلاح سهمیه جنسیتی ؛ ابطال انتخابات شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شهریور ماه سال جاری و الان هم پرداخت به موقع حقوق کارکنان دولت با دستور رئیس جمهور را چگونه می شود تحلیل کرد؟!

آنچه به وضوح قابل تحلیل است نوعی مطالبه سازی کاذب در روندهای جاری کشور توسط دولت محترم را شاهد هستیم که سپس با سناریوسازی برای ورود مقام عالی دولت به عنوان ناجی برای حل مشکل ادامه می یابد. یعنی ابتدا توسط بخش های مختلف و در اقدامی از پیش تعیین شده یک مطالبه کاذب ایجاد می شود و سپس در ادامه رئیس جمهور محترم به عنوان فرشته نجات وارد شده و مشکل را حل می کنند. این در حالیست که آن مشکل اصلا می توانست وجود نداشته باشد ! و فرضا در صورت وجود نیز توسط مدیر مربوطه قابل حل است و نیاز به دستور عالی ترین مقام اجرایی کشور را ندارد.

دولت محترم بهتر است به جای این گونه اقدامات مهندسی مطالبات کاذب تلاش خود را صرف حل مشکلات اساسی با اولویت مشکلا ت اقتصادی و با تاکید بر سیاست های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری نماید و با اخلاص و قصد قربت خدمت به مردم را وجهه همت خود قرار داده و وقت خود را صرف رسیدگی به امورات ولی نعمتان اصلی انفلاب نماید چرا که در صورت خدمت مخلصانه و با قصد قربت باور داشته باشند که وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ ۚ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ(طلاق؛3و2)

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن