دیدبان
اهمیت گفتمان خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم؛

اولویت های امروز دولت و جامعه

اولویت های امروز دولت و جامعه

از نظر اسلام، یکی از بزرگ‌ترین ارزش های حکومت دینی و مسئولان آن، خدمتگزاری به مردم و صرف کردن سرمایه ها و توانایی ها برای بهبود وضعیت زندگی مادی و معنوی عموم مردم است.

این مساله بخصوص با توجه به این موضوع که اکنون استکبارجهانی و دشمنان انقلاب اسلامی، حکومت دینی را متهم به ناکارآمدی و ناتوانی در اداره جامعه می کنند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تمام مسئولان باید با تلاش مداوم و پیگیر خود به اثبات برسانند که اسلام، قادر است زندگی فرد و جامعه را به بهترین صورت ممکن مدیریت کند و نیازها و مطالبات مردم را برآورده سازد.

آنچه در گفتمان خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم مهم است، رعایت اولویت های امروز جامعه است. غیرمنطقی است که مسئولان نیازهای اصلی و عمده مردم را مورد غفلت قرار دهند و به مسائل کم اهمیت و غیرضروری بپردازند.

بر این اساس می توان دو مساله را از جمله اصلی ترین خواسته های کنونی مردم دانست: یکی گشایش و بهبود اقتصادی و معیشتی و دیگری تقویت و ارتقای فرهنگ و روحیه اسلامی و ملی بر مبنای عزت.

متاسفانه هم اکنون جامعه ما بویژه نسل جوان با چالش ها و تنگناهای متعددی در زمینه‌های پیش گفته، رو به روست و از کارگزاران نظام انتظار دارند هرچه سریع تر در جهت مرتفع کردن این کاستی و نقایص برآیند.

پرواضح است ،هنگامی می توان از فاصله میان مردم و حاکمیت کاست و اعتماد مردم را به مسئولان افزایش داد که مردم احساس کنند دولتمردان ، نیازها و مطالبات حقیقی آنان را بخوبی شناخته و در پی برطرف کردن آنها برآمده‌اند. در چنین حالتی است که می توان اطمینان داشت، حاکمیت از پشتوانه مستحکم و نفوذناپذیر مردمی برخوردار است و می تواند از چالش ها و موانع پیش رو عبور کند.
* علی دارابی

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن