دیدبان
حسین قدیانی؛

78 و 88 و حتی امروز

78 و 88 و حتی امروز

به گزارش دیدبان،  روزنامه «وطن امروز» در یادداشتی به قلم «حسین قدیانی» نوشت:

شنبه همین هفته، روزنامه اعتماد، ضمن مصاحبه‌ با علی شکوری‌راد، حرف‌های جالبی از قول «دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی»(!) منتشر کرد که فهرست‌وار به 4 نمونه از آن اشاره می‌کنم:

- «اتحاد» ادامه «مشارکت» نیست!

- کاش سطوح بالای حاکمیت را نسبت به فعالیت‌های‌مان نگران نمی‌کردیم!

- از هویت دینی جدا نیستیم!

- ما هم خودی و غیرخودی داریم!

و اما شروع کنم از همین مورد آخر! یادمان نرفته عصر موسوم به اصلاحات که سر همین «خودی و غیرخودی» ماه‌ها روزنامه‌های خود را پر کردند با تخطئه و مغلطه! آن ایام «بالاترین سطح حاکمیت» در سخنی کاملا همخوان با عقل و منطق، اشاره کرده بودند که در امر حکومتداری، هم «خودی» وجود دارد و هم «غیرخودی». امثال همین جماعت اما در بدترین نوع شارلاتانیسم و وارونه‌نمایی، خود را به اوج نفهمی زدند، مدام ‌گفتند و ‌نوشتند که یعنی چه خودی و غیرخودی؟! همه خودی هستند! ما اصلا غیرخودی نداریم! «پوپولیسم» چنان بلایی سر وجدان جماعت آورده بود که حتی از ارائه قهوه‌خانه‌ای‌ترین تحلیل ممکن هم ابایی نداشتند؛ آیا در اداره حکومت هم می‌توان صرف‌نظر از دین و آیین و سابقه و کارنامه عناصر سیاسی، همین‌طور کشکی‌کتره‌ای، به ایشان سنگک پست و بربری سمت داد؟! از قضا بلیه «مدیران نجومی» یکی هم زاییده نفهمیدن منطق خودی و غیرخودی است! تو وقتی صندلی را بی‌متر و معیار تقسیم می‌کنی، غیرخودی هم عین آب خوردن می‌شود مدیر! و از گرفتن حقوق ماهی 200 میلیون هم ذره‌ای عذاب وجدان ندارد! خب حالا! گویا بعد از قرنی، حضرات به اینقدر از فهم رسیده‌اند که اذعان کنند «ما هم خودی و غیرخودی داریم!» منتهای مراتب بررسی کنیم ببینیم خودی ایشان کیست و غیرخودی ایشان کیست؟! «احمد باطبی» را یادتان می‌آید؟! این فرد، از جمله خودی‌های فتنه‌گران 18 تیر78 بود! و بلکه نمادشان! و قهرمان‌شان! با آن‌ همه کار سخیف و سراسر دروغ که ایام 18 تیر انجام داد!

فقط در یک نمونه، نامبرده بعدها خودش اعتراف کرد ایام 18 تیر، آن «عکس معروف» را با آغشته کردن خون مرغ به عرق‌گیرش انداخته بود! همین فرد، یعنی مصداق بارز خودی و البته قهرمان‌ برای احزابی چون مشارکت و روزنامه‌هایی از قبیل همین زنجیره‌ای‌ها، اخیرا نامه‌ای به ترامپ نوشته و بی‌شرمانه از رئیس‌جمهور منتخب مردم آمریکا تمنا کرده برای تحریم بیشتر ایران! فردی با این حد از خباثت در دیروز و امروزش، از جمله خودی‌ها و قهرمانان حزب مشارکت و روزنامه‌های زنجیره‌ای بود!

صدالبته من درک می‌کنم آقای شکوری‌راد را هنگام ادای این جمله: «اتحاد، ادامه مشارکت نیست»! لیکن شمایی که ادامه «مشارکت» نیستید و قائل به خودی و غیرخودی هم هستید و از هویت دینی هم جدا نیستید و تازه! دلواپس هم هستید که چرا سطوح بالای حاکمیت را نسبت به فعالیت‌های‌تان، نگران کرده‌اید؛ آیا جز این است که مهم‌ترین مصداق فعالیت‌های‌تان که منجر به نگرانی توأمان ملت و ولایت شد، ادعای دروغ تقلب و فتنه‌آفرینی‌های بعد از آن، من‌جمله چشمک‌زدن به سران کاخ سفید مبنی بر تحریم‌های موسوم به فلج‌کننده بود؟! اتفاقا همین احمد باطبی، سال 88 هم با شما بود! و در خط شما بود! اسنادش هست! عکس‌هایش هست! مع‌الاسف، قهرمان‌تان، فقط امروز از سران کاخ سفید، تحریم این مردم مظلوم را طلب نکرده، بلکه در معیت شما و فتنه‌آفرینی امثال شما، همان سال 88 و البته سال‌های بعدش، باز هم مرتکب چنین جنایتی شده بود!

آری آقای شکوری‌راد! شما جدا نیستید از همدیگر! نه 78 و نه 88! و نه حتی امروز، مادام که مرزتان را با دشمن و دشمن‌دوستان و دشمن‌پرستان در «مقام عمل» مشخص و روشن نکنید! حالا باز چند ماه مانده به انتخابات و باز هم همان حکایت بوی گوشت و مشام فلان؟! اما «کاش سطوح بالای حاکمیت را نسبت به فعالیت‌های‌مان نگران نمی‌کردیم» باید در رفتار و گفتار امروز شما متجلی شود! کدام عذرخواهی را از ملت کردید بابت آن دروغ زشت تقلب؟! شگفتا! در خفا اذعان می‌کنید که آن ادعا، دروغی بیش نبوده اما هیچ‌کدام‌تان اینقدری از مردانگی و صداقت را ندارید که همین را به صراحت بگویید! و بگویید که تقلب، دروغی بیش نبوده! گفت: «شست‌و‌شویی کن و آنگه به خرابات خرام»! شست‌وشو اما با «اتحاد ادامه مشارکت نیست» حاصل نمی‌شود! با حرف، حاصل نمی‌شود! در ضمن «جدا نبودن شما از هویت دینی» را هم به ‌وضوح مشاهده کردیم، آنجا که آن‌ همه سرد پوشش دادید راهپیمایی 20 میلیونی اربعین را در روزنامه‌های هم‌طیف‌تان! پس با حلواحلوا، دهان شیرین نمی‌شود! و با حرف و ادعا، اتحاد، جدا از مشارکت نمی‌شود! بروید بشویید!

منبع: وطن امروز

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن