دیدبان
پور مختار؛

چه‌کسی گفته قرار است نجومی‌بگیران را دار بزنند؟

چه‌کسی گفته قرار است نجومی‌بگیران را دار بزنند؟

به گزارش دیدبان، محمد علی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت مبنی براینکه برخی می‌خواهند نجومی بگیران را در شهر بچرخانند و به دار بکشند اظهار داشت: نظام چنین رویکردی ندارد که بخواهد نجومی بگیران را در سطح شهر بچرخاند و دار بزند. بلکه حداقل کار این است که برخورد منطقی و مبتنی بر قانون در خصوص متخلفان و سوءاستفاده گران صورت گیرد.

 

وی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات در خصوص نجومی بگیران افزود: دیوان محاسبات یک آمار حداقلی و یک آمار حداکثری رسمی پیرامون این مسئله اعلام کرده است که چهارصد نفر آمار حداقلی نجومی بگیران است که دیوان اعلام کرد بیشتر این افراد دریافت‌های نجومی خود را پس داده‌اند. وقتی چنین اقدامی صورت می‌گیرد یعنی دریافت غیرقانونی انجام‌شده است وگرنه روی چه حسابی افراد دریافتی خود را پس داده‌اند؟!

 

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس یادآور شد: آمار حداکثری نیز حاکی از هزار و پانصد تا هزار و ششصد نفر است. هرچند اگر همان چهارصد نفر نجومی بگیر را متخلف محسوب کنیم یعنی اینکه دولت از این تعداد مطلع است پس چرا رئیس‌جمهور قولی که دراین‌باره داده بود را اجرایی نکرد؟ چرا با این افراد برخورد نشد؟ چرا متخلفان عزل و به قوه قضاییه معرفی نشدند؟ 

 

وی بابیان اینکه این مسائل بیانگر این است که دولت می‌خواهد در طول زمان این موضوع در میان افکار عمومی به‌دست فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: نباید چنین اجازه‌ای داده شود. رهبری نیز بارها و بارها صراحتاً موضع‌گیری خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ازاین‌رو امیدوارم که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی گزارش خود را که حاوی اسامی نجومی بگیران است منتشر کرده و به جرم این افراد رسیدگی شود.

منبع: خبرگزاری داشجو

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن