صفحه اصلی > سیاست کد خبر: 37001
ف
پور مختار؛

چه‌کسی گفته قرار است نجومی‌بگیران را دار بزنند؟

محمد علی پورمختار گفت: دولت می‌خواهد مسأله برخورد با نجومی‌بگیران را مشمول مرور زمان کرده تا در میان افکار عمومی به‌دست فراموشی سپرده شود.

به گزارش دیدبان، محمد علی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت مبنی براینکه برخی می‌خواهند نجومی بگیران را در شهر بچرخانند و به دار بکشند اظهار داشت: نظام چنین رویکردی ندارد که بخواهد نجومی بگیران را در سطح شهر بچرخاند و دار بزند. بلکه حداقل کار این است که برخورد منطقی و مبتنی بر قانون در خصوص متخلفان و سوءاستفاده گران صورت گیرد.

 

وی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات در خصوص نجومی بگیران افزود: دیوان محاسبات یک آمار حداقلی و یک آمار حداکثری رسمی پیرامون این مسئله اعلام کرده است که چهارصد نفر آمار حداقلی نجومی بگیران است که دیوان اعلام کرد بیشتر این افراد دریافت‌های نجومی خود را پس داده‌اند. وقتی چنین اقدامی صورت می‌گیرد یعنی دریافت غیرقانونی انجام‌شده است وگرنه روی چه حسابی افراد دریافتی خود را پس داده‌اند؟!

 

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس یادآور شد: آمار حداکثری نیز حاکی از هزار و پانصد تا هزار و ششصد نفر است. هرچند اگر همان چهارصد نفر نجومی بگیر را متخلف محسوب کنیم یعنی اینکه دولت از این تعداد مطلع است پس چرا رئیس‌جمهور قولی که دراین‌باره داده بود را اجرایی نکرد؟ چرا با این افراد برخورد نشد؟ چرا متخلفان عزل و به قوه قضاییه معرفی نشدند؟ 

 

وی بابیان اینکه این مسائل بیانگر این است که دولت می‌خواهد در طول زمان این موضوع در میان افکار عمومی به‌دست فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: نباید چنین اجازه‌ای داده شود. رهبری نیز بارها و بارها صراحتاً موضع‌گیری خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ازاین‌رو امیدوارم که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی گزارش خود را که حاوی اسامی نجومی بگیران است منتشر کرده و به جرم این افراد رسیدگی شود.

منبع: خبرگزاری داشجو

منبع : دانشجو
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • :: سنخ‌بندی گرایش به ازدواج در بین دختران
  • :: تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در شرکت پایانه های نفتی ایران
  • :: تبیین تحولات اجتماعی از دیدگاه امام علی(علیه السلام) در نهج البلاغه
  • :: چگونگی آموزش خلاقیت محور ریاضی در مراکز پیش دبستانی
  • :: پیامدهای ناخواستۀ برنامه‌های پلیسی کنترل بازارهای خرید و فروش مواد مخدر
  • :: نحوه دلالت مدیریت منابع مالی جامعه اسلامی بر ولایت مطلقه فقیه
  • :: طراحی الگوی برنامه‌ریزی راهبردی فرهنگی ‏
  • :: قانون جرم سیاسی در سنجۀ اصل 168 قانون اساسی
  • :: سرگذشت خطبه از جاهلیت تا عصر رسالت نبوی
  • :: تأثیر آموزش مهارت های زندگی به روش قصه گویی بر مؤلفه های خلاقیت
  • :: فلسفه و غایت تمدن ناب در اسلام بر اساس آراء و اندیشه‌های علامه جعفری
  • :: نسبت بین اکوان سه گانه انسان و تأثیر متقابل آنها
  • :: تبیین نقش آموزه های دینی در امنیت اجتماعی
  • :: تبیین نقش آموزش مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی در پیشگیری از آسیب های فردی-روانی فضای سایبری
  • :: نگاه عارفانه شیخ علاءالدوله سمنانی به جامعه
  • :: نشانه شناختی جایگزینی واج و تأثیر آن در ایفای معنا در متون تفسیری
  • :: اصلاح طلبان،طالبان عدول از آرمان فلسطین
  • :: بررسی جامعه‌شناختی نقش رسانه‌های جمعی در جامعه‌پذیری زیست‌محیطی نوجوانان
  • :: منابع مالی حکومت اسلامی
  • :: سه رویکرد در باب خودکفایی
  • :: رهیافت‌های تحقق منافع امنیت ملّی جمهوری اسلامی در محیط رقابت خارجی با حضور جریان تکفیری با تأکید بر دیدگاه مقام معظم رهبری
  • :: نقش فطرت در معناداری زندگی
  • :: تحلیل جامعه‌شناختی جرائم سایبری
  • :: ابرقدرتی به نام شاه؟
  • :: تهدیدات امنیتی بیوتروریسم و راه‌های مقابله با آن با رویکرد پدافند غیرعامل
  • :: پیامدهای حرکت جوهری در تحول وجودی انسان
  • :: نتانیاهو در هند دست به دامان بالیوود می‌شود
  • :: لایحه بودجه برای هزینه های دولت یا هدایت اقتصاد
  • :: مبانی الگوی اجتماعی سنجش دین‌داری در ایران
  • :: شاه‌کلید شکل‌گیری اقتصاد پاک
  • :: بازکاوی جایگاه منطقه الفراغ در نظام سازی فقهی با تأکید بر آراء شهید صدر
  • :: راهبرد متعالی در مدیریت حل اختلاف
  • :: ارائه الگوی رفتار اشتراک دانش متخصصان ایرانی در فضای مجازی
  • :: موسیقی قرآن در فرآیند ترکیب و آرایش معطوف به معنای واژگان
  • :: تأثیر زیارت بر ابعاد مثبت و منفی احساس تنهایی دانشجویان
  • :: معنای لغوی واژه نقد/ امر اهل بیت نقدپذیر نیست
  • :: رسانه هایی که کارگزار هجمه علیه ارزش های جامعه خویش اند