دیدبان
سیدمحمدعلی حسینی

اسلام‌ستیزی، اولویت غیرقابل تغییر لندن

اسلام‌ستیزی، اولویت غیرقابل تغییر لندن

به گزارش دیدبان، «سیدمحمدعلی حسینی» سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه در یادداشتی در روزنامه «جام‌جم» نوشت:

ماهیت نظام سیاسی انگلیس طی دو قرن گذشته مبتنی بر فریب افکار عمومی و تفرقه‌افکنی و دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی و با هدف تحمیل و تامین منافع نامشروع استعماری و جاه‌طلبانه خویش بوده است؛ چه آن زمان که خود در راس نظام ظالمانه استکباری قرار داشت و به عنوان قدرت سلطه‌‌گر بلامنازع به تجاوز و اشغالگری و تفرقه ملت‌ها و تجزیه کشورها می‌پرداخت و چه اکنون که پیر و فرتوت و دنباله‌رو سیاست‌های استکباری آمریکا شده است.

در طول این سال‌ها گرچه انتخاب شیوه‌های اجرایی، متفاوت و تابع شرایط مکانی و زمانی خاص بوده و هست؛ اصل «اسلام‌ستیزی» اما از مهم‌ترین هدف‌های انگلیس و اولویت بی‌مثال سیاست راهبردی و غیرقابل تغییر لندن بوده است. ایفای نقش‌های بی‌بدیل و انحصاری در تاسیس فرقه‌های انحرافی و وابسته همچون بهاییت و وهابیت و همچنین کنشگری فعال و مشارکتی در ایجاد گروه‌های تروریستی صهیونیستی ـ تکفیری، همگی در قالب اسلام‌ستیزی لندن شکل گرفته است. اضافه بر این، عمل به شعار شیطانی و استعماری «تفرقه بینداز و سروری کن» که وحدت و انسجام همه ملت‌های جهان را نشانه گرفته، امت اسلام را بویژه در غرب آسیا و به‌اصطلاح خاورمیانه، بیش از همه متضرر و مغبون ساخته است. رفت و آمدهای مقامات انگلیسی به کشورهای منطقه و اعلام مواضع گستاخانه و شرم‌آور آنان علیه جمهوری اسلامی ایران که در اظهارات نخست‌وزیر آن کشور در سفر اخیر وی نیز تکرار شد، عمدتا براساس همین سیاست فریبکارانه و خصمانه صورت می‌پذیرد.

بی‌سبب نیست که ایران به عنوان پرچمدار مقتدر اسلام ناب محمدی و منادی بزرگ وحدت میان امت اسلامی و مهم‌ترین رکن مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تکفیری و بزرگ‌ترین پشتیبان نیروهای مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی اشغالگر فلسطین، همواره آماج سیاست‌های تهدیدآمیز و خصمانه واشنگتن و لندن بوده است؛ دو کشوری که از گذشته‌های دور تاکنون از اتحاد میان مسلمانان و همگرایی و هم‌افزایی بین پیروان مذاهب اسلامی واهمه داشته و همواره در این منطقه منبع شر و فساد و تفرقه و خصومت بوده و پیدایش گروه‌های تروریستی و جنایت‌پیشه (گرچه با نام و نشان و ظاهر اسلامی) نیز از جمله نتایج نکبت‌بار سیاست‌های استکباری و اسلام‌ستیزانه آنان بوده است.

نتیجه چنین سیاست‌هایی، اوضاع تاسف‌بار کنونی منطقه و جهان اسلام است که امروزه شاهد آن هستیم؛ اوضاعی که ما را ملزم می‌کند تا بهره‌گیری از تمامی شیوه‌ها و ابزارهای مشروع برای ایجاد و تقویت وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی را مغتنم بدانیم؛ وحدتی که همگرایی و هم‌افزایی میان کشورهای اسلامی با تمامی منابع و ظرفیت‌های خود را نوید می‌دهد؛ وحدتی که رکن مهم و اساسی آن دوری گزیدن از سیاست‌های شیطنت‌آمیز، تفرقه‌انگیز و وحدت‌شکن نظام سلطه و دولت‌های مستکبر است؛ وحدتی که اجازه میدانداری امور مسلمانان را به شبکه ضدبشری صهیونیسم بین‌الملل نمی‌دهد؛ وحدتی که بازگشت ثبات و امنیت و توسعه در منطقه را نوید می‌دهد و اجازه نمی‌دهد امت اسلامی بیش از این پاره پاره و متضرر شود.

اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله وسلم)، تنها منادی و یکتا ضامن چنین وحدتی است. زمان بازگشت به اسلام ناب فرا رسیده است.
منبع: جام جم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن