دیدبان
شماره اول؛

نقطه رهایی؛ نگاهی دقیق به تحولات غرب آسیا

نقطه رهایی؛ نگاهی دقیق به تحولات غرب آسیا
خیلی ها می گویند که طرح آمریکایی تجزیه عراق با سقوط موصل، تجزیه سوریه با سقوط حلب و پشتیبانی ویژه از جوخه آتش تکفیری ها با حضور ترامپ در کاخ سفید منتفی شده است اما چند هفته ای است که مقامات انگلیسی یک خط در میان در حاشیه خلیج فارس حاضر می شوند و با حضور در پایگاه های نظامی خود وعده برنامه‌های جدید و هزینه‌های مضاعف می دهند و آمریکایی ها هم پای ثابت جلسات سعودی ها شده و تلاش می کنند تنور کارخانه تروریست‌پروری منطقه را گرم نگه دارند و این ها همه نشانه این است که آنها هنوز از پا ننشسته اند و تحولات جدیدی احتمالا در راه است. 
در این شرایط اما تحلیل های مختلفی از سوی کارشناسان و ناظران منطقه ای و بین المللی در خصوص روند تحولات منطقه ارائه می‌شود، ارزیابی دقیق از تحولات منطقه و بررسی فرایندهایی که موجب رقم خوردن این تحولات شده مسیری است که هفته نامه پیش رو انتخاب کرده و تلاش می کند واقعیات میدانی منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.
«نقطه رهایی» اصطلاحی نظامی است و به نقطه جغرافیایی که نیروها و سازمان رزم عملیاتی برای شکستن خط دشمن رها میگردند اطلاق میشود، درست همانند نسبت جبهه مقاومت با غرب آسیا.
قرار است در «هفته نامه الکترونیکی نقطه رهایی» مسائل غرب آسیا را رصد و بررسی کرده تا بتوانیم به مخاطبان تحلیلی درست از این منطقه ارائه کنیم. 

برای اخبار «نقطه رهایی» جبهه مقاومت (غرب آسیا) با ما باشید.

 



دانلود

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن