دیدبان
‏ دیدبان گزارش می دهد ؛

هم حلب آزاد شد، هم فوعه و کفریا

هم حلب آزاد شد، هم فوعه و کفریا

به گزارش دیدبان‎‎‏‎ فوعه و کفریا پیش از جنگ داخلی بالغ بر ۴۵هزار نفر جمعیت داشتند، اما امروز تنها ۱۵ هزار نفر در این دو شهر باقی مانده اند. پیش از سقوط ادلب هزارن نفر از مردان و جوانان این دو شهر در پادگان مسطومه آموزش های لازم را دیدند تا در صورت هر اتفاق ناگهانی، بتوانند از خودشان دفاع کنند.

آن اتفاق ناگهانی روی داد و شهرها و هزاران انسان بیگناه در محاصره شقی ترین مخلوقات که همان "مسلحان تکفیری" مورد حمایت ترکیه، امریکا و اعراب باشند، قرار گرفتند.

در طول تمام ۲۱ماه گذشته که کفریا و فوعه در استان ادلب در محاصره هستند، شبکه های دروغگو و بی حیای غریی و عربی که فریاد وانسانا سر داده بودند و با دروغ های عجیب و غریب خود از تروریست های تکفیری جبهه النصره و ارتش آزاد فرشته نجات ساخته بودند، حتی یک کلمه هم در مورد زنان و کودکان و سالمندان این دو شهر در محاصره نگفتند.

آنها چیزی نگفتند، اما در این سوی ماجرا هم تمام حملات "مسلحان تکفیری" مورد حمایت ترکیه و امریکا در برابر اراده مردم قهرمان این دو شهر راه به جایی نبرد با مقاومت تاریخی و مثال زدنی به خاری در گلوی تروریست اعظم تبدیل شدند.

تکفیری ها که در حلب جورابشان نزدیک بود بادبان تابوتشان شود، با کمک حامیان ترک و عرب و امریکایی خود می خواستند پس از قتل عام هزاران نفر ویرانی یک شهر به اندازه حلب، مفت و مجانی برای ادامه جنایت از شهر خارج شده و دوباره شر درست کنند.

 

این اتفاق در حالی در حال شکل گرفتن بود که باز هم رسانه های دروغگوی غربی و عربی دست به کار شدند تا فوعه و کفریا به حاشیه برود، اما کسی که باید حواسش باشد، حواسش بود و سر بزنگاه سررسید.

او که سر رسید، همه معادله به هم ریخت، فوعه و کفریا - که برگ برنده تروریست ها و حامیان آن برای در امان ماندن ادلب، مضایا و الزبدانی از حملات سنگین هوایی و موشکی بود- باید تخلیه شود و ۱۵هزار شهروند در محاصره به مناطق امن منتقل شوند.

با این اقدام دیگر تروریست ها معادله ای برای در امان ماندن ندارند. از همین جا به فرمانده خداقوت می گویم. دست مریزاد که هم حلب آزاد شد و هم فوعه و کفریا.

* علیرضا شیرزادی
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن