دیدبان
کاردار پیشین ایران در لندن:

انگلیسی‌ها می‌خواهند زیر پای آمریکا در منطقه را جارو کنند

انگلیسی‌ها می‌خواهند زیر پای آمریکا در منطقه را جارو کنند

 به گزارش دیدبان، سید جلال ساداتیان کاردار پیشین ایران در لندن و مدیر کل اسبق آسیای دور و اقیانوسیه وزارت خارجه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به صحبت های ضد ایرانی "ترزا می" نخست وزیر انگلیس در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس، اظهار کرد: مهمترین دلیل ایراد این صحبت ها در مقطع فعلی، بحث اقتصادی است؛ انگلیسی ها می خواهند به کشورهای مرتجع عرب منطقه اسلحه بفروشند و منابع آنها را به سمت خودشان جذب کنند.

وی افزود: از طرف دیگر انگلیسی ها قصد دارند بر فضای متشنج میان جمهوری اسلامی ایران و اعراب دامن بزنند تا آشفته بازار منطقه غرب آسیا را استمرار بخشیده و منافع خود را دنبال کنند.

ساداتیان ادامه داد: باید توجه داشت که تنها چند روز تا روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا باقی نمانده و با توجه به مواضع ضد عربی او در دوره تبلیغات، برخی از دولت های عربی که از ترامپ ترسیده اند به نوعی می خواهند با انگلیس رابطه برقرار کنند و مورد حمایت آنها قرار گیرند.

مدیر کل اسبق آسیای دور و اقیانوسیه وزارت خارجه همچنین اضافه کرد: انگلیسی ها می خواهند شرایطی مهیا کنند تا بلکه زیر پای آمریکا را در منطقه جارو کرده و به خواب و خیال گذشته بتوانند موقعیت خودشان را در منطقه تثبیت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه باید با تامل و مطالعه بیشتر به سراغ راهکارهای اساسی برای این موضوع برویم: جمهوری اسلامی ایران باید از حرکت های تند احساسی در این زمینه پرهیز کند و با بررسی همه جوانب اقدامات مقتضی را انجام دهد.

منبع : میزان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن