دیدبان
مراد عنادی:

صدای واحد در برابر بدعهدی

صدای واحد در برابر بدعهدی

به گزارش دیدبان، مراد عنادی، مدیرمسئول روزنامه جام‌جم طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: حافظه تاریخی ایرانیان از آمریکا در سال‌های اشغال کشورمان توسط متفقین و پس از جنگ دوم جهانی که این قدرت نوظهور با کنار گذاشتن سیاست انزواگرایی به بین الملل‌گرایی روی آورد تا به امروز مملو از خاطرات تلخ است.

مردم ایران بزودی همچون مردمان سایر کشورها دریافتند، بین الملل‌گرایی آمریکا رنگ مداخله جویی به خود گرفته است.کودتای آمریکایی انگلیسی 28‌مرداد1332 و کاپیتولاسیون به عنوان نشانه هایی از خوی استکباری این کشور در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شد، اما این تازه آغاز راهی بود که آمریکا به عنوان وارث استعمار انگلیس درپیش گرفته بود، چه این‌که خصومت اصلی آمریکا علیه ملت ایران به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی خود را بیش‌از پیش نمایان ساخت . آمریکا نه تنها از صدام در جنگ تحمیلی حمایت همه جانبه داشت و با حمله به سکوهای نفتی ایران در خلیج‌فارس و سرنگونی هواپیمای مسافربری عمق خباثت خود را نسبت به کشورمان نشان داد که کاسپار واینبرگر، وزیر دفاع وقت آمریکا در سوم خرداد 1366در گزارشی محرمانه به کمیته روابط خارجی سنای این کشور، خواستار خشکانده شدن ریشه ملت ایران شد.

این رویکرد خصمانه و ضد انسانی با روی‌آوردن آمریکا به سیاست مهار دوگانه و تحریم‌های هوشمند و فلج کننده، همگی استمرار یافت و اکنون با تمدید تحریم های ده ساله موسوم به داماتو که نقض برجام محسوب می‌شود ،بیش از هر زمانی به بدعهدی واشنگتن آمیخته شده است.با چنین پیشینه‌ای در کارنامه آمریکا نسبت به ملت ایران است که در روزهای اخیر همچون سایر موارد گستاخی‌های آمریکا نسبت به حقوق مسلم ایرانیان، شاهد صدای واحد مردم و مسئولان در برابر بدعهدی این کشور هستیم.

در واقع مردم و مسئولان فارغ از ملاحظات جناحی بر این اصل که آمریکا با ادامه چنین اقدامات خصمانه ای به دنبال محروم کردن ملت ایران از حق توسعه است ، متفق القول هستند. اکنون پیام اجماع ایرانیان در محکومیت اقدامات آمریکا حاوی این پیام برای کاخ سفید و کنگره است که ملت ایران نقض برجام راکه مصداق بارز بدعهدی و زیر‌پا نهادن اصل وفای به عهد است، بر نتابیده و پاسخ متناسب را به واشنگتن خواهد داد.

منبع: جام جم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن