دیدبان

اگر مدیریت بلد نیستید، حرف زدن را یادبگیرید

اگر مدیریت بلد نیستید، حرف زدن را یادبگیرید
به گزارش دیدبان، مردم را به چشم بیمه و پول می بیند. انگار اصلا جان آدم ها برای آن ها مهم نیست. جان مردم بادمجان است و جان مسئولین جان می باشد. این جملات درودل های این روزهای مردم در فضای مجازی و زندگی روزمره با یکدیگر است. جملاتی که پس از اظهارات عجیب وزیر راه و شهر سازی دولت تدبیر وامید پس از حادثه جانگداز برخورد قطار در مسیر مشهد، شدت گرفت.
 
وزیر راه و شهرسازی درباره حادثه برخورد دو قطار در استان سمنان گفت: پس از حادثه‌ای که در سال‌های گذشته رخ داد، با سامانه‌های اتوماتیک توانسته بودیم وضع ایمنی را این محور که شلوغ‌ترین محور کشور است، برقرار کنیم و حادثه‌ای را پس از آن نداشتیم.
 
آخوندی همچنین در جملاتی مشمئذ کننده، اظهار داشت: همه خانواده‌ها چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد.
 
از وزیری که آمده است تا نفهمد برای چه آمده، چه انتظاری باید داشت؟ از وزیرِ رفاه‌زده‌ای که همه چیز را از مجرای پول نگاه می‌کند و از درکِ چیزی که در جامعه و در میانِ اقشار مردم می‌گذرد عاجز است، اصلاً چرا انتظار داریم؟
 
وزیری که درکش از کلِ وزارتش، اعلامِ دستپاچه‌ی خبرِ خرید 118 فروند هواپیمای موهوم از فرانسه و 20 فروند از ایتالیاست - که حتی رنگِ پیچِ یک چرخ از این 138 هواپیما را هم تا حالا نتوانسته ببیند- چرا باید فرقِ «آدم» را با «پولِ بیمه‌ی حوادثِ منجر به مرگ» درک کند؟ واقعاً از چنین آدمِ مقتصِدی که فقط به «اصالتِ پول» معتقد است، و فقط «زبانِ کاپیتالی» را می‌فهمد و درکی از واقعیاتِ زندگیِ عادی ندارد، انتظار داریم که جانِ آدم‌ها را به ریال نکشد؟!
 
این اظهارات عباس آخوندی ما را به یاد این سخنان گهربار حضرت امام خمینی (ره) انداخت که ایشان می فرمایند؛ «آن‌هایی که در خانه‌های مجلل، راحت و بی‌درد آرمیده‌اند و فارغ از همه‌‎ی رنج‌ها و مصیبت‌های جان‌فرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه‌های محروم تنها ناظر حوادث بوده‌اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته‌اند، نباید به مسئولیت‌های کلیدی تکیه کنند، که اگر به آن‌جا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یک شبه بفروشند و حاصلِ همه‌ی زحمات ملت را بر باد دهند.»
 
البته این اظهارات آخوندی واکنش شدید الحن قاضی پور، نماینده مردم تبریز را به همراه داشت. نادر قاضی پور با اشاره به حادثه قطار تبریز – مشهد  استان سمنان گفت: وزیر راه گفته است که مسافران بیمه هستند و بیمه خسارت را آن ها را پرداخت می کند؛اما به آقای آخوندی می گویم که این مردم پول پرست و پول دوست نیستند؛بلکه زمانی زنان و دختران آذربایجان ما برای نجات دادن کشور از دست روس ها ،طلاهای خود را به آن ها دادند و در تاریخ ثبت شده که ما پول پرست نیستیم و ایران را دوست داریم.
 
قاضی پور تصریح کرد:ما هم ریزعلی خواجوی و دهقان فداکار داریم و هم پیراهن اضافه؛ ولی آقایان همین را هم نداشتند که جلوی قطارها را بگیرند که آن ها به یکدیگر اصابت نکنند. 
 
حال حرف اینجاست که جناب وزیر شما که مدیریت بلد نیستید لااقل حرف زدن را یاد بگیرید تا در مواقع مصیب چون نمک بر زخم خانواده های داغدار نباشید و حداقل اعتدالتان را در صحبت کردنتان حفظ کنید.
 
 
* علیرضا شیرزادی
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن