دیدبان
سیدهادی سیدافقهی:

رسانه‌های غربی از چه ترسیدند؟

رسانه‌های غربی از چه ترسیدند؟

به گزارش دیدبان، روزنامه «حمایت» در یادداشتی از «سیدهادی سیدافقهی» نوشت:

همه‌ساله در اربعین حسینی، جهان شاهد همایشی عظیم و بی‌سابقه از حضور زائران و عاشقان اباعبدالله(ع) است که علیرغم ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر بی‌طرفی در انعکاس اخبار رویدادهای دنیا، این مراسم باشکوه با سکوت و بایکوت تقریباً کامل شبکه‌های خبری غرب مواجه می‌شود.  
چرا کشورهای مدعی آزادی و حقوق بشر این واقعه باعظمت که در هیچ نقطه از دنیا و تاریخ سابقه نداشته و ندارد را سانسور می‌کنند و در عوض، تجمعات کم‌اهمیت و بعضاً‌ شرم‌آور را حتی در دورترین نقاط دنیا پوشش می‌‌دهند؟
برای پاسخ به این سؤال باید گفت مراسم اربعین از چند جهت قابل‌بررسی و واکاوی است که برخی از جهات آن برای جهان غرب، وحشت‌آور است، چراکه این کنگره عظیم از ویژگی‌هایی برخوردار است که اصالت و ماهیت غرب را با چالش جدی مواجه می‌کند.
انسجام خودجوش، تقویت بعد معنوی و فاصله گرفتن از دنیا، تجلی دستور قرآنی «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا»، از خودگذشتگی زائران در طول مسیر راهپیمایی، تبدیل پتانسیل‌های فردی به توانایی‌های جمعی‌ در راه عشق به سیدالشهدا(ع)، هم‌آوردی و ایستادگی در برابر تهدیدات پیش روی زائران و ... ازجمله ویژگی‌هایی است که درست در نقطه مقابل جهان‌بینی منفعت‌طلبانه و لذت‌گرایانه دنیای غرب قرار دارد.
ناوگان رسانه‌ای نظام سلطه دست‌به‌دست هم داده بودند که گردهمایی میلیونی عشاق امام حسین(ع) را تا جایی که مقدور است در محاق قرار دهند و حتی برخی غرب‌گرایان نیز در همنوایی با رسانه‌های بیرونی کوشیدند تا راهپیمایی اربعین را زیر سؤال برده و در آن تشکیک کنند. در مواردی حتی برخی از عناصر داخلی، مرجع خودخوانده شده و آن را حرام اعلام کردند که قطعاً این همسویی با اتاق جنگ روانی غرب ناخواسته نبوده است. علیرغم تمام تلاش‌های صورت گرفته، هویدا شدن عظمت اسلام در این بسیج بی‌نظیر که لقب «بزرگ‌ترین راهپیمایی» و «بزرگ‌ترین سفره نذری» جهان را از آن خود کرد، چنان روشنایی و نورانیتی داشت که حتی غیرمسلمانان را به‌سوی خود جذب کرد.
از یاد نبریم که مردم شریف و مظلوم عراق با سختی معیشت دست‌به‌گریبان هستند و بدون اینکه از سوی دولت عراق و دیگر دولت‌ها درخواستی از آنان برای پذیرایی  شده باشد، با گشاده‌دستی هر آنچه داشتند در طبق اخلاص قرار داده، پیشکش زائران سرور آزادگان نمودند. درحالی‌که همایش‌ها و راهپیمایی‌های چند صد و حداکثر چند هزارنفری در غرب، با تبلیغات سنگین، هزینه‌های هنگفت و با دعوت چهره‌های شاخص و شناخته‌شده از مردم برپا می‌شوند اما در کنگره شگفت‌انگیز اربعین، میلیون‌ها زائر دل‌سوخته بدون دعوت مقامات و مسئولین کشورها، با ندای «هل من ناصر» اباعبدالله(ع) در 1377 سال پیش، پای پیاده به ندای ایشان لبیک گفتند.
از سوی دیگر، سانسور خبری اربعین را نباید امری بدیع و جدید در دنیای معاصر قلمداد کنیم بلکه موضوعی است به قدمت شقاوت اشقیای تاریخ. بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) تحریف و سانسور نهضت عاشورا، رسم همه مستکبرین تاریخ بوده و از آن زمان بود که روند مشوه نشان دادن واقعه کربلا در دستور کار دشمنان معنویت قرار گرفت.
در قرآن کریم، به نکته‌ای ظریف و ناب درباره عدم توفیق دشمنان اسلام در این خصوص اشاره‌شده که از سنت‌ الهی یاری مؤمنین و عدم «تبدیل یا دگرگونی» آن حکایت دارد. به‌بیان‌دیگر، سنت لایتغیر الهی بر حمایت از حق و حقیقت استوار است و امام حسین(ع)، یاران و اهل‌بیتش(ع)، بااحساس وظیفه در این راه پربلا قدم گذاشته و در نتیجه در چارچوب تکوین الهی قرار گرفتند. ازاین‌روست که می‌بینیم بسامد این حرکت در طول تاریخ برای هدایت بشریت همواره طنین‌افکن بوده و این‌گونه لبیک عاشقان سرور آزادگان در جلوه‌های بی‌نظیر راهپیمایی بی‌نظیر نمایان می‌شود.
این جنبش نرم برای دشمنی که مدعی است اسلام، فاقد طراحی برای دنیای امروز بوده، از پاسخگویی به نیازهای فعلی بشر ناتوان و عاجز است، مسلمانان را انسان‌هایی جنگ‌طلب معرفی کرده و آتش جنگ منطقه‌ای را نمونه‌ای از درستی استدلال باطل خود بیان می‌کند، طبعاً بسیار سنگین و غیرقابل‌هضم است.
 این در حالی است که منظومه راهپیمایی اربعین، نه‌تنها مسلمان را از مذاهب مختلف با همدلی و صمیمیت گردهم آورده، بلکه پیروان ادیان دیگر را نیز به‌سوی خود جذب کرده است.
 به‌عنوان مثال، سفارت چین در بغداد در چهار روز منتهی به راهپیمایی اربعین، تعطیل شد و کارکنان بودایی آن، اقدام به خرج دادن،‌ پذیرایی و کمک به زائرین کردند. علاوه بر این، حضور کشیش‌های مسیحی با لباس و نمادهای مسیحیت و دیگر ادیان دیگر با نشان‌های خاص خود، این پیام را به همراه دارد که آن‌ها هم عاشق راه و مکتب حسین(ع) هستند و همین نمونه‌هاست که دنیای غرب را به سکوت رسانه‌ای در برابر این دریای مواج، واداشته است.
با وجود شانتاژ تبلیغاتی غرب، آثار نهضت عاشورا و کنگره باشکوه اربعین، روزبه‌روز آشکارتر شده و می‌رود تا بنیان‌های نظام ظالمانه جهان کنونی را نابود کند. امروز در پرتو آموزه‌های کربلا، جبهه مقاومت و حشدالشعبی از آن‌چنان قدرت بی‌نظیری برخوردار شده است که تروریسم تکفیری از آن به‌شدت وحشت دارد.
حریف و رقیبی که اینک در برابر تمدن غرب سر برآورده، چیزی نیست جز اسلام ناب محمدی(ص) که در مکتب تشیع و با محوریت اهل‌بیت(ع) خود را به جهان تشنه امروز و انسان سرگشته دنیای امروز عرضه کرده است.
مکتبی که یکی از جلوه‌های اساسی خود را در همایش اربعین به نمایش گذاشته و توانسته در این همایش عظیم، نه‌تنها از خودیت و منیت فاصله بگیرد بلکه از مرز ملت‌ها و ملیت‌ها هم گذشته و جلوه‌های زیبایی از تشکیل یک امت را به نمایش می‌گذارد.
اما این نکته را باید بدانیم و بدانند که به فرموده قرآن کریم: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ » آن‌ها می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند درحالی‌که خداوند ، نور خود را فروزان‌تر خواهد کرد،اگرچه کافران را ناخوش آید! (سوره صف؛ آیه 8) و بر این اساس، یقیناً دیری نخواهد پایید که نور حسینی و جلوه آن در همایش اربعین، زمینه ایجاد تمدن اسلامی و درهم پیچیدن طومار تمدن منحط غربی را فراهم خواهد آورد.

منبع:‌روزنامه حمایت

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن